Wat is jouw droom setup?

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.940
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Stel je voor… je hebt al het geld van de wereld, hoe zal jouw (droom) studio er uit gaan zien?

Laat ik meteen aftrappen en beginnen met de ruimte zelf. Een mooi uitzicht, van achter m’n beeldscherm, bijvoorbeeld een bos of berg landschap zou fijn zijn. Dat zijn dingen die me inspireren. Nog beter als er floor to sealing windows zijn die je helemaal kunt openschuiven tot in de muur. Uiteraard in een warm klimaat, zonder buren of herrie. Het mag ook lekker ruim zijn, bijvoorbeeld 10x10 meter, met een lekker hangbank ergens achterin en aan de zijkant een dj setup.

De grond lekker zacht met hoogpolig tapijt en daaronder een laag rubber. Maar een houten vloer is ook fijn. Demping mooi weggewerkt in de muur voor optimale akoestiek, en een warm geel oranje muur. Bijvoorbeeld de achterkant, en de rest in gebroken wit. Planten zijn ook een must om de ruimte wat meer tot leven te laten komen.

Maar goed, wat komt er in de studio? Tot een paar jaar gelden zou ik hebben gekozen voor een setje van de beste hardware compressors, eq, groter ssl mixer en de hele mikmak. Tegenwoordig heb ik alles al in software, en dit werkt prima voor mij. Wat mag er bij… 2x een Apple Pro Displays en een uitgebreide Apple Mac Studio. Wel met Logitech muis, die muis van Apple vind ik een mislukt ding. Plugins and Soft Synths heb ik al.

Ik zou er 2 tal hardware synth willen. Dat is iets wat ik nu mis. Een Moog One 16 (of iets anders vet) voor aan m’n rechterkant en een Access Virus Ti2 Polar (black edition) op m’n bureau, een stukje op links, dat ik er met gemak met m’n linkerhand bij het klavier kan. Het bureau, van zacht teak hout, licht donker en ook lekker ruim. Bijvoorbeeld 1.2m. diep bij 2.5m breed en 74cm hoog. Heb bij me ma nog een prima Ikea stoel.

Speakers… wil van die grote, het formaat die Armin ook in zijn studio heeft staan. Indien nodig een subwoofer, maar denk dat het met zulke speakers overbodig is. Koptelefoon heb ik al. Geluidskaart, iets van RME omdat dit gewoon een goed merk is. Deze is puur om het geluid van de Moog binnen te laten komen en om aan te sluiten op de speakers.

Een mixer weet ik nog niet. Wellicht de SSL UF8, maar dan 3 of 4x en mooi ingebouwd in te tafel, plus misschien een SSL UC1. Zou er eerst eens mee moeten werken om te zien of dit alles toegevoegde waarde is. Indien ik hier niet voor ga komt de Virus voor me in het midden van het bureau. Muis op links, toetsenbord op rechts.

Eigenlijk ben ik al heel blij met mn’n MacBook Pro + headphones, het uitzicht heb ik al, en de rest is gewoon leuk maar geen noodzaak. Maar het is af en toe wel leuk om een beetje te fantaseren, en mocht het geld voorradig zijn later, dan komt dit er ook wel.
 
Sowieso de gear die ik nu heb, daar hoeft niks bij.
Dan komt het belangrijkste..
Mijn droomstudio ligt op de juiste locatie. Dat is dus een grote Yurt met verwarming en airconditioning, ver van de bewoonde wereld, in een bos aan het strand, en dat midden in de stad.
Nog wat bergen in buurt zou ook wel fijn maar dat is niet realistisch.
 
Als ik zoveel geld had
zou ik eerst een huis kopen van een miljoen.
En een grote ruimte
Voor mijn studio met nieuwe speeltjes.
Als geld geen rol speelt,ook een flinke boot erbij.

Groeten van andreos.
 
Een eigen eiland kopen met een klein vliegveldje erbij en dan een aantal modulaire systemen, zegge Moog 55 en 15 erbij, de Arturia Matrix Brute, groot mengpaneel en de beste opnametoestellen en dan lekker in alle rust de muziek maken die ik wil.
 
nap3964_two_beautiful_glamour_models_embracing_in_an_epic_synth_d4be3f90-fc4d-42d7-920c-94e152...png

Beetje zoals nu, maar dan met meer synths en betere afluistering. In een natuurgebied naast een goed grillrestaurant.
 
Om er heel serieus op in te gaan.....
Ik heb net het idee dat ik wel even klaar ben met mijn kleine studiootje (en vele software aankopen). Ik wil gewoon lekker muziek maken en haal nog niet eens alles uit wat ik nu heb.... Hoeveel tijd en moeite gaat het wel niet kosten als je onbeperkte keuze hebt en allemaal mooi nieuw spul gaat aanschaffen, voordat je dan een beetje gesetteld bent, en er een beetje lekker mee kunt werken.... ik zeg: teveel geld, teveel opties -> werkt in het algemeen niet creativiteit verhogend.
Dat gezegd hebbende, als ik m'n huidige setup zonder veel gedoe kon verhuizen naar een prachtige, inspirerende, rustige én praktische locatie zou ik er wel voor tekenen. En dan van daaruit rustig aan een beetje verder uitbouwen. :)
 
Qua serieus zou ik vooral graag meer tijd, inspiratie en drive hebben dan nog heel veel extra gear erbij. Qua spullen en setup ben ik eigenlijk wel tevreden. En op zich is het idee van een studio op een bergtop wel leuk enzo, maar als ik in de bergen ben ga ik liever de bergen in dan dat ik in mijn studio zit zeg maar.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Ik zit liever in villa met veel glas en een bos achter met een mooi stukje gras voor me met daarachter strand. Mooi weer is ook meegenomen.
Verder alles top, dik en luxe natuurlijk en dat x 2. Die meiden kunnen dan kiezen, of op het gras, of op het strand. Binnen kan ook natuurlijk.. MAAR NIET IN DE STUDIO !!!!
 
Laatst gewijzigd:
Mooi topic!


Ik zou naast synths ook gewoon dikke effectenracks willen hebben zoals die van SSL, API en Dangerous Music
 
ik heb alles al.
nou ja 3 dikke buchla boten dan ben ik echt klaar.

ben nu lekker aan het uitdunnen. heb van alles geprobeert en nu is het klaar.
veel eruit. en alleen houden wat ik echt gebruik.
 
Bekijk bijlage 3848412
Beetje zoals nu, maar dan met meer synths en betere afluistering. In een natuurgebied naast een goed grillrestaurant.

NAP gaat voor lastig draaiende, grote zachte knoppen op z’n speeltjes ;)
 
Ik begon in 2000 (na jarenlang klooien met Casiootjes) met een Yamaha CS6X. Daar kwam enige tijd later een Virus C en een CFX-1 recorder bij.
Indertijd fantaseerden hoe onze studio er uit zou zijn als we de jackpot wonnen.

We zijn nu bijna een kwart eeuw verder en de werkelijkheid van nu overtreft de fantasie van toen zonder dat daar een gewonnen miljoen aan te pas is gekomen.
Uiteraard heb ik nog best wel wensen en fantasieën, maar ik prijs me voornamelijk gelukkig met wat ik heb in de wetenschap wat ik ooit niet had en wel wenste.
 
op een stuk of 30 gitaren na zou ik echt niet weten wat ik nog meer zou moeten hebben dan nu.
die nieuwe moog vast wel en ook nog wle een ander dingetje her en der natuurlijk
maar mijn probleem laatste tijd is t ontbreken van gasobjecten
 
Wat ik heb volstaat qua gear. Maar ik wil een ruimte met ramen bovengronds, airco en een lekkere zetel. cEn ik wil een platendraaier en collectie vinyl met speakers in elke kamer en n chesterfield en n eames in de studio. En n haardvuur, tv hoek met speakers en tapijten. Zodat ik yt filmpjes chill kan zien op volume in een comfy zetel die in een moeite de akoestiek verzorgd. En n bar met mijn favo drankjes. En bezoekers die blijven logeren want we moeten morgen toch niet werken. We kunnen dus heel de nacht creatief bezig zijn en opnemen. Uiteraard is de woning alleenstaand zodat niemand last heeft van t lawaai…

Maar laat ons beginnen met meer licht. Ik,zie namelijk geen fuck s avonds en kan de achterkanten vd gear niet lezen waar ik moet inprikken
ik zou een geduldige venoot inhuren die me inspireert leert motiveert en schop onder de kont geeft. En een poolboy tuinman zodat mijn vrouw me niet verwijt groene vingers te mankeren. Zorg er nog ff voor dat de tieners zoveel lawaai kunnen maken ze willen en ik t niet hoor, klinkt hemels. Uiteraard is die venoot ook,osteopaat want mijn kwaaltjes van vastzittende rug en stramme benen verhelpen lijkt me n goeie
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoef eigenlijk nog maar 1 ding, en dat is de AI Magicbox, de rackversie het liefst, alle mislukte muziek die ik er in stop komt er helemaal perfect geregarrangeerd en perfect gemasterd uit en alles realtime uiteraard.
 
Back
Top