Ik heb ruis als ik in maschine een toegewezen spoor kies.

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.808
Locatie
Streek rond Herentals - Belgiƫ
Stel, alles is aangesloten. Merk ik plots dat ik amper nog ruis heb als ik een spoor in maschine kies dat nergens naar is toegewezen. Kan iemand dat verklaren? De controller is aangesloten via usb. Geen aparte voeding. Mk3 dus nt de standalone.

Dus als,ik met de muis op n spoor klik dat ongebruikt is, ruis weg. Is dat dan n usb issue?
 
USB issue lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij een spoor wordt gemute of de routing anderszins veranderd door het te selecteren? Je zou denken dat je USB noise de hele tijd zou moeten horen. Wat als je de controller lostrekt, heb je dan nog steeds die noise? Bij USB noise willen deze nog weleens helpen: ground loop adaptor - daarmee scheid je de voeding en data overdracht.
 
Als ik die nieuwe niet toegewezen track aanvink denk ik dat de ruis ontstaat. Ik zal t nog eens testen.
 
Klinkt als external audio monitoring dat aan- en uitgezet wordt (/niet meer wordt gemonitord zodra je een ander spoor kiest).

Als je de ruis hoort, en je draait aan de mic-input gain-knop aan de achterzijde van de Maschine, verandert dan het ruis-niveau?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top