MstrFX - voor Rudi

In plaats van je oren misschien ook je ogen gebruiken en kijken wat je waveforms doen en een spectrum analyser voor eventuele probleemgebieden. Ik vind het zelf prettig als mijn 'droge mix' pre processing nergens boven de -2dB uitkomt en dan met compressen en limiten langzaam omhoog duwen tot je volle sound en goed volume hebt zonder dat je clipping krijgt. In Fabfilter Pro-Q en Pro-L zie je bijvoorbeeld wanneer je over bepaalde grenswaardes heen komt die problematisch kunnen zijn. Een limiter kan dan wel het signaal omlaag duwen waardoor je niet meer in het rood schiet, maar toch kun je dan vervorming krijgen. Soms is dit geen probleem of zelfs gewenst ('smerig randje') maar heel vaak ook niet. Daarna luisteren op koptelefoon en speakers (ook zonder subwoofer) op verschillende volumes, want als je te hard afluistert kan clipping ook gecamoufleerd worden terwijl het op lage volumes vaak juist extra opvalt. Ook afluisteren op hifi, autoradio en telefoon. Ze klinken allemaal anders en op allemaal kun je problemen opsporen voordat een ander het doet. Zo kwam ik er bij mijn track achter dat de kick vooral in het sub zat en compleet wegviel als je geen subwoofer had. Heb ik er nog even een 909 sample op gelayerd met al het sublaag eruit gefilterd zodat je zelfs op een telefoon nog een attack hoort, maar zonder dat 'ie de bestaande subkick in de weg zou gaan zitten. Dat soort trucjes werken meestal vrij goed.
 
In plaats van je oren misschien ook je ogen gebruiken :D
Thx nap. Ik zal het meenemen
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
klinkt heel geinig, doet me denken aan die rare zomerhit van even terug met die uitheemse geluiden in (ik ben geen dj meer dus heb m nooit gekocht) maar hoorde m wel gespeeld worden in clubs
Niks belet je t af te maken
 
Ik zou toch zweren dat het hier om een dwarsfluit gaat in plaats van een panfluit? Ben wel benieuwd waar je die fluit vandaan hebt gehaald. Maar belangrijker, heeft je maat die synth inmiddels gekocht en is hij al lid geworden?
 
goedemorgen, nee hij wil eerst z’n handpan verkopen die zo’n 1500 waard is. Wist niet dat die dingen zo prijzig waren. Maar staat al maanden te koop. De fluit is een sample.
 
Ah de man van de genres :) Tja het nummer heeft wel een soort van groove, maar is ook een beetje vormloos. Het begint en het eindigt maar je komt weinig tegen onderweg zogezegd.
 
Het is een snippet die het waard is uitgewerkt te worden.
Nog even de boel aanduwen metzonder den panfluyt en we hebben BeverlyHills808303!
 
Het is gelukt!!

Rudi, heeft gister een UB-xa incl. Een strymon pedaal en zal wellicht een nieuw sf lid worden.
 
Back
Top