demian - Reprozic

Leuk dat m'n track en dit genre gewaardeerd wordt! :okdan:

De track is volledig gemaakt met software, alles is met de muis ingevoerd, ik heb geen nooit live gespeeld, ik zou dat wel gekund hebben, maar ik merk dat het eigenlijk helemaal niet nodig is,
ik teken alle partijtjes net zo snel in als dat ik ze in zou spelen met een keyboard maar op deze manier kan ik lekker in mijn luie stoel blijven zitten en hoef ik niet op te staan en mezelf naar het keyboard te verplaatsen. :D

De plugins die ik heb gebruikt,

de arpeggio's en filtersweeps en op 1 na alle leads zijn Uhe Pro 1
De eerste Synthlead die te horen is heel kort is dus UHE Diva
Gitaar is NI Sunburst Deluxe
Bass is NI Rickenbacker
Drums komen uit Addictive Drums, hier gebruik gemaakt van de Fairfax drumkit, de ritmes wel grotendeels zelf gemaakt, anders krijg je het niet zo levendig (hoewel het nog wel wat beter kan)
De stringpads komen uit Arturia Juno 6, hier overheen zitten meerdere phasers om er een typische zweverige sound aan te geven
D'r zit nog een zacht padje in, das Repro 5
De fluit is een sample uit een D50 sample pack die ik met dank aan @snitch heb verkregen.

Qua effecten verder alleen de standaard delay gebruikt van Ableton live en autopan op sommige geluiden,
alles afgemixed met de Fabfilter bundle, doordat ik geen tijd meer had heb ik geen betere mix kunnen maken, er is nog wel wat ruimte voor verbetering en ik ga er ook nog wel wat aan sleutelen, qua lengte ga ik er ook nog wel wat aan doen, er kan nog een wat langere opbouw en afbouw om het geheel heen gebrouwd worden, maar is voor een andere keer.
 
Gebeurt veel in deze track! Vind het nog knapper dat je al dit met de muis intekent! Ook al is het wat scherp hier en daar, klinkt het toch prima.
 
Orzric tentacles, lang niet naar geluisterd realiseer ik me. Maar dat hoeft ook niet want we hebben Demian :D
Echt niks op aan te merken, begin alweer een top contest te worden op deze manier!
 
Wat een geweldige track ook weer. Het niveau is sowieso erg hoog in deze contest en dan nog weten een paar er met kop en schouders bovenuit te steken... heel knap gemaakt.
 
Ja klinkt helemaal lekker hier! krijg het idee dat dit een band is ipv dat je dit alleen doet, mooi werk!
 
Ik heb ooit, denk in 96 ofzo iets van Ozric Tentacles gehoord bij een vriend, en dit doet me daar erg aan denken. Trippy, rocky, met vleugjes synths en 3 druppels LSD :)

Lekker hoor!
 
Yeah! Heerlijke muziek, goed geschreven - lekker gespeeld! óf je hebt geniaal geklikt. (wow, knap werk!)

De mix zou inderdaad nog wat beter kunnen, maar de track zelf staat. Lekker man.
 
Mooi! En super dik hoe die drums erin knallen, dit zou echt een heel dikke openingstrack voor een band kunnen zijn, a la Mothers Finest of zo. Heerlijk funky bassline ook, echt goed!
 
Lekker nummer. Ik zie dat veel mensen al de schelheid van de drums noemen en daar sluit ik me bij aan, maar verder mooi werk!
 
Die intro geeft een lekker kietelend stereobeeld op de koptelefoon. Het doet me inderdaad een beetje aan Ozric Tentacles denken. Sommige geluiden zouden van mij wat ruiger mogen in de mix, wat meer tubes en saturatie en zo, maar da’ s wellicht smaak. Top!
 
Spacey vibes! Die filtersweeps kunnen mij als spacerock (Hawkwind!) liefhebber ook zeker bekoren. Nice!
 
Back
Top