Behringer Dual-Phase LFO slow mod gevraagd.

Patat Met

TB or not TB
Lid sinds
25 april 2005
Berichten
4.487
Locatie
Zak met Friet
De Behringer Dual-Phase heeft groot 1 probleem: Geen langzame lfo's.

Online kon ik niets vinden, behalve dan de externe 0-5V ingang gebruiken.

Volgens mij moet dit erg eenvoudig te veranderen zijn door een condensator groter te maken. 2 want het zijn 2 lfo's.

Maar welke?

Hier zijn wat schema's:
Schemas-Carte-Controles.jpg

Mu-Tron%20Bi-Phase%20Phase%20Stage.gif

Mu-Tron%20Bi-phase%20page%201.gif

Mu-Tron%20Bi-phase%20page%202.gif
 
En be sure om tijdens de mod wat foto's vd binnenkant te nemen en graag posten, dank alvast. :halleluja
'k Neem aan dat alles SMD is, maar even benieuwd naar de optocouplers.

Lijkt een soort 'haastige Behringer-signatuur' te worden :D ; hun UV300 (=Boss-clone) vraagt ook al om een tragere LFO.
 
Daar noem je inderdaad wat, wie weet is er wel een vervangend circuit in gebruik, al dan niet 'wegens wetgeving' m.b.t. bepaalde 'gevaarlijke stoffen' in componenten.

(Zoals sommige re-issues v Fender tube amps, zoals ik begreep gebruiken die voor bepaalde markten in het tremolo-circuit vervangingsmodule.)
 
Ik wil die foto’s ook wel zien!

Weten we zeker dat ie met Opto’s is? Zou leuk zijn als Behringer die los ging verkopen. Vind de prijzen van VTL/SNL niet zo leuk meer.

Ik neem die van mij komende keer mee, kunnen we m ff goed checken
 
  • Duimpje
Duimpjes: PWM
Wat vind je van de sound? Hij lijkt mij wat tam met weinig mojo.
Heb liever een phaser met wat distortion erin.
 
Wat vind je van de sound? Hij lijkt mij wat tam met weinig mojo.
Heb liever een phaser met wat distortion erin.

Heb wel zin in deze bak, maar wat ik zover op YT hoorde inderdaad nog geen 'bingo!'

De vibe met al die knoppen natuurlijk wel vet, maar 't ding moet natuurlijk wel klinken, ook al mag je voor het geld uiteraard niet alles verwachten.

De Line6 M5/9/13 'doen' de Bi-Phase ook (dig. emulatie). Heeft iemand met deze Behringer ook toevallig een van deze Line6 M-dingen liggen voor een geluidsvergelijk?
Bi-Phase_Line6.JPG
 
OK, geen idee of er veel trimmerts in zitten, wellicht ook eentje voor de verhouding bypass/effect output level
Het werkt!

Lfo's zijn een stuk langzamer en kunnen toch nog redelijk in de audio.
Het signaal niveau is in te stellen, nu geen volume drop meer.

De maximale modulatie diepte is in te stellen
De frequentie sweep is in te stellen.
De vorm van de LFO is in te stellen.
De leds zijn in te stellen.


Geen foto genomen, want alle componenten zaten verborgen.
 
Back
Top