De A-TYPISCHE software draad (deel je ontdekking)

Oh nou ik zie er niks nep aan. Gewoon acht samples inladen en crossfaden.


Als jij iets toffers weet, aub post het hier :eureka:


ik snap die Cube ook niet wat er bizonder aan is, je bouwt m zo in een soft modular na, niet polyfoon dan, of wel...

Palindrome, en sowiesow alle glichtmachines;

eerst de link hierboven, Glitchmachines zijn vaak zeer, zeer goedkoop via Pluginboutique te verkrijgen;

dit is hun website;


Timeflux van Soundmorph, is ook crossfading, maar dan toch met een spectral twist; voor 2 soources, als ik het goed herinner..


(en over Cube, ik zie wel meer mensen er enthousiast over, wellicht ontgaat mij iets.. maar je hebt ook b.v Audiothing Noise, met samples van Hainbach, goedkoper, nog te duur, vind ik, maar vanwege de samples. en die eens nagebouwd, in een soft modular... toch, Noise heeft misschien toch iets bizondes, al vind ik mijn model, nabootsing, erg leuk....)
 
Timeflux van Soundmorph, is ook crossfading, maar dan toch met een spectral twist; voor 2 soources, als ik het goed herinner..


Niet zo uitgebreid als Timeflux maar deze gebruik ik voor extreme stretching en gratis.

 

3D Sample Morphing Engine (wel 180 euri)​

Prophet vs on stereoids maar dan zonder analoge filters helaas.


Hier gratis of koffie donatie, dit lijkt er misschien een beetje op M4L device!

 
Hier nog twee grafische sequencers (gratis) of donatie.

Sketching Sonic Trajectories (SST) is a software tool for IanniXthat enables multitrack audio playback and facilitates advanced graphical spatialization control for sound design and music applications. Developed at the Department of New Technologies and Musical Languages of the Conservatory of Padua, SST offers a user interface that works in combination with IanniX, also integrating a component of ICST Ambisonics tools for 3D positional audio processing. Its main features are suitability for live/studio projects, flexibility in terms of different electroacoustic setups and a usability-oriented graphic design approach to sound spatialization.

 
Lijkt me hele interessante sequencer! Maar kreeg het op mijn Mac M2 niet werkend helaas.

Screenshot 2023-08-01 at 19.16.03.png
 
Kennen jullie Nanoloop al? Heerlijke tool die in verschillende uitvoeringen beschikbaar is. Zoals voor gameboys, een eigen hardware variant (Nanoloop FM) en een app voor Android/iOS. De naam is telkens hetzelfde maar de werking en klank wijkt wel af, zo kun je in de Android app wel samples gebruiken en in Nanoloop FM niet. Enfin, een leuke tool waar je best wel toffe tracks mee kan maken.

Check nanoloop

PS: Om je een idee te geven van de Nanoloop FM, oa deze track heb ik daar mee gemaakt:
 
Ja wel van gehoord idd op gameboy!

Ik krijg helaas je video niet draaiende
 

3D Sample Morphing Engine (wel 180 euri)​

Prophet vs on stereoids maar dan zonder analoge filters helaas.

Ik had deze een paar weken geleden door een aanbieding in mijn mailbox voor 6 tientjes gekocht, en ben eigenlijk aangenaam verrast. Ja het is sample-based, nee dat is uiteraard niet baanbrekend maar er zijn toch een aantal zaken wat cube erg goed maakt:
De orbit die je zelf kan maken, kan timesyncen of kan moduleren is eigenlijk de kracht van deze plugin.
De 8 sloten waarin je de samples kan droppen, en de samples die je dan vervolgens aan je user catalogue in Cube saved, dus ook toevoegt aan de randomizer en dus in je volgende patch weer makkelijk kan hergebruiken
tweaken van elke sample, je kan er zelfs een arpeggiator op zetten, als je 1 sample er 4x in zet en verschillende arps geeft heb je een verrassend resultaat.
sample/orbit/fx randomizers!
Kortom lijkt dit een simpele morphing/crossfading rompler maar het is toch wel een vrij unieke plugin vind ik, 180 euro natuurlijk veel te duur maar voor bij een mooie aanbieding zeker de moeite waard, er komen ook nog updates aan.
 

Erg interessante standalone synths (geen VST of AU). Ik heb zelf Berna 3 en Bentō, maar Ongaku staat ook nog op het wensenlijstje. Leuk spul voor weinig geld!

Bentō:



Berna 3:



Ongaku:



Ook nog interessant:

Mille: a standalone 1000 oscillators (200 filters and 200 LFOs) drone synthesizer with an 8 track recorder and surround spatialisation (2 or 4 channels).



Compusynth: a modular synthesizer that takes inspiration from the west coast paradigm and the mighty Altair8800, one of the first personal microcomputers available to the hobbyists in the mid 70s.

 
@Jason31 inderdaad Cube, de volledige versie, was via een reseller, met een ekstra code, zo'n 6 tientjes. heb getwijfeld. niet gekocht.. op het randje was het, voor die prijs, kan je er zeker wat mee. vond dat ik eigenlik genoeg had, om met samples te werken. wellicht een volgende keer.

deze heb ik nog niet genoemd, hier of ergens anders, op een of andere wijze keek er steeds naast, maar is wel zeer bizonder lijkt me;


van dezelfde maker als Oceanic, waarom ie 2 websites heeft? andere samenwerking, andere insteek?? Creation staat op beide vermeld....

goed...

@SmartBits inderdaad ja, erg bizonder wat hij maakt!

@MstrFX Cecilia 5 heb ik een tijd al op mijn pc staan, erg leuk ding, werkt soms wat vreemd (buggy), maar uiteindelik heeft wel erg veel mogelikheden, en van dezelfde makers; Soundgrain;


eveneens zeer bizondere benadering van granular. of eveneens, een bizonder benadering. Cecilia is meer spectral gericht. of ik gebruik vooral de spectral mogelikheden.
 
Kennen jullie Nanoloop al? Heerlijke tool die in verschillende uitvoeringen beschikbaar is. Zoals voor gameboys, een eigen hardware variant (Nanoloop FM) en een app voor Android/iOS. De naam is telkens hetzelfde maar de werking en klank wijkt wel af, zo kun je in de Android app wel samples gebruiken en in Nanoloop FM niet. Enfin, een leuke tool waar je best wel toffe tracks mee kan maken.

Check nanoloop

PS: Om je een idee te geven van de Nanoloop FM, oa deze track heb ik daar mee gemaakt:

Ja wel van gehoord idd op gameboy!

Ik krijg helaas je video niet draaiende
Er is ook een leuk device te koop die al die ouwe gameboy spelletjes kan spelen. De "Pocket - Analogue"
Die word geleverd met Nanoloop erop :)
Staat al ff op mn verlanglijstje :D

"Pocket has a digital audio workstation built in called Nanoloop. It's a synthesizer and a sequencer. Designed for music creation and live performance"

 
Hierbij m'n favoriet de Xils 4 soft EMS extraordinaire.

Standaard pittig geprijsd, ik heb destijds €65 betaald, dus even wachten voor een goede deal zou ik zeggen.

En ook in het bezit van de vocoder bundle met de XILS 5000 and XILS 201 Vocoder. Deze zijn gebaseerd op de Sennheiser VSM201 en de EMS Vocoder 5000.
Moet me nog verdiepen met deze bundel

Had ooit is de Elektron Octatrack vervangen door soft met doorvoor Stepic als sequencer en Radium als sampler.

De Radium sampler is minder geschikt voor muziek en meer voor sound design. Is ook helemaal blanco, geeft mij iig focus en als ik voor een sound pack ga dan moet het wel heel bijzonder zijn.

Deze is gratis en de meeste mensen kennen PaulStretch wel, blijft interessant.
 
Laatst gewijzigd:
Alles van Giorgio Sancristoforo.

Bok gerust over het feit dat hij geen VST ondersteunt, maar het is serieus gaaf speelgoed.

Uiteraard niet dezelfde ervaring als "hardware DAW-less", en niet om het goed te praten, maar het geeft wel wat bevrijding om es buiten je DAW te werken. En zó leuk, wat hij maakt.

Demo's op de site, je kunt het zonder pijntjes gewoon proberen.
 
Heb een gratis ideetje. Wat heb je nodig. 1.Blackhole2ch 2. Waves Cosmos 3.Audacity of andere recorder. (allemaal gratis)

Dan set je blackhole op interne recording, ga lekker met je muis of pijltjes toetsen over het cosmos sample veld en neem het op in je recorder.
De gekste dingen krijg je. Ga het zo ook even met enkel bass proberen.

Heve fun!
 

Attachments

  • Screenshot 2023-11-21 at 20.17.24.png
    Screenshot 2023-11-21 at 20.17.24.png
    413,5 KB · Bekeken: 43
  • COSMOS.wav
    15,9 MB
Last edited by a moderator:
Back
Top