De grote 90's draad

Ik denk dat het te maken heeft met de opkomst van CGI, waardoor het plots mogelijk werd om dit soort films naar een nieuw soort visuele hoogte te tillen. De techniek duwde de filmindustrie naar een bepaald genre. Het is pas later dat men wat kalmeerde en CGI ook voor niet spectaculaire scènes/films ging gebruiken.
 
Titanic: 'mam, ik wil een ijsje...'
Mam: 'kijk eens...' :D

en de dames die zich Spice girls noemen
en allerlei rare of vreemde hype's...

En idd CGI en vooral na 2000 toen kwamen die mega films zoals LOTR
The Matrix was een van de eerste CGI blockbuster uit '90

 
vergat nog een leuke (game-related) herinnering van 1e helft jaren 90:

Voor het internet tijdperk las je natuurlijk altijd de power unlimited of het club nintendo blad voor de tips en trucjes in computer spelletjes.
Als jongen van 13-14 had ik soms specifieke wensen... fatalities van mortal kombat op de gameboy, of de moves van de superstreet fighter II turbo, of zijn er nog trucjes die ik niet weet in Super Turrican II?
Wat nou als de bladen geen trucjes voor die spellen hadden gepubliceerd?!

Ik stuurde dan een handgeschreven brief naar Nintendo Nederland, en die stuurden altijd super netjes een pak papier (stapel A4-tjes) met alles wat ze me konden vertellen over dat spel!
deze anekdote vertel ik altijd aan de jeugd om ze een idee te geven van het leven voor internet :dubbel:
(met als gevolg dat ze me vooral heel oud vinden :erm:)
Deze heb ik nog
 

Attachments

  • IMG_0113.jpeg
    IMG_0113.jpeg
    198,1 KB · Bekeken: 75
Overigens bedankt Tukker, voor deze hersenworm! Kan aan niets anders meer denken dan aan; oja, wat voor tofs was er nog meer in the 90's?!
Nou, zo'n beetje alles ! :) :) :)
 
Ha, de Hoogspel. Die las ik vroeger met een dreunende kater en trillende vingertjes bij een vriend die abonnee was (vrede zij met hem) als ik daar logeerde na zware nachten doorhalen. Lag altijd een stapel op het nachtkastje.
 
Ah hoogspel mijn favoriete game blad destijds. Jammer dat ze toen zijn gestopt, daarna overgestapt naar Power Unlimited.
Gelukkig zijn er nog een paar edities online te raadplegen: Internetarchive
Vooral de rubriek dokter stikkie weet raad was onmisbaar in het pré internet tijdperk.
Later werden ook diskettes en cd-roms toegevoegd aan tijdschriften. Ook iets wat met snel internet is verdwenen.
 
Hoogspel was verrassend volwassen voor een gametijdschrift. Power Unlimited en dergelijke gingen toch nogal op de popi tour (lees: doelgroep 10 jarigen) als ik het me goed herinner.
 
In de nineties kreeg je inderdaad links en rechts CD roms bij. Ik had er op een gegeven moment 20 en nog geen pc met lezer...
 
Bij Future Music of een soortgelijk blad zat idd weleens een CD met muziek ingezonden door de lezers.
Zat best goed spul tussen, in mijn herinnering althans.
Ik kan me zelfs nog iets herinneren: kent iemand heeeeel toevallig een nummer van één van die CDs dat eindigde met een fragmentje uit Star Trek: The Next Generation?
Was een gesprek tussen Riker en Worf. RIKER: For what it's worth, I understand your bitterness. WORF: With respect, sir, you cannot.
Een tijdje terug zag ik dus deze aflevering op TV en toen moest ik ineens aan dat nummer denken van zo'n Future Music CD van 25 jaar geleden ofzo. Bizar hoe dat werkt. Maar goed, als iemand het kent, hoor ik graag. :dubbel:
 
90's test. Als je dit plaatje niet kan thuisbrengen, was je niet bewust in de 90's.

916e10e6-449e-4042-9234-cab5bab1fe77_screenshot.jpg
Altijd enorm Snap! fan geweest. Deze clip is geschoten bij het Rocket Park op Cape Canaveral in Florida. Die hoogwerkers staan er voor de sier, die oranje “arm” ben ik nog doorheen gegaan en is de brug waarover de astronauten naar bijv. de capsule lopen. Begin een oude lul te worden, zou voor geen goud willen ruilen met de jeugd van vandaag de dag. Of dat alles beter was betwijfel ik, we deden, konden en mochten voor mijn gevoel wel meer.
 
1000012615.jpg
 

Attachments

  • IMG_20230721_134143_HDR~2.jpg
    IMG_20230721_134143_HDR~2.jpg
    229,5 KB · Bekeken: 66
  • IMG_20230721_134202_HDR.jpg
    IMG_20230721_134202_HDR.jpg
    177,4 KB · Bekeken: 70
  • IMG_20230721_134226_HDR~2.jpg
    IMG_20230721_134226_HDR~2.jpg
    243,3 KB · Bekeken: 69
Back
Top