Monkey Rewind V2

wilde nog reageren op wat @Jason31 voorstelde, goed idee gewoon, had nog een uitbreiding.. nou ja..

V2.1 is uit:

  • Capture system audio on Windows
  • Show midi CC messages in MIDI/waveform window
  • Set bit depth for export
  • Midi list indicators
  • Add Rec indicator
  • Add timeline and add export snapping
  • Restructure setting tabs
  • Set custom export location
@monkeyc mooie update, gaat dit niet clashen met zoals ik Rewind al had ingesteld met de eerste 2 ingangen van mijn interface, die simpelweg loopback kanalen zijn?

(en wat is EXTERNAL links
bovenaan?)
 
Laatst gewijzigd:
Mooi systeem, @monkeyc! En wat tof dat je je hier laat zien.

Hoeveel audio-sporen kan Rewind tegelijk bijhouden?

En de 60 minuten opnametijd (zonder gate), op welke specs is dat gebaseerd? 16 bit, 44.1 kHz? Ik neem aan dat dit verdubbelt of halveert, naar gelang de audio-kwaliteit. Dus als 't 60 minuten zou zijn op 16-bit, dat het dan 30 minuten wordt op 32-bit. Correct?

(kon de antwoorden niet zo snel vinden in de handleiding, maar misschien keek ik te snel..)


Rock on!
 
Ik ontwaar dit topic pas vandaag. Ik heb eerder ook Rewind aangeschaft en ben er ook heel blij mee.

Ik ben ook iemand die soms gewoon lekker op een synth zit te rommelen.. patches maken en dan speel je een stukje muziek en daarna pas je de patch wat aan en speel je weer een stukje... soms speel je wel eens een stukje als in een trance en je speelt lekker door en soms zitten daar zulke mooie stukken tussen en hoe ik ook mijn best doe ik krijg het vaak niet gereproduceerd. Het is maar net de expressie waarmee je iets speelt en dat komt voort uit de emotie van het moment. En hoewel ik de dezelfde noten opnieuw speel heeft het toch niet dezelfde lading...

Ik moet nog even kijken of NRPN messages worden opgenomen. Als dat zo is dan kan ik een complete patch creatie sessie opnemen op de hydrasynth (stuurt voor zo'n beetje alles NRPN uit) en ook weer terug spelen om naar eerdere versies van patches te gaan... handig!!
 
Mooi systeem, @monkeyc! En wat tof dat je je hier laat zien.

Hoeveel audio-sporen kan Rewind tegelijk bijhouden?

En de 60 minuten opnametijd (zonder gate), op welke specs is dat gebaseerd? 16 bit, 44.1 kHz? Ik neem aan dat dit verdubbelt of halveert, naar gelang de audio-kwaliteit. Dus als 't 60 minuten zou zijn op 16-bit, dat het dan 30 minuten wordt op 32-bit. Correct?

(kon de antwoorden niet zo snel vinden in de handleiding, maar misschien keek ik te snel..)


Rock on!

Dank voor de complimenten! 😃

Op dit moment neemt Rewind op 1 stereo spoor op, maar kan werkelijk je complete interface monitoren. IK heb hier getest met mijn Galaxy 64 (64 inputs).

60 minuten opname tijd is geen probleem, je moet wel genoeg RAM hebben. Maar als je audio interface op 96K staat kan je zonder probleem 32 bits 96K files saven!

Hoop dat ik je vragen goed heb beantwoord!
 
Demo gedownload. Heb ik het goed dat je niet binnen de opname kunt zoomen?
 
Update met zoom komt begin volgende week, maar stuur even een email naar onze site dan stuur ik m naar je!
Snelle service, nog geen 5 minuten later kreeg ik de versie met zoom. Dat zie ik toch wel als een waardevolle toevoeging.
 
even een tip. Melda productions MRecorder kan dit ook, en is gratis!

Even ter verduidelijking:

Rewind is voornamelijk ontwikkeld als standalone, en kan dus ook zonder de DAW werken.

Behalve audio neemt Rewind ook MIDI op en kan alle kanalen van je interface tegelijkertijd monitoren.

😃
 
even een tip. Melda productions MRecorder kan dit ook, en is gratis!

Zelf prul ik meestal in Bitwig en vind het audio expertsysteem vreemd/matig. Daarnaast ben ik zo’n Tinus die niets afmaakt en/of vaak vergeet om iets mee te laten lopen. Afgelopen week had ik MRecorder en Rolling sampler gedownload, het was pas gisteren dat ik iets las over Rewind. Vooralsnog haal ik de meeste voldoening uit de demo van Rewind. Naast Audio neemt Rewind namelijk ook MIDI op en dat is m.i. een aardige plus. Daarnaast Nederlands product, snelle reactie dus tot op heden top! Zoals het er nu naar uit ziet zal ik deze aankoop serieus overwegen.
 
even een tip. Melda productions MRecorder kan dit ook, en is gratis!

nah ik vind niet dat je die 2 kan vergelijken, ja je kan opnemen en een wav in je daw (ofzo) slepen maar een creative selectie keer op keer van verschillende sources hergebruiken is erg lastig in MRecorder sowieso is Melda niet zo sterk in het meedenken qua GUI :).
De functie ' extern ' met zijn keuzelijst ook in de vst wel super zijn (als dat kan).
 
nah ik vind niet dat je die 2 kan vergelijken, ja je kan opnemen en een wav in je daw (ofzo) slepen maar een creative selectie keer op keer van verschillende sources hergebruiken is erg lastig in MRecorder sowieso is Melda niet zo sterk in het meedenken qua GUI :).
De functie ' extern ' met zijn keuzelijst ook in de vst wel super zijn (als dat kan).

Ja dat klopt wel idd. Mrecorder doet alleen audio en alleen als vst. Maargoed, wel precies wat ik (alleen voor nu) nodig had dus voor mij een uitkomst.
 
Ik zie dat @monkeyc een nieuwe plugin heeft: Rando

Lijkt me een superleuke plugin, alleen geen trial ? ben ook benieuwd of het mogelijk is samples op te pakken (na bewerken met fx?) en in een andere track te kunnen droppen, ik zag in de tutorial wel een export icoontje, maar volgens mij is die alleen beschikbaar in sequence mode?

Ik hoop hierbij dat de ontwikkelaar hierop kan reageren?

 
Hi! Ja we zijn echt net uit met Rando! 😁


Response tot nu toe is heel tof, we worden overladen met toffe reacties en veel requests dus die gaan we nu mega snel verwerken en zo veel mogelijk erin verwerken!

Wat betreft de trial, we hebben 30 dagen niet goed geld terug, daar houden we ons aan, maar zelfs de grootste twijfelaars zijn om: Rando is gewoon té leuk!

Export voor nu is de sequence in Midi formaat maar daar komt snel audio export bij (staat al gepland).

Maar zeker goede suggestie om ook losse export te realiseren, dus die zetten we op de lijst!

Groeten,

Dennis
 
Rewind nu al tot 90min opnametijd: wow..!

@monkeyc wat ik nog niet zo gauw terugvond: is het nog steeds alleen voor Mac, of inmiddels ook voor Windows/anders?
 
Die gaan we eerst nog iets verder ontwikkelen, maar staat zeker op de agenda! Maar behalve er goed uitzien is het oprecht ook heel leuk, je hebt echt zo inspiratie in 5 kliks!
 
Back
Top