De heb ik (af)gebouwd draad voor 2023!

ElSmurf

Stamgast
Lid sinds
3 november 2009
Berichten
198
Locatie
Belgenland
Laat ik maar nog eens de aftrap geven. De Circuit Benders CB-55, cloontje van de voice sectie van de DR-55. In een Ikea badkamerdoosje geknald.
 

Attachments

  • CB-55-1.jpg
    CB-55-1.jpg
    430,1 KB · Bekeken: 197
De DR55 is echt vet.

Die kick, mits je de decay mod hebt gedaan, kan beuken als geen ander.



Ik heb nog niets af.
Maar dit staat op de lijst van projecten.
Gitaar elementen wikkelen, al 2 gedaan, nog 4 te gaan.
Gitaar speaker maken, 8”.
Bas gitaar speaker maken 15”.
Speaker systeem maken.
Vari mu compressor maken.
 
Mooi ding! ik heb alleen nog maar work in progress foto's van m'n doepfer zelfbouw synth. Als het af is zal ik het hier zeker plaatsen! (of willen jullie ook de huidige kabel-spagetti versie zien?)
 
Vanwege een andere thread hier, deze gebouwd. De MicroDexedTouch, gebaseerd op een Teensy 4.1.
2xDX7, EPiano, 2xMonoVA, drums, sampleplayer en sequencer in één.

MDT2.jpg

Het kastje is net geprint en gaat er dit weekeinde omheen.
 
D.I.jpg


Na jaren eindelijk afgemaakt .............[had ik eigenlijk al 35 jaar eerder moeten doen]

Wat is het ? een passief-actief omschakelbare D.I box. Zo iets bestond volgens mij niet te koop , dus zelf maar gemaakt.
Stereo jack in , 2x XLR uit , 2x jack uit.
2 lundahl transformatoren , regelbaar stereo ultra low noise pre-amp , earth lift, buffer. met een extra aard-banaan stekker contact om ergens gelijk aan de aarde te pluggen.
Ik heb gemerkt dat ik aardig wat stoor en crackle geluiden kan elimineren, om in het begin van de chain een extra aarde te leggen naar dit kastje.

Alles in een goed stevig doosje waar alles net in past [gynaecoloog niveau] ;)
 
Mooi doosje. Maar zou hem wel droog houden.
Luhdahls zijn ook erg fijn de LL1935's?
En power je de pre-amp dan met phantom?
 
Vanwege een andere thread hier, deze gebouwd. De MicroDexedTouch, gebaseerd op een Teensy 4.1.
2xDX7, EPiano, 2xMonoVA, drums, sampleplayer en sequencer in één.

Bekijk bijlage 3833587
Het kastje is net geprint en gaat er dit weekeinde omheen.
Die staat ook nog op het verlanglijstje om eens te bouwen! Lijkt me een leuk ding!
Ook nog best actief aan gewijzigd, of tenminste ik volg die github, en daar krijg je toch een berg email van.
 
Die staat ook nog op het verlanglijstje om eens te bouwen! Lijkt me een leuk ding!
Ook nog best actief aan gewijzigd, of tenminste ik volg die github, en daar krijg je toch een berg email van.
Klopt, De ontwikkelaars zijn zeer actief op discord. Ik had een opmerking over de midi implementatie, en twee dagen later was er al een nieuwe release.
Mocht je er een willen bouwen, ik heb gelijk 5 prints in china besteld. Ik kan er wel eentje missen :)
 
Inmiddels een warm gevoel in de broek want deze modules zijn in elkaar geflanst:

- TAT 12db Filter
- TAT LFO
- TAT Divebomb Vactrol Delay
- 8Bitmanshed VCA & Envelope

En ik heb een 6u 104hp rack in elkaar geschroefd.
 
Een paar kleine handige modules voor m'n EuroCrack:

- Meebilt : Buffered Mult
- Sourcery Studios : A Simple Mixer Right

Er komt nog een Fruku Quad Function Generator aan maar daar moet ik eerst even moed voor verzamelen want die wordt echt ingewikkeld.
 
Befaco joystick
Befaco Instrument interface
Befaco output

Nu nog een joystick en 2 stereo mixers bouwen en dan 2 nlc mixers, 2x tripple sloth en resonate
 
Ik bouw niet vaak, ik doe wel regelmatig onderhoud/reparatie. Dit jaar:

-Buizen gitaarversterker is nog in reparatie, want lange wachttijd op onderdelen
-Ensoniq ESQ-1 voeding volledig recapped. Batterij moet nog vervangen worden maar, je raadt het: wachten op onderdelen
-Juno 60 MIDI hersteld. Headphones hebben heel laag volume, als ik ooit tijd en zin over heb daar eens naar kijken.
-Behringer multi FX rotary encoder gereinigd
-Atari ST voeding recapped + gotek
-Amiga extra geheugen op mobo gegeven + gotek
-Commodore 128 D metal case klavier gerepareerd
-oude stereoset paar condensatoren vervangen zodat hij ook weer gezond werkt
-Dual CS-701 draaitafel aandrijving restaureren en in de toekomst ombouwen tot losse aandrijfunit

Het goede nieuws: al deze reparaties zijn van spul dat hier defect binnen kwam, niet van spul dat reeds hier was en dan pas stuk is gegaan.

En de leukste: Carrera Universal 132 slotcar baan van eind jaren '60 helemaal elektrisch op punt gebracht. Beste kwaliteit slotsysteem én leukste rijgedrag ooit. Nul focus op topsnelheid, maar wel gecontroleerd overstuur. Niet te vergelijken met de gemiddelde moderne speelgoed slotset (zelfs Carrera Go).
 
Voor de zelfbouwers: Een Chielmetti patch matrix 22x22 met diode patch pins zojuist ter verkoop aangeboden in de aangboden sectie. Wellicht kan iemand daar wat mee. Zo'n Chielmetti patch matrix is superkwaliteit en kan met de 24 patch pins met ingebouwde diode ingezet worden in logische circuits zoals bijvoorbeeld een sequencer gate/trigger opzet of allerlei logische verkopingscircuits. De Chielmettie patch matrix modcules zijn behoorlijk aan de prijs en normaal gesproken enkel aan te komen als bedrijf. Er bestaan ook patch pins die een normale verbinding maken die analoog gebruikt kan worden zoals bijvoorbeeld in de EMS Synthi. Iemand ideetjes wat je er allemaal mee zou kunnen?
 
Euro rack module 6HP

Level Shifter & Gainer


Er zijn situaties waarin het nodig is om een geringe variatie in signaal met met een behoorlijk offset vrij te krijgen van die offset en vervolgens het eigenlijke signaal waar het om gaat te versterken.
Dit is precies wat de LSG module doet.

Omdat er geen tijd was om een volledig geïntegreerde PCB module te laten maken, werd gekozen om met ‘vero board’ en een universele front plaat PCB het te maken.

Deze module maakt onderdeel uit van het Laurénce setup van Christiaan Zwanikken welke we gaan gebruiken om op Low Land Science een hoop lawaai met planten te maken.
 

Attachments

  • LSG V1-P1.jpg
    LSG V1-P1.jpg
    52,9 KB · Bekeken: 76
  • LSG V1-P2.jpg
    LSG V1-P2.jpg
    161,3 KB · Bekeken: 76
  • LSG V1-P3.jpg
    LSG V1-P3.jpg
    125,7 KB · Bekeken: 74
  • LSG V1-P4.jpg
    LSG V1-P4.jpg
    191,5 KB · Bekeken: 72
  • LSG V1-P5.jpg
    LSG V1-P5.jpg
    166,6 KB · Bekeken: 75
  • UFP V2 REAR.jpg
    UFP V2 REAR.jpg
    229,6 KB · Bekeken: 74
Ik wilde net beginnen aan mijn 8” gitaar luidspreker.
Weet je het zeker met je 8 inch ?
Persoonlijk begint het bij mij met 10 inch [ en nog liever 12]
Klinkt het stukken beter van.
Maar wat zeg ik ... het is natuurlijk jou diy project :)

Even een voorbeeld van een kleine gitaar combo voor test en klooi dingen van mij een tijd terug.
Gekocht voor een paar euro , zat een speaker in ter grootte van een bierviltje .
10 inch gitaar speaker er in , kun je nog herkennen aan de schaduw in het frontdoek , het paste allemaal net.
Speaker is net zo groot als de kast.
En de eindtrap vervangen voor een 50 watt versie.
Als ik nu erop speel stuitert het boxje alle kanten op ...............;)

brutus.jpg
 
Back
Top