ProgHead's Modular

Even een planning vraagje.. puur omdat ik het leuk vind.

Je hebt de maat van je Eurorack case. En wellicht wat ruimte er om heen.
Bij mij is het zo, wat past op het bureau mag blijven zo niet inruilen / verkopen.

Dus mijn vraag is hoeveel ruimte zou je eventueel hebben voor outboard gear?
Dit zou ook een filter a la Elektron analog Heat mk1 of mk2 kunnen zijn. (kan heel heel erg veel) en veel te cheap verkrijgbaar.
Of een FX apparaat.

Resume:
Vol plempen van je Eurocase
Vol plempen van de verdere beschikbare ruimte rondom

Ik heb het zo en vrij zen op het moment

 
Foto van de situatie:

topview.jpg


Verder heb ik nog ruimte in een kastje elders voor een Moog Mavis en een Korg Volca Modular (die ik beide nog wil aanschaffen).

Wat met mijn hardware modular niet gaat (dat is: wat niet meer in mijn huidige case past) zal met een software modular moeten. Vandaar de laptop.
 
En boven op je Eurorack case eventueel?
Ik heb ooit een filmpje op yt gezien van die bekende synth dude anyway hij had een mooi houten rackje gemaakt boven op zijn synth voor FX e.d.
Maar moet wel stevig zijn. Al is het een voordeel dat je rack ook van hout is.
 
Jouw opzet is heel bescheiden. Verstandig. :okdan:

Ik wil zelf geen verdere kunstgrepen en uitvluchten toepassen om toch weer meer hardware aan te schaffen want dat is een hellend vlak. De case is een duidelijke grens, en het overschrijden en daarmee verleggen van die grens lost het probleem niet op want er zijn altijd weer meer dingetjes die je ook nog zou kunnen toevoegen. Dan liever minder waar je goed vertrouwd mee kunt raken.
 
Bij mij is het zo, wat past op het bureau mag blijven zo niet inruilen / verkopen.
Jouw opzet is heel bescheiden. Verstandig. :okdan:

Wat jullie willen maar ik vind het erg snel door de bocht in deze.
Voor mij gebeurt het wel dat ik na een tijdje wat uitgekeken ben op een module of een synth en als ik die toch erg goed vind dan bewaar ik 'm en dan komt ie bijv een jaar later weer tevoorschijn.
Sommige dingen verkoop ik weer maar er zijn ook blijvers en het is gewoon zonde als je een jaar later weer op zoek moet naar iets wat je daarvoor nog had en als je dan soms ziet wat er voor sommige dingen tweedehands gevraagd wordt en moet je maar afwachten of het allemaal in orde is ook.
Ik heb bijv een Blofeld die al meer dan een jaar niets mee gedaan is maar het is een mooi ding voor sounddesign dus die gaat niet weg en trouwens als je die verkoopt dan krijg je misschien 300 euro, daar zit ik niet op te wachten.
 
Mijn insteek is om al niet eens aan te schaffen waar ik verwacht snel op te zijn uitgekeken. Dat lukt niet altijd maar in negen van de tien keer wel. Ik doe maar zelden een miskoop. Ik heb ook geen ruimte om ongebruikte synths op te slaan.
 
Ik heb ook het goldilocks principe. Alle gear moet binnen handbereik, op een ergonomische plek en aangesloten staan. Zo niet, weg ermee. Levert ruimte, rust en budget op. Bevalt me al jaren prima. Je kunt alles wel bewaren, maar ik heb eigenlijk al teveel.
 
Laatst gewijzigd:
tip voor (ruimte)besparingen: gebruik ipv mult's van die audio splitters, kosten er weinig en werken prima!
ze zijn stereo, maar ik heb daar in de praktijk nog nooit een probleem mee gehad. kosten weinig, en besparen hp in je case en euro's in de pocket... ff zoeken bij bol.com ofzo

1717016405189.png
 
Dank voor de tip. Ik heb al buffered multiple modules gekocht. Maar misschien komen zulke losse mult's er ook nog.
 
Oh - nu de sterke arm der wet erbij gehaald wordt blijft mij geen keus. :P

Probleem is alleen dat er nog niets interessants te horen is, ik ben net pas begonnen de Maths te verkennen..
 
Probleem is alleen dat er nog niets interessants te horen is, ik ben net pas begonnen de Maths te verkennen..
En je hebt het nog druk met de manual ook natuurlijk dus blijft er weinig tijd over voor wat sounds. ;)
Maar ben benieuwd als je alles hebt uitgeplozen wat er tevoorschijn komt.
 
waarom heb je 3 waveshapers?
en ik mis vca's..

Die nlc hypster lijkt me heel cool.
Alles van nlc is tof.
 
Waarschuwing: niets bijzonders, maar ik kan de hongerigen naar geluid nu in elk geval tevreden stellen.



Gemaakt met de patch "Arcade Trill (Complex LFO)" uit de Manual (blz. 19) op de Maths samen met een VCO.
 
Back
Top