Vraag betreffende regels over aanbrengen van nieuwe aankondigingen in synthnieuws

mcbcool

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2021
Berichten
930
Locatie
België
Ik heb reeds aantal x een artikel gemaakt bij synthnieuws, maar telkens wordt die in wacht gezet tot een moderator ze geverifieerd heeft,om dan te merken dat ze verwijderd is, maar dan plots aantal dagen staat er toch een een artikel over die synthesizer aangebracht door iemand anders. Ik heb het nu weer gehad met de nieuwe Moog Mavis,
: verdwenen! dat mij toch van belang lijkt,.

Zal ’kze komende dagen weer zien verschijnen door iemand anders? Wat zijn de regels om items aan te brengen? Alvast bedankt voor antwoord.
 
Wat zijn de regels om items aan te brengen?
Wanneer je een nieuwsitem aanmaakt dan staat er een banner boven:

1655297991720.png


Die verwijst naar deze uitleg over hoe je een goed nieuwsbericht maakt wat in ieder geval kans maakt om goedgekeurd te worden.

De reden waarom jouw bericht nog in de queue staat (en waarschijnlijk niet goedgekeurd gaat worden) is omdat je regel 1 van de nieuwsregels niet hebt gevolgd; er staat geen foto bij. 1 van de redenen waarom het soms even duurt voordat een nieuwsbericht wél goedgekeurd wordt is omdat wij als moderators ook banen en gezinnen hebben en dus niet 24-7 op het forum aanwezig zijn. Het redigeren van nieuwsberichten die conform de regels zijn kost eenvoudigweg te veel tijd voor ons. We hebben (helaas) geen nieuwsredactie, dus we zijn (mede) afhankelijk van wat jullie als leden aandragen. We krijgen regelmatig nieuwsberichten die weliswaar relevant zijn maar bijvoorbeeld uit 1 regel tekst bestaan of zonder afbeelding of nauwelijks aanvullende info. Dat soort berichten voldoen niet aan de standaard die wij onszelf opgelegd hebben. De nieuwsberichten worden ook 1-op-1 doorgezet naar onze Facebook pagine; nieuwsberichten zonder foto zien er daar gewoonweg niet goed uit. Soms is het inderdaad jammer dat we daardoor niet helemaal bovenop het nieuws kunnen zitten of dat er andere subforums gebruikt (misbruikt is misschien een te groot woord) worden om toch het nieuws te kunnen delen. Maar de (betrekkelijk weinig) regels volgen die er zijn is toch ook een garantie dat er een bepaalde kwaliteit van het nieuws op SynthForum is.
 
Hey Smartbits, Bedankt voor de uitleg, ik wil zeker geen onenigheid ofzo. ik begrijp natuurlijk dat iedereen zijn leven/ werk en privé heeft en dat het ff kan duren vooraleer het goedgekeurd wordt. Ik wasgewoon nietWas niet zeker of er een minimum aantal zinnen moeten zijn, foutloze tekstbeschrijving, bronvermelding enz....Zal in vervolg foto erbij plaatsen.
 
Ik had een soortgelijke situatie, per abuis me niet aan de richtlijnen gehouden.

In de reactie werd toegegeven dat de banner prominenter in beeld zou mogen. Kunnen jullie daar misschien naar kijken?

Zie screenshot in de bijlage (niets bijzonders, maar scheelt je klikken).

Als ik een nieuw bericht start, gaan mijn ogen eerst richting het tekstveld, en daarna iets naar boven om te checken wat daar eventueel staat -- op dit moment een aankondiging. Daardoor ben ik niet geneigd nog verder naar boven te kijken, omdat ik verwacht dat er nog meer aankondigingen staan, of een advertentie of iets dergelijks. In elk geval verwacht ik daar niet de richtlijnen te vinden voor de post die ik ga opstellen.

Misschien - hoe irritant ook - maar een pop-up van maken?

Da's een klik extra, maar in deze situatie kost het nog meer moeite, met al het oppoetswerk dat er steeds bij komt kijken.

Of misschien kan er "placeholder-tekst" geplaatst worden, zoals je dat ziet in HTML-formulieren? Geen idee of de forum-software zoiets mogelijk maakt.

Kleur doet ook veel. De banner valt nu totaal niet op. Gooi er een rode border omheen, of pas (ook) de kleur van de tekst aan, in elk geval afwijkend van de huisstijl, en 't is een stuk opvallender.

Mijn paar centjes, hopelijk zit er een tip tussen.
 

Attachments

  • Screenshot 2022-06-15 at 15.58.02.png
    Screenshot 2022-06-15 at 15.58.02.png
    106,1 KB · Bekeken: 104
Ik heb dit ook al meerdere keren gehad. Zelf met een plaatje er bij. Jammer want had er vaak best veel moeite ingestoken om het bericht te maken. Ik doe die moeite niet meer..
 
Ik heb dit ook al meerdere keren gehad. Zelf met een plaatje er bij. Jammer want had er vaak best veel moeite ingestoken om het bericht te maken. Ik doe die moeite niet meer..
Kennelijk was het toch geen nieuws lol.
 
Nee ik ga niet doen.. waarom word afgekeurd, geen idee. Begin er niet meer aan.
 
Hey Smartbits, Bedankt voor de uitleg, ik wil zeker geen onenigheid ofzo. ik begrijp natuurlijk dat iedereen zijn leven/ werk en privé heeft en dat het ff kan duren vooraleer het goedgekeurd wordt. Ik wasgewoon nietWas niet zeker of er een minimum aantal zinnen moeten zijn, foutloze tekstbeschrijving, bronvermelding enz....Zal in vervolg foto erbij plaatsen.
Is zeker geen onenigheid hoor, ik begrijp ook dat het soms misschien vanuit onze kant wat ondoorzichtig over kan komen. Maar we kunnen ook niet bij ieder verwijderd bericht aangeven wat er exact mis is, daar gaat echt teveel tijd in kruipen. Dus verdwijnt zo'n bericht ins Blaue hinein om het maar in goed Nederlands te zeggen. De techniek speelt daar ook parten. In het geval van jouw bericht zou het eventueel voor mij als moderator doenbaar zijn om daar even het plaatje bij te plaatsen. Maar in de wachtrij is er voor mij geen optie om dat bericht aan te passen; hij moet eerst goedgekeurd worden. En als ik 'm goedkeur staat hij direct op Facebook, zonder plaatje.

Maar in het kort nog eens, zoals @Dr van Lansberg in de uitleg over de nieuwssectie heeft geplaatst:

1. Plaats een afbeelding.
2. Maak een korte Nederlandstalige samenvatting.
3. Geef het nieuws een goede titel.
4. Kopieer geen volledige teksten en plaats citaten als quote.
5. Vermeld de bron.

En wat betreft foutloze tekst; tja, ik ben zelf wel een beetje kritisch. In de body van de tekst vind ik het niet zo erg als daar wat tekst niet helemaal juist is, maar een titel zie ik toch graag foutvrij.

Mijn paar centjes, hopelijk zit er een tip tussen.
Ik denk dat daar zeker goede argumenten bij zitten. Het is ook verstandig om te blijven kijken of we zaken kunnen verbeteren. Soms (ik zeg niet dat het in dit geval is want dat weet ik niet) ligt er ook een technische reden achter waarom bepaalde functionaliteit is ingericht zoals die is. Soms is dan een addon installeren een uitkomst, maar dat brengt ook weer extra beheerslast met zich mee. Dus daar moeten we ook een goede balans in blijven houden.

Ik heb dit ook al meerdere keren gehad. Zelf met een plaatje er bij. Jammer want had er vaak best veel moeite ingestoken om het bericht te maken. Ik doe die moeite niet meer..

Ik heb gezocht in de nieuwssectie en vind eigenlijk maar 1 verwijderd bericht van je, deze:

1655320571444.png


Behalve een plaatje en een link staat er helemaal niks. Dus ja, wat moeten we daar dan mee? Ik snap op zich best wel dat als je iets gaafs ziet dat je het direct wil delen. Ik vind het soms ook jammer dat ik iets niet direct kan delen omdat er wat tijd en moeite gaat zitten in het maken van het nieuwsbericht en ik die tijd op dat moment niet heb. Maar ik denk dat onze nieuwssectie er niet beter op wordt door berichten maar klakkeloos te plaatsen. We zien het bijvoorbeeld als er een bekend iemand overleden is. Dan staan er meerdere berichten in de queue met bijvoorbeeld alleen maar "R.I.P Huppeldepup" of "Weer een gouwe ouwe weg". Zoals gezegd, dat gaat ook 1-op-1 door naar onze Facebook pagina. Dat is een soort uithangbord waar we ook mensen proberen te bereiken die nog niet op SF zitten. Een bericht wordt in ieder geval nooit "zomaar" verwijderd. Dat is omdat het bericht niet aan de richtlijnen voldoet. En daar heb je dan nog een grijs gebied in, waar de ene moderator de keuze maakt om 'm wel door te zetten en de ander niet. We zijn soms net mensen.
 
Bedankt voor de uitleg, wist niet dat jullie op Facebook aanwezig waren, zal jullie dus ook daar toevoegen.
 
Waren wel een paar plaatsingen verwijderd. Punt 5 Vermeld de bron. Zie ik als onzin. Als je google etc kun je meer info vinden.
 
Waren wel een paar plaatsingen verwijderd. Punt 5 Vermeld de bron. Zie ik als onzin. Als je google etc kun je meer info vinden.
Ik heb nog eens met de hand door alle nieuwsberichten doorlopen (waarbij ik als mod ook de verwijderde berichten zie), maar daar zie ik toch echt geen ander verwijderd bericht van je. Weet je misschien nog waarover die waren? Dan kan ik misschien nog wat proberen te achterhalen. Als ik zie wat voor berichten je vóór de introductie van de nieuwsregels in de nieuwssectie postte dan zijn die vrijwel idem aan het bericht wat afgekeurd was. Alleen maar een foto met een link. Die zouden volgens de huidige regels dan ook afgekeurd worden. Dus als je nu nieuwsberichten op die manier aanlevert, dan verdwijnen ze inderdaad helaas in de prullenbak.

Wat betreft punt 5; het is een kleine moeite om aan de andere leden de link te geven waar je het nieuws vandaan hebt. Anders is het niet te controleren of het nieuws wel klopt, of dat het iemands fantasie is die op de loop gaat. Je kunt dat onzin vinden, maar wij vinden dat niet. Verschillen we over van mening, dat kan.
 
Ik heb nog eens met de hand door alle nieuwsberichten doorlopen (waarbij ik als mod ook de verwijderde berichten zie), maar daar zie ik toch echt geen ander verwijderd bericht van je. Weet je misschien nog waarover die waren? Dan kan ik misschien nog wat proberen te achterhalen. Als ik zie wat voor berichten je vóór de introductie van de nieuwsregels in de nieuwssectie postte dan zijn die vrijwel idem aan het bericht wat afgekeurd was. Alleen maar een foto met een link. Die zouden volgens de huidige regels dan ook afgekeurd worden. Dus als je nu nieuwsberichten op die manier aanlevert, dan verdwijnen ze inderdaad helaas in de prullenbak.

Wat betreft punt 5; het is een kleine moeite om aan de andere leden de link te geven waar je het nieuws vandaan hebt. Anders is het niet te controleren of het nieuws wel klopt, of dat het iemands fantasie is die op de loop gaat. Je kunt dat onzin vinden, maar wij vinden dat niet. Verschillen we over van mening, dat kan.
Geen idee welke nieuwe gear het was. Misschien een tip om als een bericht niet helemaal goed is hem een klein beetje aan te passen en als nog te plaatsen. Ik ben er klaar mee met dit onderwerp.
 
Geen idee welke nieuwe gear het was. Misschien een tip om als een bericht niet helemaal goed is hem een klein beetje aan te passen en als nog te plaatsen. Ik ben er klaar mee met dit onderwerp.

- zelfcensuur toegepast -
 
Het is begrijpelijk dat het huidige team van moderatoren geen tijd heeft om, naast wat ze nu doen, ook een persdienst te bestieren. Maar misschien een idee om een oproepje te plaatsen voor één of twee nieuwsredacteuren die alleen die taak hebben? Dan komt het qua inhoud en vormgeving altijd goed. Leden van het forum kunnen tips geven, dan is één regel met een linkje voldoende en de redacteuren bakken vervolgens een leuk berichtje over dat onderwerp.
 
Of als je geen zin hebt om een fatsoenlijke post te maken doe je dat gewoon helemaal niet ;).

edit: trouwens nog best een goed idee, als er leden zijn die het leuk vinden om posts te maken, maar niet zelf het nieuws zoeken.
 
Back
Top