GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

@Tom 32 heb je de uitbreiding van de Reface Dx al?
Screenshot 2024-05-08 at 21.00.46.png
 
Buiten GAS merk ik dat ik het ook prettig vind als er eens iets verander in in een setup.
Wat dynamiek in de studio samenstelling werkt voor mij inspirerend.
Ik heb jarenlang mijn Virus-C op de plank gehad voor ik hem weer eens tevoorschijn haalde en die herontdekking maakt dat hij nu weer vast onderdeel is.

GAS kan helpen om te kijken wat er nog kan 'verbeteren' of om weer eens te beseffen welke geweldige spullen ik heb.
Oh zeker, het kan je helpen om weer 'ns op andere manieren muziek te maken bijv ipv wat routinematig bezig te zijn.
Ik verkoop ook niet alles wat ik niet meer gebruik maar sommige dingen gaan in de doos en komen na verloop van tijd weer tevoorschijn en sta je weer "fris" bij zo'n synth.
 
Wat mij echt met mijn GAS veslaving heeft geholpen is een Buchla Easel kopen.
Toen kon ik ineens heel veel synths toch los laten.

Whohohhhahaha...
 
Zat net jaar je studio te kijken en volgens mij heb je ook het nodige prachtige 19" spul..
Alleen die doepfer set lijkt mij minder.. Weg doen en Buchla voor in de plaats?
 
Het lijkt erop dat dat wel goed komt.
Dit omdat de volca Modular voor 50% al in die sound space zit en ik daar enorm van houd.
Dus de sound is niet nieuw.
Maar goed je hoort het al he.... das echt zo een antwoord van een verslaafde die zijn verslaving goed probeerd te praten. :-)
 
Ik had een 208C na jaren GAS, maar ik deed er te weinig mee in verhouding tot de prijs. Geweldige synth, klink als een huis. Maar met andere dingen deed ik toch min of meer hetzelfde....namelijk bleep bloep piep knor. De LPGs waren wel veel mooier dan in m'n diy 292.
 
Laatst gewijzigd:
Zat net jaar je studio te kijken en volgens mij heb je ook het nodige prachtige 19" spul..
Alleen die doepfer set lijkt mij minder.. Weg doen en Buchla voor in de plaats?
Nee hoezo?
Die klinkt modular klinkt super.
Is niet alleen Doepfer.
Veel DIY en wat duurdere modules.

Maar goed voor 3x 4u Buchla 200e wil ik hem wel ruilen.
Maar goed wie ruilt er een Ferrari voor een Dacia :-)
 
Ik had een 208C na jaren GAS, maar ik deed er te weinig mee in verhouding tot de prijs. Geweldige synth, klink als een huis. Maar met andere dingen deed ik toch min of meer hetzelfde.

Wat voor muziek maak je dan?
Voor ambient/experiemental/noise/avantgarde maar ook bread en butter vind ik hem erg goed.
Na hoe lang heb je hem weggedaan?

Ik vind de Zen van de 208C wel echt tof.
Een soort soundlab.
Daarnaast ook heel organisch.
Wat ik eens hoorde is het als een strat.
Je weet hoe die klinkt.
Er zijn genoeg andere fijne gitaren maar als je een strat wilt koop je het beste een strat.

Maar goed we zullen zien hoe het gaat.
 
Laatst gewijzigd:
Ehm benzine kosten..

Ferrari heeft vrij recent toch een leuk gezinsautootje op de markt gebracht, lijkt me een leuk alternatief voor een Dacia. Handig als je gaat winkelen, bijvoorbeeld. Dat dacht Zlatan ook:

 
Wat voor muziek maak je dan?
Voor ambient/experiemental/noise/avantgarde maar ook bread en butter vind ik hem erg goed.
Na hoe lang heb je hem weggedaan?

Ik vind de Zen van de 208C wel echt tof.
Een soort soundlab.
Daarnaast ook heel organisch.
Wat ik eens hoorde is het als een strat.
Je weet hoe die klinkt.
Er zijn genoeg andere fijne gitaren maar als je een strat wilt koop je het beste een strat.

Maar goed we zullen zien hoe het gaat.
6 maanden gehad, ik maakt vooral drones, soundscapes en ambient. Is alweer een jaar geleden wel aan gedacht, maar niet echt gemist.
Er staat er nu een op MP en dan kriebelt het toch wel weer 😁 tja GAS......
 
6 maanden gehad, ik maakt vooral drones, soundscapes en ambient. Is alweer een jaar geleden wel aan gedacht, maar niet echt gemist.
Er staat er nu een op MP en dan kriebelt het toch wel weer 😁 tja GAS......
Ja als je hem niet echt mis dan is het prima toch? een synth is maar een synth en niet iets unieks of zo.

ik heb nu een hele reis gemaakt met analoge synths en het begint een beetje beperkt te worden. Heb nu wel genoeg poly synths.
En vind de Matriarch en bv Arp 2600 en Matrixbrute ook heel mooi maar de Easel kan vrij makkelijk die kant op maar ook veel meer avant garde en experimenteel en generative.
Dus ik vind hem het geld wel waard maar alleen als je bereid bent om er diep in te duiken. want het is een heel apart expresief instrument die veel oefening vereist.

uiteindelijk is het heel persoonlijk.
Denk wel dat dit een beetje een niche ding is.
 
Er staat een vrijwel nieuwe Easel voor 1900 op MP. To good to be true? Het is dat ik er nu geen geld voor heb en ik vrij sterk in een anti-GAS stadium zit (toch?). Is wel in mien staadsie…
 
Voor iedereen met Buchla gas maar Behringer budget.. koop eerst een low pass gate en plemp die achter je 30 synths die je al hebt :D
 
Er staat een vrijwel nieuwe Easel voor 1900 op MP. To good to be true? Het is dat ik er nu geen geld voor heb en ik vrij sterk in een anti-GAS stadium zit (toch?). Is wel in mien staadsie…
Volgens mij is ie al verkocht. Ik heb ook contact gehad met deze verkoper, ik kon hem ophalen voor 2k, wat ik geboden had, vervolgens dacht ik minder is meer en toen heb ik het toch maar niet gedaan, waarop de prijs naar 1900 ging en hij kort daarna weg was.
 
lowpass gate is maar een klein deel.
ook fm en wavefolder en slope generator en binnenmuts.
 
Volgens mij is ie al verkocht. Ik heb ook contact gehad met deze verkoper, ik kon hem ophalen voor 2k, wat ik geboden had, vervolgens dacht ik minder is meer en toen heb ik het toch maar niet gedaan, waarop de prijs naar 1900 ging en hij kort daarna weg was.
ah jammer...
 
Back
Top