Audio freeware voor Windows XP

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.744
Locatie
Zeist
Welke audio freeware draait nog op Windows XP? Ik ben vooral geïnteresseerd in plugin hosts en DAW's.
 
Ik heb deze altijd gebruikt als VST host, t/m Windows 10 aan toe:

 
Dank voor de tips! Ik ben nu nog even bezig om ook geluid op mijn Windows XP laptop te krijgen. Lijkt me wel belangrijk... :D
 
Dank voor de tips! Ik ben nu nog even bezig om ook geluid op mijn Windows XP laptop te krijgen. Lijkt me wel belangrijk... :D
Probleem met een oudere laptop is vaak de juiste drivers nog zien te vinden. ZOnder die kun je inderdaad wel eens problemen hebben om audio aan de gang te krijgen, of dat de resolutie van het scherm niet goed is. Kijk bij de leverancier van de laptop of ze die nog in een legacy archief hebben.
 
Ik had een recente Linux versie op die laptop (die daarmee niet vooruit te branden was), en heb toen de harde schijf maar geformatteerd en er daarna Windows XP op geïnstalleerd. Het gaat nu een stuk soepeler (oorspronkelijk stond er ook Windows XP op) maar ja ... geen geluid.
 
Succes!! :halleluja

Oh-oh-oh wat een nostalgie om ook dat deuntje van de Highway Blues weer eens te horen. Het voelt nu als een eeuwigheid geleden toen ik nog DOS en daarna Windows XP gebruikte. :beard:
 
Top! Als freeware synth zou ik je sowieso nog aanraden om de Nord Modular G2 demo te downloaden. Veel mogelijkheden en werkt prima op XP.
 
De foutmelding is "geen audioapparaat gevonden".
Heb je Asio4all geinstalleerd?
Het kan ook zijn dat in je audio instellingen sommige dingen verborgen zitten of dat je bitrate niet goed staat ingesteld.
Zet ook de exclusive modus in de audio instellingen uit.
 
Gevonden! Dit was het: Realtek High Definition Audio. Is dat net zoiets als Asio4all? En waar kan ik zien of Asio4all al op mijn laptop staat?
 
Wat heel leuk is op XP is de Nord Modular software. geen idee waar en hoe dat te krijgen valt, maar je kon daar echt leuke dingen mee. Ik had het denk ik van een Interface CD, die hadden een hele serie over synthese met die software. als je de smaak te pakken hebt kan je er een hardware module van Nord aanhangen voor meer processing power.
 
Top! Als freeware synth zou ik je sowieso nog aanraden om de Nord Modular G2 demo te downloaden. Veel mogelijkheden en werkt prima op XP.
:baco: great minds think alike!
Ik had even de andere reacties moeten lezen ipv direct in het reactieveld duiken!
 
Back
Top