"Je moet iets met social media!" // Social media-expert Allan Drent

"Je moet iets met social media!" // Social media-expert Allan Drent

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.722
Locatie
Zwolle
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

Je moet iets met social media! // Social media-expert Allan Drent - Social media-expert Allan Drent laat er geen twijfel over bestaan.

"Je moet iets met social media." Social media-expert Allan Drent laat er geen twijfel over bestaan. Social media is cruciaal voor jou als muzikant, DJ of producer.

Beluister het gesprek dat ik had met Allan en ontdek:

- Waarom social media zo belangrijk is
- Welke content je het beste kunt delen
- Hoe je een social media-strategie bepaalt

En nog veel meer.


Vind je dit interessant? Volg mij dan ook op...

Lees hier meer...
 
Last edited by a moderator:
ik moet helemaal niks
Dan 'mag' jij dit draadje fijn negeren 😀

Dit zijn overigens de woorden van de geïnterviewde en ik heb aanhalingstekens toegevoegd.

Als jullie een boom willen opzetten over nut en noodzaak van social media, ga je gang! Ik doe alleen niet mee 😁
 
Laatst gewijzigd:
Leuk voor Allan, maar het enige dat ik met social media moet is het vooral negeren ;)
De groep die vooral in het echt sociaal wilt doen zonder schermpje groeit weer wat terug naar normaal.

PS: Zo'n clickbait titel roept nou eenmaal reacties op, daar zal je niet aan ontkomen.
Mensen houden er vaak niet zo van dat een vreemde vertelt dat ze iets "moeten doen"...

Om toch nog inhoudelijk te reageren:D
Kijk of onderzoek maar eens het verschil in reacties:
1. Post eerst een MP3 en stukje tekst over je nieuwe muziekje
2. en post na een week een random foto van je kat.

Kijk nu eens naar het bereik;
Leuk hè, die paar likes op iets waar je uren aan hebt gewerkt vs 10x zoveel aaahs oeehs likes en shares die je kat krijgt :beard:
 
L

Kijk nu eens naar het bereik;
Leuk hè, die paar likes op iets waar je uren aan hebt gewerkt vs 10x zoveel aaahs oeehs likes en shares die je kat krijgt :beard:
Dat is niet eerlijk. Het internet is ontworpen om fotos van je kat te delen. Dat weet iedereen. Muziek is maar
Een bijkomstigheid. Daar goudt lang niet iedereen van. :D

Verder heb ik ook niets met socialmedia. Ik gebruik alleen twitter om wat nieuws feeds van de fabrikanten te volgen. En als die te veel loveletters van hun gebruikers gaan retweeten volg ik er weer 1 minder.
 
ik moet helemaal niks

🤣 zo typisch.. was ook het eerste dat in mijn hoofd opkwam, maar waarschijnlijk is het bedoeld zoals volgend:

“Die appeltaart is héérlijk! Moet je ook eens proeven!”

Gewoon een enthousiaste gast die er het voordeel van ziet, en dit graag ook anderen gunt.. 😌

#positiefbenaderenvaneenopmerkingkannatuuijkook 🤪
 
Als ik zie wat voor types nadrukkelijk op Soc. M. aanwezig zijn zoals Donald Trump hoef ik er niets meer mee. Ik ken Bombario niet persoonlijk maar ik heb hem leren kennen in dit forum als een sympathieke volwassen helder denkende man. Hij bedoelt het dus goed. Ik persoonlijk denk dan ook dat Soc. M. niets is voor Bombario. Daar is hij volgens mij te intelligent voor.

Persoonlijk worden op forums vind ik "not done" maar een compliment geven moet dan weer wel kunnen. Dus op een mijn eigen rare kromme maniertje wilde ik de man een compliment geven, zonder naar de podcast geluisterd te hebben. Waarom niet naar die podcast luisteren? Vanwege wat @one_b zei. Ik ben ben van het Pink Floyd gedachtegoed: ik vind Soc. M. "Thought control".
 
Daarom heet mijn instagram ook synthsandcats :eureka:
hahaha smart thinking ;)

Dat is niet eerlijk. Het internet is ontworpen om fotos van je kat te delen. Dat weet iedereen. Muziek is maar
Een bijkomstigheid. Daar goudt lang niet iedereen van. :D
1646137554761.png
 
Zo te zien zit jij ook op FB @MonoTron? :D

Ik backup zo nu en dan wat video's van de katten hier op YT maar om nu te zeggen dat ik er veel views op krijg?? Dus ik maak hierbij even gretig van de gelegenheid gebruik om een paar extra views verkrijgen:P

 
Als ik zie wat voor types nadrukkelijk op Soc. M. aanwezig zijn zoals Donald Trump hoef ik er niets meer mee. Ik ken Bombario niet persoonlijk maar ik heb hem leren kennen in dit forum als een sympathieke volwassen helder denkende man. Hij bedoelt het dus goed. Ik persoonlijk denk dan ook dat Soc. M. niets is voor Bombario. Daar is hij volgens mij te intelligent voor.
Wat een vreemde redenering. Donald Trump staat voor mij niet gelijk aan Social Media. Ik zit op de meeste platformen maar of dat nou echt iets met mijn intelligentie te maken heeft? Ik vind het geweldig om over de hele wereld contacten te hebben, het verruimt voor mij de blik op de wereld. Uiteraard ben ik wel bewust van dat mijn data inzichtelijk is door de Googles en Meta's van deze wereld, dus ik deel alleen de dingen waarvan het me niet uitmaakt dat de hele wereld ze weet. Of juist waarvan ik expliciet wil dat "de wereld" het weet.
 
Social media zijn er in vele vormen. Een internet-forum is er ook eentje eh.. maar dat terzijde :D

De podcasts zijn gericht op het boeken van (cijfermatig) succes. We leven in een aandachtseconomie, dus het advies is helemaal niet vreemd. Goed om het uiteen te zetten voor wie er gebruik van wil maken, maar verder geen nieuws, toch? Deze discussie had tien jaar geleden ook plaats kunnen vinden. De bewoording is wat dwingend, zonder context, dat wel.

Benieuwd of er social media experts zijn die ook kritisch kunnen denken... nog nooit eentje gezien die zei "mwuah, slecht idee.." Is ook logisch, Allan wil z'n eigen broodwinning natuurlijk in stand houden..


@bombario, in de openingspost heb je de vorige aflevering geplakt, over de SF-contest - dat je 't weet.
 
Laatst gewijzigd:
Zo te zien zit jij ook op FB @MonoTron? :D

Ik backup zo nu en dan wat video's van de katten hier op YT maar om nu te zeggen dat ik er veel views op krijg?? Dus ik maak hierbij even gretig van de gelegenheid gebruik om een paar extra views verkrijgen:P


Ja klopt inderdaad :D
Ben er ook altijd erg druk mee hahaha laatste keer dat ik iets postte was zo te zien in 2016 :P
Facebook heb ik persoonlijk alleen maar om contact te houden met vrienden en familie aan de andere kant van de wereld. Zet er zelf bar weinig info op, vind ik persoonlijk ook niet nodig.

Jouw kattenviews komen natuurlijk vnl. van cat-loving-synthforummers en ornithologen die samen met hun vogels op wraak zitten te broeden :duivels:

Youtube vind ik persoonlijk ook geen social media, dat zie ik meer als de hedendaagse videotheek en digitale vraagbaak.
Sommige posters proberen wel wat sociale omgang met kijkers aan te slingeren, maar dat zijn voornamelijk mensen met een 'patreon' die graag hun centjes verdienen met videos maken.
 
Wat een vreemde redenering. Donald Trump staat voor mij niet gelijk aan Social Media. Ik zit op de meeste platformen maar of dat nou echt iets met mijn intelligentie te maken heeft? Ik vind het geweldig om over de hele wereld contacten te hebben, het verruimt voor mij de blik op de wereld. Uiteraard ben ik wel bewust van dat mijn data inzichtelijk is door de Googles en Meta's van deze wereld, dus ik deel alleen de dingen waarvan het me niet uitmaakt dat de hele wereld ze weet. Of juist waarvan ik expliciet wil dat "de wereld" het weet.
helemaal mee eens,
zolang je gewoon een beetje nadenkt over wat je deelt online en vooral ook accepteert dat er nu eenmaal een profiel online van je wordt opgebouwd dan kun je prima gebruik maken van de internet diensten. Denken dat je goed bezig bent als je social media negeert is nogal naief, dan moet je heel veel verder gaan om echt van de grid af te gaan.

Wat kleine voorbeeldjes:
- een smartphone houdt van alles bij over je gedrag (of denk je nu echt dat google per ongeluk gokt waar je werkt en hoe lang je reistijd is?)
- de video's die je op youtube kijkt geven een behoorlijk goed beeld van je belevingswereld en zelfs de homepage van youtube met suggested videos wordt daarop aangepast
- Je bezoek op internet sites wordt gelogd, aan de hand van je IP kun je behoorlijk goed je geolokatie achterhalen.
- je digitale betaalspoor in winkels wordt naadloos vastgelegd, zo zijn bijvoorbeeld je verplaatsingen in de auto te achterhalen door waar je getankt hebt (of zelfs via bijvoorbeeld flitsmeister).
- je google search history wordt vastgehouden (kijk maar eens in de google privacy sectie van je account wat ze allemaal vasthouden)
- je foto's naar cloud diensten worden gescanned en getagd (kun je ook simpel testen, zoek maar eens op selfie :D)
- Je Netflix history geeft je kijk voorkeur aan
- Je ziggo kijk history geeft je kijk voorkeur aan
- smart devices in je huis geven aan hoe je leeft, zoals bijvoorbeeld Hue verlichting of je Smart Energie koppelingen.

En zo gaat het maar door. Natuurlijk kun je tegen alle bovenstaande dingen actie ondernemen, door bewust dingen uit te zetten op je telefoon en daardoor diensten gaat missen, gebruik te maken van VPN's voor online gedrag, geen pin betalingen meer te doen. Ver weg te blijven van cloud diensten, Anonymous browse sessies op te zetten, en ga zo maar door, maar dat is zo omslachtig dat bijna niemand dat gaat doen. Op zich weet iedereen dit hierboven natuurlijk wel. Maar wat ik er mee aan wil geven is dat als je je er van bewust bent en er gewoon normaal mee omgaat dat je dan best van internet diensten gebruik kunt maken. En dan is het afzetten tegen social media als je totaal niets doet tegen die paar voorbeelden (en zo zou ik pagina's lang door kunnen gaan) totaal nutteloos.
 
Nu niet meer toch? Daar ging iets mis, maar bij mij toont hij nu de juiste.

Nope, nog steeds. Cache leeg gemaakt, hielp niet.

Wel grappig toch.. Social media zijn cruciaal! Met als quote "ik wilde meedoen, maar had geen..." je verwacht dan toch een wat zieliger verhaal :D
 
Back
Top