Waves COSMOS, gratis sample management + samples

snitch

°⧭°
Lid sinds
30 juni 2003
Berichten
2.610
Locatie
070
Waves heeft COSMOS uitgebracht, een gratis sample manager met o.a. een grafische zoekfunctie zodat je snel vergelijkbare samples kunt vinden.

Je krijgt er ook 2500 samples bij.



Lijkt dus op XLN Audio XO, maar dan zonder prijskaartje (en zonder o.a. de geweldige sequencer functies van XO).
 
en de bijbehorende sampler:


via resellers nog wat korting (en als je nog credits hebt, nog goedkoper..).
 
Waves en gratis...?, ben ik niet meer voor te vinden. tot volgende WUP zekers. ik blijf er vvoorlopig af.
 
Waves en gratis...?, ben ik niet meer voor te vinden. tot volgende WUP zekers.
Die WUP heb je helemaal niet nodig. Ik heb ook een aantal gratis (en betaalde) plugins van Waves, blijven het gewoon doen hoor. Het is niet dat als die WUP periode verloopt dat je dan moet gaan betalen. Is nooit geweest. Je betaalt voor support en eventuele nieuwe versies (van na de periode dat je wel WUP had). Maar de oude versie kun je gewoon blijven draaien en herinstalleren.
 
Waves staat ook zeker niet (meer) in mijn favorietenlijst, maar dit lijkt me een no-brainer.
 
Ik heb zojuist CR8 gekocht en ben er blij mee! Voor 10 dollar heb je een super simpele en intuïtieve sampler, met een fijne interface. Zelfs ik snap hem - ongeveer - in 10 minuten 😀 En ik raakte meteen geïnspireerd door een EDM-loopje, dat ik timestretchte en reverse afspeelde. Het resultaat zou ik zelf nooit verzinnen.
 
Is die Waves CR8 niet gewoon identiek aan de Simpler sampler die standaard bij Ableton zit?

ah.. verschil is denk dat die CR8 multisamples kan spelen...
 
de CR8 kun je niet echt met Simpler vergelijken. het gaat niet eens om dat Simpler meer kan, behalve layers (alhoewel daar een simpele oplossing voor is, de mogelikheden van Live, meerdere Simplers, of Sampler..), maar de workflow is anders, een zeer direkte sampler (player, want kan niet samplen...), met veel funktie, tevens poly aftertouch overigens, bijna MPE... (al gebruikt MPE channel aftertouch..).

voor 10 dollar, of 5 dollar (reseller & rewards), een perfekte sampler. al heb ik er meer... handig is ook dat ie dan in alle DAW's te gebruiken is...

hij heeft iets van Mimic (Reason Studios) weg, maar heeft zijn eigen workflow. zoals @bombario al aangeeft, een andere workflow geeft je nieuwe dingen, resultaten. die je uiteindelik dan ook in andere samplers kunt toepassen, dat zeker.
 
Je kunt exemplaren van Computer Music online registreren, daar zit elke maand ook een leuke collectie samples bij. Dat wist ik wel, maar had ik nog nooit gedaan. In combinatie met de sampler kan ik weer een tijdje vooruit 👍
Ik heb nog 4 jaar aan Future Music CD’s. Maar dan moet ik echt old skool, middeleeuwmatig, zoals men vroeger met de hand deed, super analoog een CD speler aansluiten. :D
 
Mooie plug-in, en die Cosmos ook.
veel makkelijker samples zoeken dan in Ableton.

Alleen jammer dat Waves een beleid heeft met hun WUP.

in het verleden veel van Waves gekocht, maar helaas nu niet werkend op m’n Mac
 
Laatst gewijzigd:
Zo'n sample manager bestaat al die waves aanbiedt, goh het taggen op van je sounds, dat kan met andere samplers ook, bijvoorbeeld ADSR Sample Manager. Die is ook nog eens gratis.
 
Zo'n sample manager bestaat al die waves aanbiedt, goh het taggen op van je sounds, dat kan met andere samplers ook, bijvoorbeeld ADSR Sample Manager. Die is ook nog eens gratis.
Een DAW bestaat ook al en volgens mij zijn er minstens 100 VST-klonen van een Moog. De workflow van verschillende producten is echter niet hetzelfde en de integratie tussen CR8 en Cosmos is perfect uitgevoerd. Ik vind de sample manager ook veel prettiger dan die van ADSR. Maar kies wat je prettig vindt 👍
 
Back
Top