Thomann flikt me al 2 keer

Heel onhandig, dat is niet mijn ervaring, maar volgens mij kan je tegenwoordig ook DHL kiezen bij Thomann. Misschien dat dat beter gaat?
Ik heb besloten me er maar niet meer druk over te maken en het te accepteren, maar ik ga wellicht bij een volgende aanschaf ook maar een keer DHL proberen. Gelukkig is mijn GAS goed afgekoeld over de afgelopen jaren... :D
 
Deze week bij Thomann besteld. Ze versturen pas op de dag dat ze zogezegd gingen leveren, maar daarna is het wel binnen 2 dagen in huis. En inderdaad, als je DHL kiest dan wordt dat als Belg toch een levering door BPost. Of geregeld door BPost, ik weet niet welke kleur het busje uiteindelijk heeft.
 
Vervolgens twee afleverpogingen op data/tijdsstippen waarop ik niet thuis kan thuis zijn.
Na inloggen bij UPS (met veel problemen; m'n PW ook ongevraagd gereset) en het invoeren van diverse zendingummers, geeft de site chronisch 'technische problemen" terug waardoor na ik niets kan aanpassen of wijzigen.

Dat ik vaak DHL kies heeft met dit te maken, zonder een account en in te loggen kun je datum/tijd bij DHL gemakkelijk aanpassen. Werkt meestal goed, toen de pakketdiensten tijdens corona het druk hadden ging het een keer mis en moest ik een pakketje bij de buren halen. Alle andere keren prima.
 
Je kan bij het bestellen bij Thomann kiezen tussen UPS of DHL. Ik zou de volgende keer gewoon DHL kiezen ipv UPS. Ik heb in mijn dorp ook geen UPS service punt meer, wat ook even voor frustratie heeft gezorgd laatst toen ik een synth moest terugsturen voor reparatie. Volgende keer let ik er ook op.

(edit)

Voor België weet ik niet of het een verschil maakt of welke opties er zijn.
 
Je kan bij het bestellen bij Thomann kiezen tussen UPS of DHL. Ik zou de volgende keer gewoon DHL kiezen ipv UPS. Ik heb in mijn dorp ook geen UPS service punt meer, wat ook even voor frustratie heeft gezorgd laatst toen ik een synth moest terugsturen voor reparatie. Volgende keer let ik er ook op.

(edit)

Voor België weet ik niet of het een verschil maakt of welke opties er zijn.
Ik woon in Nijmegen, wij hebben een stuk of 10 UPS access points, maar ik heb niets te kiezen. Ik krijg pas te horen dat hij op het afhaalpunt ligt after the fact. Wat me opvalt, de chauffeur moet uit Apeldoorn komen en de pakjes liggen altijd bij het afhaalpunt op het industrieterrein, vlak langs de oprit naar de snelweg... I'm not saying he's a lazy fuck, but he's a lazy fuck. :D
 
Thomann maakt verzendlabels aan en verstuurt verzendbevestiging via mail of SMS, maar daarna moet het nog op de rug van een ezel naar een UPS punt dat circa twee dagmarsen van Thomann ligt. Zo lijkt het tenminste te gaan. Eenmaal in bezit van UPS is het er wel binnen een dag (of twee). Vandaar die verschuivende bezorgmomenten. Mijn ervaringen met Thomann zijn ook wel goed, maar van de grote drie zijn ze wel veruit de langzaamste qua leveren (Bax 1-2 dagen, Music Store 2-3 dagen en Thomann 3-5 dagen)..
 
Laatst gewijzigd:
UPS is shit. Als ze het al aan de deur proberen (zelden in mijn ervaring) gaat het naar een of ander stampvol winkeltje waar ik 8 kilometer voor moet fietsen. Verder is hun mailsysteem ruk, waarbij dingen als "het ligt klaar" worden gemeld, terwijl het alleen ergens in het proces is gescand (drie keer naar datzelfde stampvolle winkeltje gefietst). Of je krijgt een mail "End of Day" en dan bellen ze 's ochtends aan. Dat bij UPS gemeld maar ¯\_(ツ)_/¯ desinteresse.

Ik heb bij Thomann laten registreren dat het alleen via DHL mag. En ik dubbelcheck het bij elke bestelling.
 
Te vroeg gejuigd met dhl/bpost. Ze gingen vandaag leveren. Nu plots niet: levering niet mogelijk wegens sluitingsdag.

Ten eerste ben ik (particuliere koper) gewoon thuis, ten tweede kon ik al enige tijd voorspellen dat vandaag zaterdag zou zijn.
 
Ik heb kabels besteld. Die zijn niet allen op voorraad. Na weken wachten krijg ik een mail of ik de voorradige al wil ontvangen. Ja Thomann, goed plan.
Ze leveren die niet aan de deur, maar op 12km verder. Dat kost me dus 26 minuten auto.
Nu vandaag verse mail. En ja hoor, die 4 kabeltjes leverden ze nu weer in een ander dorp. Opnieuw 26 minuten auto.
Ik had hen al een mail gestuurd dat we zo geen vrienden gaan blijven. Het antwoord was dat het niet aan hen is, maar aan de pakjesdienst. Als er nl geen plaats is 'ergens' leveren ze elders.
Ook goed. De volgende keer ik wat thuisgeleverd wil zien shop ik wel elders of denk eens héél goed na hoelang ik ervoor in de file wil zitten. 52 minuten rijden iemand voor kabeltjes waarvoor je verzend betaalde?

Ik had onlangs een horloge online besteld. Ik laat de prijs even in het midden... Kreeg ik na een tijdje koudweg de melding van Bpost dat het pakket 'verloren was' Vergeet dus dat Bpost je de waarde van het pakket terugbetaald. Verder dan de BTW en import tax mag je vergeten. En in mijn geval - dank GOD - is het pakket toch terug gevonden en hoewel het terug verstuurd werd naar de afzender, heeft die GELUKKIG mij betaling terug gestort. Dus wees blij met je kabeltjes. In mijn geval ging het over ...$K !!! ( maar al bij elkaar gaat het over LUXE PROBLEMEN) en zijn er terzelfder tijd mensen die sterven op de oceaan in een poging onze rijke EU te bereiken...
 
Te vroeg gejuigd met dhl/bpost. Ze gingen vandaag leveren. Nu plots niet: levering niet mogelijk wegens sluitingsdag.

Ten eerste ben ik (particuliere koper) gewoon thuis, ten tweede kon ik al enige tijd voorspellen dat vandaag zaterdag zou zijn.
Ik denk dat ik het snap: postdienst zag het einde vd shift naderen, wou pakket dus in een afhaalpunt dumpen ipv bij mij thuis (waar ik hen voor betaald heb...) maar het afhaalpunt is niet open op zaterdag.
 
shabbat
 
Thomann maakt verzendlabels aan en verstuurt verzendbevestiging via mail of SMS, maar daarna moet het nog op de rug van een ezel naar een UPS punt dat circa twee dagmarsen van Thomann ligt. Zo lijkt het tenminste te gaan. Eenmaal in bezit van UPS is het er wel binnen een dag (of twee). Vandaar die verschuivende bezorgmomenten. Mijn ervaringen met Thomann zijn ook wel goed, maar van de grote drie zijn ze wel veruit de langzaamste qua leveren (Bax 1-2 dagen, Music Store 2-3 dagen en Thomann 3-5 dagen)..
mijn indruk is dat ze wat Belgie betreft, 2 x per week verzending doen algemeen.soms is idd verzendbon al 2 dagen op voorhand klaar voor effectieve verzending. maar voor ret, ik geen klagen over Thoman
 
Back
Top