Drie beeldschermen

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Ben onlangs overgegaan van twee naar drie beeldschermen.
Het leek mij toch wat handiger en dan ook echt om verschillende afbeeldingen op alle drie de beeldschermen te kunnen hebben.
Bijvoorbeeld op beeldscherm 1 Ableton, beeldscherm 2 FL-studio (als plugin van Ableton), op beeldscherm 3 een willekeurige plugin (vanuit FL-studio, zoals Nexus, Arcade etc).
Helaas ondervind ik nog problemen hiermee.
Het nieuw aangeschafte beeldscherm die ik als 3e beeldscherm zou willen gaan gebruiken, functioneert helaas niet goed (via hdmi-aansluiting).
Heb helaas maar één hdmi aansluiting op mijn pc en deze is al in gebruik (voor mijn 1e beeldscherm).
Mijn 2e deelscherm is via een 'vga-usb converter' aangesloten en werkt prima.
Het 3e beeldscherm heb ik geprobeerd aan te sluiten via een hdmi-usb converter.
Dit werkte helaas niet.
Vervolgens heb ik ook geprobeerd om met een actieve hdmi-splitter het 3e scherm ook aan te sluiten.
Dit werkte helaas ook niet.
Ga daarom wellicht het nieuwe (3e) beeldscherm weer retour zenden (net als de hdmi-splitter etc).
Weet nog even niet of ik (voorlopig) een ander beeldscherm ga nemen.
Ik overweeg eentje met een vga (d-sub) en/of dvi-v aansluiting.
Zoals deze misschien; Philips Monitor 200V4QSBR/00 kopen? | Max ICT B.V.

Wie zou mij hierin kunnen adviseren?
Ben helaas niet zo 'technisch' hierin en heb het voor mijn gevoel toch wat verkeerd ingeschat.
In al mijn enthousiasme leek mij dit gewoon een erg leuk idee.
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
Heel toevallig ben ik ook nu net bezig met een nieuwe monitor, en heb ook dezelfde GPU.

Wat is de nieuwe monitor die niet goed werkt en werkt die ook niet goed als je die als enige op de hdmi aansluit?

Even er vanuit gaande dat die nieuwe monitor niet defect is zou een displayport naar HDMI adapter wel moeten werken.
 
Heb je toevallig een USB C aansluiting (zo'n kleine nieuwe)?
Daar heb je adapters voor (vaak ook met extra USB aansluitingen) met een extra HDMI poort.
USB B kan volgens mij niet naar HDMI.
Drie kan zeker, heb ik zelf ook (maar 1 is van de laptop), alleen hangt dat af van je grafische kaart of dat kan.
 
Het 3e beeldscherm heb ik geprobeerd aan te sluiten via een hdmi-usb converter.
Dit werkte helaas niet.
Ik weet niet welk merk je hebt geprobeerd want ze werken niet allemaal even goed.
Vorig jaar heb ik een HDMI-usb converter gekocht, eerst eentje van 2 tientjes en die werd dus niet gezien door windows.
Terug gestuurd en omgeruild voor een duurdere van 50 euro en die werd wel gezien door windows.
Deze; USB 3.0 naar HDMI adapter - USB 3.0 naar HDMI adapter, Een extra monitor aansluiten op uw systeem, Max. resolutie: 2048x1152@60Hz, Ingang: USB 3.0 A male, Uitgang: HDMI A female.
 
Heel toevallig ben ik ook nu net bezig met een nieuwe monitor, en heb ook dezelfde GPU.

Wat is de nieuwe monitor die niet goed werkt en werkt die ook niet goed als je die als enige op de hdmi aansluit?

Even er vanuit gaande dat die nieuwe monitor niet defect is zou een displayport naar HDMI adapter wel moeten werken.

De nieuwe monitor werkt wel als ik deze als enige op de hdmi aansluit.
Het lukt me echter niet om deze afzonderlijk, via hdmi-splitter of hdmi-usb converter, te gebruiken.
Ik zou inderdaad nog een aansluiting voor de Display|Port kunnen gaan proberen.
 
Laatst gewijzigd:
HDMI to DisplayPort Conversion
There has been some confusion when using HDMI to DP or the opposite way adapters on Dell systems. There are two types of conversion adapters that can be used. The first is an active adapter and the second is a passive adapter type. Most adapters only carry a one-way signal.

What is the difference between a passive and active DisplayPort converter?
When you convert video from a source that uses DisplayPort or Mini DisplayPort to DVI or HDMI (ex: a computer to a monitor). Consider the difference between passive and active adapters.

If the source supports dual-mode DisplayPort (also known as DP++), then you can use a passive adapter because the source can perform the conversion. If the source does not support DP++, then you need to use an active converter, which includes additional chips to perform the conversion.

Thunderbolt ports support DP++ natively. To run multiple monitors from the same computer, refer to the Active Adapters section below.

Active Adapters
Active adapters use additional chips to make the conversion inside the adapter, regardless of whether the source supports DP++. This means that active adapters are more expensive than passive adapters.

If you want to use multiple monitors with the same computer. You should use an active adapter because some video cards cannot run the maximum number of monitors while using DP++. This is especially true if the computer has more than one DisplayPort or Mini DisplayPort connection. Check with your video card manufacturer to confirm which type of adapter you need for the setup that you would like to run

 
Heb je toevallig een USB C aansluiting (zo'n kleine nieuwe)?
Daar heb je adapters voor (vaak ook met extra USB aansluitingen) met een extra HDMI poort.
USB B kan volgens mij niet naar HDMI.
Drie kan zeker, heb ik zelf ook (maar 1 is van de laptop), alleen hangt dat af van je grafische kaart of dat kan.

Dat durf ik niet zo voor de volledige honderd procent te zeggen.
Volgens mij heb ik een USB B.
 
Ik weet niet welk merk je hebt geprobeerd want ze werken niet allemaal even goed.
Vorig jaar heb ik een HDMI-usb converter gekocht, eerst eentje van 2 tientjes en die werd dus niet gezien door windows.
Terug gestuurd en omgeruild voor een duurdere van 50 euro en die werd wel gezien door windows.
Deze; USB 3.0 naar HDMI adapter - USB 3.0 naar HDMI adapter, Een extra monitor aansluiten op uw systeem, Max. resolutie: 2048x1152@60Hz, Ingang: USB 3.0 A male, Uitgang: HDMI A female.

Toevallig had ik deze ook en die werkte helaas niet bij mij.
Inmiddels weer teruggestuurd.
 
Van HDMI naar DVI of van DVI naar HDMI kan gewoon met een kabel (passief).
Ik gebruik zelf ook drie monitoren, twee op HDMI en één op DP.
 

Attachments

  • 20210406_183555.jpg
    20210406_183555.jpg
    239,9 KB · Bekeken: 150
HDMI to DisplayPort Conversion
There has been some confusion when using HDMI to DP or the opposite way adapters on Dell systems. There are two types of conversion adapters that can be used. The first is an active adapter and the second is a passive adapter type. Most adapters only carry a one-way signal.

What is the difference between a passive and active DisplayPort converter?
When you convert video from a source that uses DisplayPort or Mini DisplayPort to DVI or HDMI (ex: a computer to a monitor). Consider the difference between passive and active adapters.

If the source supports dual-mode DisplayPort (also known as DP++), then you can use a passive adapter because the source can perform the conversion. If the source does not support DP++, then you need to use an active converter, which includes additional chips to perform the conversion.

Thunderbolt ports support DP++ natively. To run multiple monitors from the same computer, refer to the Active Adapters section below.

Active Adapters
Active adapters use additional chips to make the conversion inside the adapter, regardless of whether the source supports DP++. This means that active adapters are more expensive than passive adapters.

If you want to use multiple monitors with the same computer. You should use an active adapter because some video cards cannot run the maximum number of monitors while using DP++. This is especially true if the computer has more than one DisplayPort or Mini DisplayPort connection. Check with your video card manufacturer to confirm which type of adapter you need for the setup that you would like to run


Thank you so much for your information.
 
Weet je toevallig ook hoe dat met een DisplayPort-aansluiting zit?
De signalen van een dp zijn anders als van een HDMI of dvi poort. Voor de standaard dp poort uitgang naar een display ingang heb je een actieve converter nodig
 
. Dit product werkt enkel van een DisplayPort bron-apparaat naar een HDMI ontvanger, zoals een beeldscherm of TV.
Jouw videokaart heeft de volgende outputs :
1x DVI
1x HDMI
1x DisplayPort
Ik begrijp dat je drie beeldschermen met HDMI hebt.
De mogelijkheden zijn dan:
1 gebruik een kabel van DVI naar HDMI
2 direct via HDMI naar HDMI kabel
3 gebruik een kabel displayport naar HDMI zoals hierboven beschreven.
 
Laatst gewijzigd:
Je schrijft in je eerste post van deze draad dat je een NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti 4 GB, 128-bit GDDR5 in je pc hebt.
En die videokaart heeft de volgende outputs :
1x DVI
1x HDMI
1x DisplayPort
 
Mogelijks zit er een 1050Ti model in dat speciaal voor dit soort OEM computers gemaakt is. Als je op de foto's op de Lenovo website kijkt dan zie je daar geen DVI-poort achteraan.
Dit lijkt mij het beste scenario:
DP > HDMI > 1 scherm
HDMI > HDMI splitter > 2 schermen
 
Back
Top