De grote 80's thread

Steve McQueen; weinig genoemd maar heerlijk album van Prefab Sprout, echt een pracht lp uit de eighties, hier een mooie track van ze
Nog even een vraag; de solo vanaf 1.53 is dat een mellotron, wie weet het?
Ik lees net op het internet dat er oa een fairlight gebruikt werd dus zou kunnen dat het een sample is of zoiets?



Nog een prachtig eighties album van Talk Talk- the Colour of Spring, Live is what you make it met dat heerlijke gitaarintro;

 
Laatst gewijzigd:
ik dacht dat je de jaren '80 muzikaal gezien wat minder kon waarderen, maar dat valt toch wel mee als ik je bijdragen zie.
Goed onthouden, deels heb je gelijk ja, ik hield gewoon niet van Duran Duran achtige bandjes en zeker in het begin toen digital recording z'n intrede deed dat soms plaatopnames nogal onnatuurlijk klinken maar als goede composities op de plaat worden gezet en het werd mooi geproduceerd zoals op deze lp's dan luister ik er graag naar.

Hier een beetje vergeten bandje The River Detectives, die maakten een mooi album midden jaren 80, hier een fijne track van ze
Ze werden geproduceerd door een grote favoriet van me: Chris Rainbow, de zanger van Allan Parsons Project met oa "the turn of a friendliy card" maar daarnaast ook een paar prachtige geheel niet verkochte lp's uitbracht zoals oa "Looking over my Shoulder"



Chris Rainbow is genoemd en daarom wil ik toch iets van 'm posten, helaas te vroeg overleden (59 jaar geworden) maar een geweldige zanger en composer/producer;

 
Wat prefab sprout betreft: volgens mij geen (echte) mellotron, want ik denk noten te horen die langer dan 8s aangehouden worden.
Ja klopt ja, ik heb nog wat verder gelezen en denk dat het een sample is van de Fairlight, Thomas Dolby die het produceerde heeft daar ruimschoots gebruik van gemaakt op dit album.
 
In 1982 was ik eindelijk oud genoeg om brommer te mogen rijden. De Yamaha Enduro DT50 was mijn eerste ride. (Nooit een picnic mee gedaan trouwens)
309af04655a74e40808de3fe4431a46b.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Battlestar Galactica !

Heb het een paar jaar geleden weer opnieuw bekeken, DVD's toen gevonden voor bijna niets:

BG-DVD.jpg


Moet zeggen, Battlestar Galactica 1980 werd gaandeweg wel steeds slechter met simpele verhaallijntjes. De laatste aflevering (The Return of Starbuck) maakte het weer een beetje goed. Dat is één van de beste uit de hele reeks, denk ik.
 
Heb het een paar jaar geleden weer opnieuw bekeken, DVD's toen gevonden voor bijna niets:

Bekijk bijlage 3839539

Moet zeggen, Battlestar Galactica 1980 werd gaandeweg wel steeds slechter met simpele verhaallijntjes. De laatste aflevering (The Return of Starbuck) maakte het weer een beetje goed. Dat is één van de beste uit de hele reeks, denk ik.
Ik heb ze ook :halleluja
 
Heb een zooi oude Music Makers gevonden in de kringloop; nummers van tussen 78-94
Bekijk bijlage 3839530
Zalig!!!!!!! Instant throwback... ik heb in de jaren 2000 alle National Geographics (bijna allemaal) van de jaren 80/70 verzameld op rommelmarkten voor een prikje....
 
Galactica vond ik destijds te gek. Keek er graag naar.

Nog een paar leuke pagina's uit de Music Maker:
 

Attachments

  • IMG_20231007_171443_HDR~2.jpg
    IMG_20231007_171443_HDR~2.jpg
    172,8 KB · Bekeken: 54
Echt geinig om al die oude advertenties en artikelen te zien. Uitleg over sampling, drumcomputers en synthese ..
1000016295.jpg
 
Back
Top