Vraag over interfaces, pcislots, firewire, adat etc

sjeff

Ouwe rot
Lid sinds
8 januari 2011
Berichten
860
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn setup op een simpele manier uitbreiden zodat ik veel ins en outs van en naar mijn PC heb. Mijn oog viel op de motu 24io, deze is eigenlijk perfect voor wat ik wil 24 in en 24 out, het probleem hier is echter dat ik geen firewire heb, en je raadt het al... deze motu dus alleen firewire heeft.

Mijn vraag/vragen dus...
Mijn muziekpc waarop ik al mijn zooi mix en sequence enzo, is een Dell Optiplex 745 Desktop. Als ik hier een PCI slot in knal zou een motu24io dan ook al werken? Of heb ik dan echt speciaal zo'n PCI424 kaart van Motu nodig? Ik heb echt 0,0 verstand van firewire of pci slots ghehe, volgens mijn logica zou het dan ook gewoon moeten kunnen (lees: ik wil dat dit zo kan :D) Zou wel fijn zijn aangezien ik zo op goedkope manier veel in en outputs kan fixen!!

http://www.dell.com/en-us/shop/dell...roller-card/apd/341-1097/storage-drives-media

Ik had ook nog een ander idee waarvan ik geen idee heb of dit uberhaupt wel kan... Bestaat er een relatief goedkope usb interface waarop eigenlijk alleen maar adat in en outs op zitten. Zodat ik een paar ADA8000's kan halen en deze zo kan aansluiten?

Ik word dus eigenlijk gewoon helemaal simpel van het feit dat er niet een aantal simpele/goedkope interfaces zijn anno 2017 met veel in en outs...
Ik wil namelijk geen interfaces met spdif, aes, smpte, 8 analoge inputs en 8 via adat aka nogteweinigikheber24nodig!..

Wie heeft de goude tip voor mijn aankomende budget hybride setup avontuur??
Thanks!! 8D
 
Firewire op de pc is een drama wat mij betreft. Heb een aantal insteekkaarten geprobeerd, 1 deed het helemaal niet en de ander gaf continue enorm gekraak. Moet wel zeggen dat dit een pasr jaar geleden is.
Ik heb ook nog niet echt het antwoord klaar, maar een motu 828 kan je 2x een ada8000 op gooien. Die heb je ook in usb formaat. Ik heb zelf ook een 828 met 1 ada8200, werkt goed op firewire via de mac of usb via mn windows laptop.
 
Ja dat is natuurlijk ook nog een ding inderdaad, latency en kraak etc..
Die motu 828 mk3 was me ook al opgevallen inderdaad, vind het alleen vervelend dat dan niet alles in 1 zon kast zit. Als in dat ik dan alsnog een adat uitbreiding ervoor nodig heb. Totale prijs loopt dan toch al weer aardig op.

Die cymatic utrack24 leek me ook nog wel wat, alles in 1u. Maar dan heb je wel ook gelijk weer 6 van die dsub25 kabels nodig. Ook niet erg goedkoop..

Zou een Alesis HD24 iets zijn? Kan je files makkelijk overzetten van die HDD's met bv: een HDcaddy naar usb? Of werkt dat tyfus langzaam? Iemand ervaring hiermee??
 
Ik heb de gouden tip voor jouw .. met low budget moet je geen studio willen je bent zo 1500 a 2K kwijt. Met 24 in en outs

Ik heb trouwens geprobeerd meerdere interfaces naast elkaar aan te sluiten op mac "verticaal", maar dat is mij niet gelukt. Miss zijn er mensen die dat wel lukt dan hoor ik graag een tutorial daar van.
 
Voor ADAT zou de RME RayDAT een optie kunnen zijn, is helaas wel bijna €600,-. Met RME heb je wel rotsvaste drivers die ook nog eens snel ge-update worden als het OS wordt gewijzigd, de latency is ook nog eens erg laag.
 
Ik heb zelf geen Motu 24I/O gehad maar zover ik weet moet je daarvoor een PCI424 hebben. Motu gebruikt wel de Firewire aansluitingen en kabels maar heeft zijn eigen standaard en volgt niet de firewire standaard. Dus je kan die interface niet zomaar in een Firewire aansluiting stoppen. Voor geluidskaarten met alleen ADAT aansluitingen kan ik de RME HDSP 9652 aanraden. PCI kaart met 3 ADAT aansluitingen, tweedehands niet zo heel duur.
 
Mehh jammer, maar ergens ook wel logische zet van Motu natuurlijk.. Ik zal eens kijken naar die RME kaarten of dat iets is.

@Dre Ik weet het, het probleem is alleen dat ik eigenlijk alles al heb staan voor de "studio" alleen het ontbrekende gedeelte.. de interface met in & outputs ghehe. Doe het nu track voor track gesynced via MIDI. Werkt prima wel maar duurt te lang en is na 6 jaar zo werken te omslachtig voor me op het moment.

Kan er met mijn hoofd ook echt niet bij dat er onderhand nog steeds geen fatsoenlijke manier is om voor 300-600 euro 24 inputs te kunnen fixen! Met een simpele motu 24io in USB vorm zou ik gewoon al klaar zijn. Waarom de f*** bestaat dit (nog) niet? :(
 
Je kan een motu 24io met een pciE 424 kaart gebruiken toch? Volgens mij heeft jou pc een pciE slot.
 
De nieuwe RME Digiface USB?
 
Die eerder genoemde RME kaarten zien er prima uit inderdaad, qua prijs ook goed te doen 2ehands.
Erg benieuwd naar wat die digiface USB moet gaan kosten! Denk dat ik daar nog even op wacht voordat ik mijn keuze maak, alhoewel ik niet denk dat deze goedkoop zal zijn.... Wel gemak dat ik dan eventueel niks in die PC hoef te stoppen maar het gewoon een extern kastje is!

Thanks voor de tips allen!
 
Firewire kaarten zijn stabiel hoor. Je moet wel de juiste hebben. Vooral naar de chipsets kijken van texas instruments
 
Ik heb eigenlijk ook best wel goeie resultaten met Firewire. Zelfs onboard firewire aansluitingen. Heb ook de indruk dat windows 7 (of de drivers ervoor) over het algemeen stabieler zijn dan op XP.
Mijn Zed R16 mixer was zelfs tijden zonder problemen connected op de firewire van mijn EMU1820m
 
Je kan een motu 24io met een pciE 424 kaart gebruiken toch? Volgens mij heeft jou pc een pciE slot.

Lijkt mij ook het slimst. En met een beetje geluk zit zo'n kaart gewoon bij een 24io als je die 2de hands koopt.
 
Back
Top