[Yamaha] AN1X, CS1X, CS2X,... , verschillen en kwaliteit

Origineel geplaatst door shortwave
Wacht ff..... sorry, maar een AN1x vergelijken met een K5000 of een Nordlead vinnik net ff te ver gaan. Wat je met je synths doet in de zin van: ik verkoop ze door. Da's ieders eigen zaak. Maar ik vind een K5000 en Nordlead (was het een 1 of 2???) niet van dezelfde (synth-) klasse als een AN...

Maar goed.... je kan van alles doorverkopen en je studio daarmee een zeker organisch gehalte geven (de ene synth voor de andere synth.. enzovoort - regeneration..... zullen we maar zeggen) Het gaat hier om die AN, wat in mijn opzicht een leuke en zeer bruikbare synth is, maar waar ik heel conflictueuze berichten over hoor....

Het valt echt op hoeveel mensen TEGELIJK dat ding te koop aanbieden....

Dat was met de K5000 en Nordlead e.a. niet echt het geval....

Oh ja... P.S. kun je SVP je Avatar veranderen? Ik raak in de war van de priemende en verleidende ogen van Nathalie... ;)

Een An1x kan de vergelijking met een NL prima aan. Ok het is wat anders, maar ik vind 'm er zeker niet voor onder doen.

Jij vroeg waarom peoples de AN1x op de markt gooien, nu, hier heb je antwoord. In dit geval wordt het waarschijnlijk aangewakkerd door de AN200 aankopen, hoeveel die qua pure synth toch echt onder doet voor de AN1x.
Het synthwereldje is toch een beetje inteelt, dus die An1x-en die te koop staan kunnen heel goed grotendeels het gevolg van de gearmania van de laatste tijd zijn.

En over mijn avatar, die zorgt niet alleen voor afgunst en herkenbaarheid, het geeft me ook een psychologisch voordeel op alle mensen die niet zo'n lief avatarvriendinnetje hebben 8o)
 
Origineel geplaatst door n0_key
Een An1x kan de vergelijking met een NL prima aan. Ok het is wat anders, maar ik vind 'm er zeker niet voor onder doen.

Mwah... behalve qua contsructie dan. Plastic knoppen versus knoppen van Zweeds hardhout


En over mijn avatar, die zorgt niet alleen voor afgunst en herkenbaarheid, het geeft me ook een psychologisch voordeel op alle mensen die niet zo'n lief avatarvriendinnetje hebben 8o)

Geen afgunst, hoor! Maar dat pychologisch voordeel.... Dat heb je in de pocket! I wish she was my real girlfriend....
 
Origineel geplaatst door shortwave
Mwah... behalve qua contsructie dan. Plastic knoppen versus knoppen van Zweeds hardhout

Afgezien van de knoppen vind ik hem voor de rest vrij stevig hoor, vind ik ook totaal niet belangrijk
 
Zweeds hardhout?

Net zoiets als nederlandse bergen zeker. ;)



Wellicht dat hij zoveel te koop aangeboden is omdat er gewoon weg heel veel van verkocht zijn?
 
Origineel geplaatst door oxoid
Afgezien van de knoppen vind ik hem voor de rest vrij stevig hoor, vind ik ook totaal niet belangrijk

Stevigheid van de knoppen is toch wel van belang lijkt me. Over 20 jaar moeten die knoppen het ook nog doen vind ik.
 
In principe zijn alleen die plastic kapjes gammel, pas geleden heb ik al een nieuwe besteld, werkt weer helemaal prima, dus ik denk niet dat dat echt een probleem is...
 
Origineel geplaatst door oxoid
In principe zijn alleen die plastic kapjes gammel, pas geleden heb ik al een nieuwe besteld, werkt weer helemaal prima, dus ik denk niet dat dat echt een probleem is...

Gewoon ff een voorraadje voor komende 25 jaar bestellen en dan draaien maar :okdan: ;)
 
Origineel geplaatst door shortwave
Gewoon ff een voorraadje voor komende 25 jaar bestellen en dan draaien maar :okdan: ;)

of gewoon niet te agresief draaien :)
 
Origineel geplaatst door oxoid
of gewoon niet te agresief draaien :)

Nee... dat sowieso niet. Je moet alle synths met liefde en respect behandelen!

Maar wel lekker VEEEEEEEEEEEL draaien..... :D (en dan slijten de knoppen vaak ook)
 
Ja jongens, sorry hoor, maar de knoppen van de originele NL komen op mij een stuk minder betrouwbaar over dan de An1x knopjes. Ik heb ze een tijdje naast elkaar gehad dus dat heb ik vrij aardig uitgeprobeerd.
Mijn makker heeft een zwaar afgeleefde An1x. Veel onderweg geweest, zelfs een tijdje zonder case, en lekker op gejemt, maar nooit wat mee gehad hoor. Geen kraakjes, speling of andere gekke dingen. Overigens is de print om de knoppen heen al weggesleten en is ie bijna egaal blauw, dus je kunt wel nagaan hoe dat ding is gebruikt.

Nogmaals, dit gaat vaak in golven. Je zal zien dat over 2 maanden nergens een An1x meer is te bekennen.
 
Origineel geplaatst door n0_key
Nogmaals, dit gaat vaak in golven. Je zal zien dat over 2 maanden nergens een An1x meer is te bekennen.

Dat zou idd heel goed kunnen. Maar denk je niet dat de prijzen (i.i.g. hier op het forum) nog wat moeten zakken, want er zijn er hun AN niet zo makkelijk kwijtraken, ook al zijn de prijzen best redelijk??

Trouwens de 2de hands prijs bij Dirk Witte was anderhalf jaar geleden ook al zo'n € 450,-- (voor een winkelprijs ook heel redelijk) Een waardevaste synth dus!
 
Ik vind zelf 400 euro een hele mooie prijs voor een knappe AN1x. Ga maar is rondkijken wat je er anders voor 400 pietermannen kan kopen. Een NL is duurder, een JP ook.

Ik doe 'm overigens voor minder weg (350) omdat ik wat anders op het oog heb waar ik snel veel geld voor nodig heb.


Nuja, voor 350 koop je helemaal niks vergelijkbaars. En de mijne is echt als nieuw...
 
Ik heb 'm net verkocht aan, vergeef me de spelling, Iceglove. Binnenkort haalt ie 'm op. Met een beetje mazzel ben ik dit weekend nog mijn K2000R kwijt voor een echt belachelijke lage prijs. Nu mijn Darkstar nog. Er is wel interesse, maar ik weet niet of het wat wordt.
 
Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb 'm net verkocht aan, vergeef me de spelling, Iceglove.

Je spelling komt ver genoeg in de buurt :D
Ik ben héél erg benieuwd naar de An1x, ik heb er nog nooit op gespeeld namelijk, maar de demo's op internet klonken goed en iedereen is er lovend over :)
Ik neem trouwens aan dat 'ie wel in een koffer past waar een Roland XP-80 ook in kan? Dan leen ik die koffer namelijk even zodat ik de AN1x veiliger kan vervoeren over de 193km (!!) die 'ie moet afleggen in de trein
 
Ja, dat zal wel lukken. Is wel een lekker extra sjouwtje trouwens, een XP80 case...
 
Ik zal je dus ook maar niet lopend of fietsend op komen halen 8o)

Trouwens, ik was net nog even aan het draaien op de AN1x, een beetje sequencejes filteren enzo, en dat klinkt tovh wel erg goed hoor...
Maar ja, voor het grote doel, een dikke Emu sampler of K2500r, moeten er nu eenmaal dingen wijken.
 
zijn we klaar met chatten hier ? :)

even serieus, het gaat nu nergens meer over wat met de originele (nouja uit de AN1x te koop thread uitgesplitste) vraagtstelling te maken heeft.
 
Back
Top