MIDI interface

Tmo

Ingeburgerd
Lid sinds
16 mei 2008
Berichten
59
Hallo iedereen.

Eindelijk, mijn eerste topic. Ik heb na een paar dagen zoeken een geschikte geluidskaart gevonde. De M-Audio Fast Track Pro USB. Via Ebay besteld, maar nog niet binnen gekregen.

Hierop wordt een Midi keyboard aangesloten. Van de uitgangen wordt alleen de L-R tulp gebruikt voor mijn 2 witte KRK 6-jes.

Nu is mijn vraag:
Waar kan ik een Midi controller op aansluiten als ik de enige MIDI ingang al heb bezet met het MIDI keyoardje? Het wordt waarschijnlijk de witte Behringer BCF2000. Deze heeft ook een USB aansluiting. Kan ik hem dat ook gewoon op USB aansluiten? De bedoeling is dat ik mijn kanalen daarmee kan regelen. Dit alles is FL studio.

Verder had ik nog een vraag over wat ik nu moet doen.
Ik heb een goede computer, KRK Rokit 6, M-audio Fast Track Pro, een midi keyboard en een 20" scherm om alles fatsoenlijk te zien.
Nu wil ik graag verder gaan, maar ik vind het moeilijk om te kiezen wat ik nu moet kopen.
Moet ik nu midi controller kopen?
Moet ik toch een 2e 20" aanschaffen? (heb problemen om alles erop te krijgen)
moet ik hardware synths oid kopen?

Waar ik verreweg het meest mee bezig ben ik Electro en techno en die kant.
Mijn budget ligt rond de 200 euro in de maand. (AH en 16 jaar :P )

Gelukkig verhuis ik binnenkort naar een nieuwe ruimte, namelijk het tuinhuis. Ong. 3,5 bij 3. compleet met stroom. Daar komt dan een bureau, mijn computer (12" laptopje wordt dan mijn internet pc) en de rest van de apparatuur. Natuurlijk wordt de boel fatsoenlijk geisoleerd, en komt er misschien dubbel glas in de ruitjes.
Al met al ziet het er goed uit. Maar nu jullie advies :)

alvast hartelijk bedankt,

Timo Wouters
 
Hallo Tmo!

Welkom op synthforum.nl! Zo te zien ben je erg enthousiast en heb je mooie (hardware) spullen. En redelijk compleet al nu.

Wordt het niet tijd om bij al dat moois eerst eens een stukje software te kopen?

:geslaagd:
 
Welkom :biertje:

Je kunt midi en USB combineren, kom je echer met de tijd midi I/O
te kort dan kun je altijd nog kijken voor een midi-interface.
Gebruik je alleen FL met wat softsynths dan is dit niet nodig.
 
Hallo Tmo!

Welkom op synthforum.nl! Zo te zien ben je erg enthousiast en heb je mooie (hardware) spullen. En redelijk compleet al nu.

Wordt het niet tijd om bij al dat moois eerst eens een stukje software te kopen?

:geslaagd:

Sorry, vergeten bij te vertellen. Ik ben reeds in he bezit van een legale versie van FL studio 7 XXL Producer edition. :) (via kennis, scheeld 1"9% BTW :P )
 
Nu is mijn vraag:
Waar kan ik een Midi controller op aansluiten als ik de enige MIDI ingang al heb bezet met het MIDI keyoardje? Het wordt waarschijnlijk de witte Behringer BCF2000. Deze heeft ook een USB aansluiting. Kan ik hem dat ook gewoon op USB aansluiten?
Ja, dat kan.

Moet ik nu midi controller kopen?
Heeft je MIDI keyboard geen knoppen dan? (even het type erbij vermelden helpt wel ;) )

Moet ik toch een 2e 20" aanschaffen? (heb problemen om alles erop te krijgen)
Dat is wel erg nuttig, ja :).

moet ik hardware synths oid kopen?
Voel je dat je iets mist met je software, dan?

Mijn budget ligt rond de 200 euro in de maand. (AH en 16 jaar :P )
Voor dat geld krijg je wel een hardwaresynth, maar die's niet echt nuttig (als je verder nog niet veel hebt). Ik zou 't eerst aan een extra monitor besteden; daar kun je tenminste een tijd mee doen.

Sorry, vergeten bij te vertellen. Ik ben reeds in he bezit van een legale versie van FL studio 7 XXL Producer edition. :) (via kennis, scheeld 1"9% BTW :P )

Kijk, daar mogen een hoop luitjes die ouder zijn dan jou een voorbeeld aan nemen :).
 
Ja, dat kan.


Heeft je MIDI keyboard geen knoppen dan? (even het type erbij vermelden helpt wel ;) )


Dat is wel erg nuttig, ja :).


Voel je dat je iets mist met je software, dan?


Voor dat geld krijg je wel een hardwaresynth, maar die's niet echt nuttig (als je verder nog niet veel hebt). Ik zou 't eerst aan een extra monitor besteden; daar kun je tenminste een tijd mee doen.



Kijk, daar mogen een hoop luitjes die ouder zijn dan jou een voorbeeld aan nemen :).
Het is een MidiTech Midistart 2. Een goedkoop keyboardje, maar wel met gewogen keys en voelt wel lekker.

Ik heb nog niet het gevoel dat ik iets mis in de softsynths. Miss dat dat later nog komt.

Zelf neig ik ook naar de de 2e 20". Zal toch weer een heel stuk makkelijk worden om alle synths en schermen en dingen erop te krijgen.
 
Weliswaar geen rechtsreeks antwoord op je vraag, maar als ik iets nieuws koop, of als ik tussen verschillende dingen wil kiezen, kijk ik altijd of ik iets accuut mis. Desnoods blijf ik een tijdje langer met de huidige setup werken tot het duidelijk wordt welk gebrek me het meest frustreert :)
Zo voorkom je de aanschaf van zaken waarvan je denkt dat ze er wel tof uitzien en nuttig kunnen zijn, maar uiteindelijk stof zullen vangen in een hoekje. (Er er is veeeel op de markt dat er leuk uitziet;))

Waar kan ik een Midi controller op aansluiten als ik de enige MIDI ingang al heb bezet met het MIDI keyoardje? Het wordt waarschijnlijk de witte Behringer BCF2000. Deze heeft ook een USB aansluiting. Kan ik hem dat ook gewoon op USB aansluiten? De bedoeling is dat ik mijn kanalen daarmee kan regelen. Dit alles is FL studio.

Een andere mogelijkheid is het aansluiten van je keyboardje op de ingang van de Bf2000 en het signaal door de controller sturen.
 
Weliswaar geen rechtsreeks antwoord op je vraag, maar als ik iets nieuws koop, of als ik tussen verschillende dingen wil kiezen, kijk ik altijd of ik iets accuut mis. Desnoods blijf ik een tijdje langer met de huidige setup werken tot het duidelijk wordt welk gebrek me het meest frustreert :)
Zo voorkom je de aanschaf van zaken waarvan je denkt dat ze er wel tof uitzien en nuttig kunnen zijn, maar uiteindelijk stof zullen vangen in een hoekje. (Er er is veeeel op de markt dat er leuk uitziet;))



Een andere mogelijkheid is het aansluiten van je keyboardje op de ingang van de Bf2000 en het signaal door de controller sturen.

OVer dat eerste, klopt inderdaad ja. Ik denk dat ik ook maar voor een 2e 20" scherm ga.

Als ik mijn keyboard op de Behringer aansluit, krijg ik dan niet een grote vertraging omdat het dan door een extra apparaat heen gaat?
 
Vraagje tussendoor.

ik heb een toeterprogramma First call horns dat werkt met behulp van tobybear en asio4all.
Met mijn keycontrol 49 van ESI via een USB-kabel stuur ik de signalen naar mijn laptop die ze omzet in toeters.
Nu heb ik een 9 maanden dit programma niet meer gebruikt en nu herkent tobybear geen USB.
Ik heb inmiddels Tobybear en Asio4all opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat.
Mijn keyboardje (ESI 49) krijgt wel stroom via de laptop. Ik begrijp niet waarom tobybear de USB-aansluiting niet meer herkent!?
 
unitor 8 mk1 driver gezocht

unitor 8 mk1 driver gezocht

dag mensen

ik ben opzoek naar een driver voor een unitor 8 voor mijn pc.
ik weet alleen niet of die er uberhaupt is voor windows xp?

thx mike
 
Ik vraag het hier maar,

Ik wil mijn KRK Rokit RP6 SE aansluiten op mijn Fast Track Pro(FTP)
Maar welke kabel moet ik gebruiken?
Ik wil de speakon op de speakers gebruiken, maar welke aansluiting moet de andere kant hebben? Ik heb 2x L-R tulp unbalanced out, maar ook 2x jack plug balanced.
Welke kan ik het beste gebruiken, en welke kabel heb ik dan nodig?

Moet ik dan 1 Jack balanced naar 2x speakon? of moet ik 2x balanced jack naar 2x speakon? Of 2x tulp (uiteraard unbalanced) naar speakon? Óf 1x links en rechts tulp naar 2x speakon?
 
Je KRK's hebben XLR en Jack aansluitingen, wat geluidskwaliteit betreft zijn er geen hoorbare verschillen. Het voordeel van XLR is dat de plugen beter blijven zitten omdat deze in de sockets vergrendelen.

Het is altijd aan te raden om de gebalanceerde uitgangen te gebruiken, deze zijn minder storings gevoelig. Een gebalanceerde verbinding heeft altijd drie polen per kanaal nodig; plus, min en ground. Daarom heb je dus per kanaal (dus per speaker) een stereo jack (met drie polen) nodig met aan de andere kant natuurlijk de XLR (tevens drie polig) connector.
 
Back
Top