Viruc C naar pc

D-vine

Nieuwkomer
Lid sinds
7 november 2007
Berichten
22
Ik heb nu sinds kort een virus c maar ik zit met de aansluiting te klooien en kom er niet helemaal uit.

Ik heb als sequencer FL7, Heb een geluidskaart met midi (m-audio audiophile 2946), Een virus C, En een Midi controller.

Heb het nu als volgt heb de midi van pc naar virus in, en dan weer terug (hier zit het euvel denk ik) en omdat het niet goed wil werken heb ik de Phones L/R Momo (out 1) ook rechtstreeks op mijn monitor speakers aangesloten want deze hebben zowel tulp als jack aasluiting (groot)..

Ik krijg dus wel van uit FL7 in pianoroll muziek naar mijn virus en vandaar dus naar de speakers maar wat ik eigenlijk wil is:
FL7 ---> Virus C ---> FL7 ---> Speakers en evt mijn midi controller d'r ook bij tussen. Zoals ik al zei ik krijg wel geluid maar door dat het niet terug gaat naar mijn FL kan ik ook de virus niet in de master krijgen en geen extra Fx er overheen doen etc.

Ben echt ten einde raad en ben opzoek naar een oplossing :) Ik kijk hier regelmatig om wat te leren, maar ben dit probleem nog niet eerder zo tegen gekomen op het forum... Hoop ook dat ik dit in het juiste deel zet zo niet aub moven naar wel juiste deel :P

Thnx
 
Als ik je goed begrijp heb je de Virus dus alleen via MIDI aangesloten met je pc.
Misschien ten overvloede, maar MIDI is GEEN geluid, doch slechts informatie.
Om het geluid van je Virus in je pc (en dus FL) te krijgen zul je de audio uitgangen van je Virus dus op je pc moeten aansluiten. Ik weet niet of dat nu al mogelijk is met je pc, maar daarvoor zijn audio interfaces op de markt.

Blijf vooral vragen!


groet,

Tom
 
Je moet PC Midi Out verbinding met Virus Midi In en Virus Audio Out met PC Audio In en dan je PC aan je speakers.
 
Back
Top