Volume Midicontroller

NeoTek

Ingeburgerd
Lid sinds
13 september 2006
Berichten
84
Locatie
.GLD.
Als ik mijn E-mu X-board of mijn M-Audio Trigger Finger gebruik vind ik ze veelste zacht klinken tov mijn volume van Cubase SX of Kontakt..

Mijn velocity staat bv. op de Xboard aan en de volume slider helemaal open... dus als ik bv. een sample uitzoek met Kontakt (en die ik aan een Midi-kanaal toewijst) en er een melodie lijn mee wil inspelen dan hoor ik het geluid van de sample haast niet. Terwijl de volume op zijn hardst staat van de Xboard..

Dus als ik bv met de rest van de song mee wil spelen dan ben ik al verplicht om het volume van de sequencer zachter te zetten..

Moet ik de volumes van kontakt en Cubase dan aanpassen aan de 'hardheid' van de midi-controllers? Of is er een optie (in Cubase) om dit harder te zetten?

Wie weet hier meer van?
 
snap je niet honderd%, maar het lijkt alsof je het volume van je midicontrollers wil verhogen. Dit gaat echter niet vermits deze enkel midimessages uitsturen en geen audio. Je zal dan idd het volume van kontakt (als je deze gebruikt icm je midicontrollers) moeten verhogen of het volume in cubase zelf, normaal gezien toch.

Gagarin
 
harder spelen? ik neem aan dat je controllers aanslaggevoellig zijn
gewoon harder en sneller die toetsen indrukken dan wordt je geluid ook harder!

of alleen het kanaal wat je bespeelt harder zetten op de interne mixer van cubase?!
 
Back
Top