Techno in de Tivoli Utrecht (10 jan)

GuidoR

Ouwe rot
Lid sinds
22 mei 2002
Berichten
2.069
Locatie
Nijkerk
logo%20150%20dpi.jpg


SOLID GROOVES vrijdag 10 januari in de Tivoli in Utrecht

met:

DJ Pierre (Fuse, Be), Lady Aïda (Rebelbass) & Remigius

""Toptechno uit de lage landen. Host Remigius draait sinds zijn vijftiende, leerde de fijne kneepjes van het vak in Detroit en Chicago en is inmiddels een van Nederlands grootste voorlopers. Vanavond neemt hij Dj Pierre mee, resident dj van de roemruchte Fuse Club te Brussel, een van de beste technozalen ter wereld. Lady Aïda tenslotte is een underground-veelvraat. Als organisator van Rebelbass, dj bij theatervoorstellingen en films maar vooral als clubdj. Elk aspect van techno wordt geëxploreerd."" www.tivoli.nl

kaarten aan de deur kosten 15 euro in de voorverkoop 13 euro

doors open 23:00 uur

Komen mensen! Ik zal er zijn :)
 
Alle kewle techno en electro feestjes in Utrecht zijn altijd op vrijdag en dan kan ik nooit :(
 
hey ik ben net terug.:z
kwam om 1:30 binnen toen Lady Aida aan het draaien was.
Ze had er echt zin en de zaal idem, deed me een beetje aan awakenings denken (en ook aan me moeder tijdens de afwas), veel blije gezichten en de handjes in de lucht.Ze hadden zowaar 1 laser gehuurd. Maar die gast die erna kwam was echt nietszeggend en 13 in 12.
't geheeltje was afgelopen rond 4:15 wat ik schandalig vroeg vind voor a)Utrecht en b)15euro.
meteen maar even wat flyers meegegrist (zie volgende posts).

Maar euh 't is toch allemaal nix in Utrecht op dansmuziek gebied ? De Vloer is dicht, Ekko heeft een k**te geluidsinstallatie en "classic acid" avonden bestaande uit een gozer met laptop+rebirth, Tivoli blinkt uit in z'n studenten dansavonden ("i will survive") en optredens van een hoog JD (Jan Douwe) gehalte, PLF is weer dicht maar had nooit een sterkere programmering dan iemand met een 808 (dan begin je na een tijdje echt naar een 909 te verlangen). 't enige wat er een beetje mee door kan is de winkel van sinkel maar om daar nu voor de vierde achtereenvolgende oud en nieuw te vieren...

't spijt me als ik een beetje cynisch over kom maar mensen gebeurt er nog wat in Utrecht !?
:gaap:
 
tsja ik heb nooit van jay samuel gehoort...
 

Attachments

  • nnu.bmp
    164,1 KB · Bekeken: 149
Origineel geplaatst door Backdrop

't spijt me als ik een beetje cynisch over kom maar mensen gebeurt er nog wat in Utrecht !?
:gaap:

Ja hoor, als H.Westbroek en de horeca-maffia (Tony Peroni) de vloer hebben overgenomen, dan wel ja...:(
 
Zo is 't wel in utrecht, in de Winkel van Sinkel zorgen ze er ook goed voor dat het nooit helemaal los gaat, stel je voor dat het publiek gaat gillen en springen of zo. Wat feesten aangaat zal 't nooit een echte stad worden.
 
Origineel geplaatst door Backdrop
hee marten, wat bedoel je met tony peroni (horecamaffia)?

Marten bedoeld waarschijnlijk dat de Utrechtse horecamaffia in de politiek is doorgedrongen in de vorm van Henk Westbroek bij Leefbaar Utrecht.
Die heeft uit eigenbelang voor z'n cafŽ geroepen dat je tenten als de Vloer geen subsidie moet geven.

gevolg... Vloer dicht.

althans, dit is wat mij verteld is door betrouwbare bron.

overigens... ik ben al een tijd niet in Tivoli geweest omdat de laatste keer dat ik er was (± 1 jaar geleden) het geluid bar slecht was.
Weet iemand hoe dat nu is? Er schijnt een advokaat naast Tivoli te wonen die het voor elkaar heeft een zeer strenge wettelijke beperking op de decibels van Tivloi te leggen.

Leuk man, in Utrecht wonen :(
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bounce

Die heeft uit eigenbelang voor z'n cafŽ geroepen dat je tenten als de Vloer geen subsidie moet geven.
gevolg... Vloer dicht.
Leuk man, in Utrecht wonen :(

Zo ist inderdaad gegaan... De heer T. Peroni is een handlanger van Westbroek, die stond nog voor de laatste avond in de vloer voorbij was de nieuwe indeling al te bepalen...
Ergo conclusio.: Utrecht is een podium armer en een 'apres skihut' rijker...:( :( Het word steeds leuker, hier, Bounce, volkomen gelijk...
 
breek me de bek niet open!

utrecht is echt nix meer op dansgebied..... maar wat veel mensen vergeten is dat je voor interessante dans-dingen ook een publiek moet hebben en helaas is utrecht toch best wel een studenten-dorp... en verder werkt de horeca ook niet echt mee.... dat is volgens mij in plaatsen als Rotterdam (daar schiet elke week een vette nieuwe tent uit de grond), adam en tilburg veel beter voor mekaar.... de vloer e.d. lopen wel allemaal over subsidie ed te gillen, maar laten ze die tenten nou gewoon eens zonder die subsidie fatsoenlijk laten draaien....dat moet heus wel kunnen, mensen betalen entree en kopen drankjes etc.etc..... laatst ving ik toevallig in de trein nog een gesprek op waar de voormalige PR medewerkster van de vloer bij betrokken was.... ze vertelde dat ze geen enkele ervaring had op PR of communicatie gebied, maar een half jaar een of andere culturele studie had gedaan.... melkert-banen volgens mij daar bij de vloer... en dan vinden ze het gek dat het niet druk is, tis geen kattepis om een podium van 500 mensen op zo'n plek bekendheid te geven.....iedereen die ik spreek die ook maar een beetje minder met muziek te maken heeft vraagt "de vloer? wasdat? nooit van gehoord" .. de ex-PR dame in kwestie kon niet eens (meer?) vertellen in welke straat de Vloer zat...tja....

imho is de horeca het grootste probleem hier in utrecht..ofwel ze houden er gewoon een kroeg op na, ofwel het is een "feest der herkenning" tent waar het alleen om de drank-omzet gaat... waar is de eerste horeca-ondernemer in utrecht met hart voor (moderne) muziek die geen belachelijke eisen stelt aan huur, programmering e.d.

lees nog maar ff mijn "HOME" thread...hadden we alles al bijna rond gaan de club-eigenaren ineens moeilijk lopen doen over huur..... zo komt er natuurlijk nooit wat van de grond, en dan vinden ze het gek dat het in adam en rdam allemaal wel werkt en hier niet.....je moet er natuurlijk wel wat voor doen...

Olaf
 
.. En toch heeft 'Nexus' een paar weken geleden 'het gele kasteel' tot de nok toe uitverkocht, toch algauw een mannetje of 700... Animo zat, zou je dan toch zeggen.
 
Utrecht is de 4e grote stad van Nederland en ligt geografisch zowat in het midden. Ga je mij niet vertellen dat je daar geen goed podium kan draaien. De Vloer bestond nog geen jaar en het begon net goed te lopen. Ze deden het buitengewoon goed voor een lokatie net buiten het centrum. Natuurlijk moet je je daarvoor eerst in de schulden steken. Die paar ton hing de Vloer als een molensteen om hun nek maar zo zou het niet moeten zijn. Bovendien was hun een periode van 3 jaar beloofd om die schulden terug te betalen. Zoals het liep hadden ze dat zeker gered dus de werkelijke reden van de sluiting moet je toch ergens anders zoeken.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door marten
.. En toch heeft 'Nexus' een paar weken geleden 'het gele kasteel' tot de nok toe uitverkocht, toch algauw een mannetje of 700... Animo zat, zou je dan toch zeggen.


wasdat? nexus? en wat is het "gele kasteel"? ja ik ben geen geboren utregtenaar..

Olaf
 
Nexus is een party organisatie uit Utrecht. Vroeger organiseerden ze feestjes in Chéz BB op het IBB, maar inmiddels geven ze hun feestjes betere locaties. Het gele kasteel is het gebouw van het USC (Koor) op het Janskerkhof. Verder heb je hier altijd nog de feestjes van Teknation en Return up the Bass!!!! Allemaal kleine feestjes waar de sfeer wel ok is!
 
ik heb niet zoveel (meer) met techno enzo..... maar altijd goed dat er mensen goed bezig zijn!

Olaf
 
Utrecht zuigt idd zwaar op[ het gebied van dansmuziek maar los van dat heb ik een geweldige tijd gehad vrijdag :)

Lady Aida draaide goed stevig en het was gewoon super gezellig!

Ik snap niet waarom ze niet gewoon vaker techno feesten geven.. zeg 2 keer in de week ofzo :p
 
en... hoe was het geluid?
kon je de bassen in je ribbenkast voelen of kon je vlak voor de speakers een gesprek voeren zonder je stem te verheffen?
 
Tivoli is wat betreft geluid gebonden aan een aantal dingen. Bijvoorbeeld maximaal 55 dB(A) bij de buren. Daar gaan we al tijdenlang ruim overheen, het word gedoogd door de gemeente, maar iedere keer dat er iemand klaagt hebben we weer een groter probleem. Uiteindelijk kan dit betekenen dat we gesloten worden. We zien het niet een twee drie gebeuren, maar het hangt als een zwaard van damocles boven ons hoofd. Wat ook mogelijk is is dat we een multiband limiter op het PA krijgen waardoor we zo ongeveer geen laag meer kunnen gebruiken tijdens disco's. En misschien gaan we in de toekomst eens testen met het zogenaamde "virtuele laag"

Op dit moment houden we in Tivoli aan dat we het PA niet harder zetten dan 100 db(A). Als je dat niet hard genoeg vind heb je een gehoorprobleem.
Nou ben ik van mening dat, zeker op deze laatste solid grooves, waar ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het geluid, er voldoende laag te horen was. Drie Martin F2 Low cabinets met 2 15" speakers horn loaded per kant van het PA is behoorlijk veel ! Nog wat extra 50 Hz aangezet voor de punch in de Bassdrum. Compressie op een minimum gehouden, maar helaas, ondanks waarschuwingen vooraf ging de heer DJ Pierre van de fuse net zohard weer in de limiter draaien. Jammer. Daar gaat het niet beter van klinken.

Als je het gaat om het strakke laag zoals je dat kent van de Vloer ? Nee, dat gaat er in dit Tivoli nooit zijn. Daarvoor is het teveel een akoestische ramp. Hopelijk bij de nieuwbouw.

Overigens is Tivoli door de gemeente gevraagd om een plan te schrijven voor de Vloer. Mijn persoonlijke mening is dat wij die toko prima zouden kunnen runnen en ook heel snel weer open kunnen hebben. Kon best eens leuk worden.
De nieuwe artistiek leider & dance programmeur van Tivoli is overigens afkomstig van Nighttown. En aangezien het overal te gek is behalve in Utrecht zou dat goed nieuws moeten zijn.

Groetjes,
Allert
 
Origineel geplaatst door Allert
Wat ook mogelijk is is dat we een multiband limiter op het PA krijgen waardoor we zo ongeveer geen laag meer kunnen gebruiken tijdens disco's. En misschien gaan we in de toekomst eens testen met het zogenaamde "virtuele laag"

daar heb ik ook es over na zitten denken, maar volgens mij heb je er nix aan voor club PA's....omdat je daar juist het laag moet voelen ipv moet horen..... fysiek dus, ipv tussen je oren..

Olaf
 
Back
Top