logic->microQ sync probleem

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
ik wil de arpeggiator van mijn microQ syncen op het tempo van logic. nu kan ik bij logic (onder synchronisation, midi) ervoor kiezen om midi clock te zenden. ik kan deze zenden naar 2 poorten die 'by default' ingesteld staan op 'alle kanalen'. hier kan ik 'hdsp midi out (1)' van mijn geluidskaart selecteren.

het probleem is echter dat die arpeggiator van mijn microQ nog steeds niet synct. in de microQ heb ik onder algemene instellingen de clock ingesteld op auto, zodat deze automatisch zou moeten syncen op een inkomend clock signaal.

iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

:)
 
heb je een midi interface?

heb je een midi interface?

of alleen die midi poort van je RME?

send midi clock alleen naar de poort waarop de micro zit zou moeten werken
 
lig t niet aan de micro q zelf?? ik had er ook een kwas er zeer over te spreken alleen de arp nie, die kreeg ik maar niet gesynced en dat lag echt niet aan mijn setup, de nova die ik heb loop rete strak.
kweet niet of het bij jou ook zo was maar bij mij leek t net of dat ie af en toe ff een tikkie langzamer gaat en dan weer probeert gelijk te trekken door weer veels te snel te gaan lopen, en dat dan constant.
 
ik had hetzelfde probleem met de micro q, het is een geweldig bak, maar hij kan niet syncen aan je sequencer clock
hij doet het wel, maar na 4 maten liep hij geloof ik al uit sync. De enigste oplossing die ik toen had is gewoon de eerste 4 maten arpsend aan, dan midi-in recorden in cubase terwijl je afspeelt(neem niet op hetzelfde midikanaal op als je uitzend) en dan het boeltje quantizen voor de zekerheid en dan is het een kwestie van copy + paste en eventueel de toonhoogtes nog naar wens veranderen. Ik heb meerdere klachten gehoord en heb nog niemand meegemaakt die hem goed kon syncen :(
 
Zorg er voor dat je os 2.14 hebt. Die heeft wat verbeteringen tav de timing van de arps.

Ik had ook last van niet strakke arpeggiators met het oude os, met 2.14 en Cubase loopt gelukkig alles wel strak. Toch
heb ik het idee dat er helemaal geen midiclock-boodschappen ontvangen worden door je Micro Q. Hij zou op z'n minst moeten gaan spelen. Nu ie helemaal niets doet, lijkt mij dat het probleem in Logic zit.

Heb je toevallig andere apparaten die je even kunt testen op de werking van midiclock ?
 
thanx

thanx

ik ben nu niet thuis, maar als ik thuis ben ga ik gelijk even met andere synth proberen. ik las ergens dat je midikabels soms geen midi clock doorsturen. kan dit het zijn of moet ik toch nog in logic iets extra's instellen ??
 
Re: thanx

Re: thanx

Origineel geplaatst door olaf
ik ben nu niet thuis, maar als ik thuis ben ga ik gelijk even met andere synth proberen. ik las ergens dat je midikabels soms geen midi clock doorsturen. kan dit het zijn of moet ik toch nog in logic iets extra's instellen ??

Ik heb er ook last van met m'n Qkb en anders synths syncen ook gewoon ! Het rare is dat als ik um aan m'n machinedrum hang ... ik nergens last meer van heb ?? :confused: ?? Dan sync't ie als een gek.
(hij kan het dus wel !!)
 
We syncen wat af met z'n allen..... ;)
 
stuurt logic echt geen andere sync data uit dan wat jij geselecteerd hebt?

standaard in logic staan er soms wel eens meerdere sync opties aan ..alles uit behalve je midi clock out
 
ik krijg hem wel gesynced maar loopt wel achter .. lees niet strak

je moet geloof ik op 2 plekken in de mQ de timing op extern zetten

check je manual of het forum van Waldorf

bij mij is het trouwens zo dat logic naar alle porten midiclock uitstuurt ... ook al zeg ik dat ie dat naar 1 specifieke port moet doen ... grrrrr
 
ik heb m inmiddels aan de gang. bedankt voor alle info. maar hij loopt inderdaad niet strak. die tip over de arpeggiator als midi out naar logic sturen en dan quantitizen (geen spellingscheck) en dan copy pasten lijkt me bruikbaar maar wel omzichtig. iemand andere ideeen ?

:)
 
Nope .. (teminste ik weet het niet) ben daar echt dagen meebezig geweest.
Vooral om de sequencer (die zit in de 'gewone' Q) te kunnen syncen ... maar nee.
 
Back
Top