Logic ligt plat HELLUP

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Ik heb echt een heel naar probleem. ALs ik logic opstart en geeft hij het volgende icoontje

Error while trying to synchronize audio and mide. Sample rate 12936 recognized. Check conflict between Logic platinum 5 and external device.

En als ik logic afsluit en opnieuw open krijg ik dit:
Program already running

Vaag he dit,,,
Ik heb trouwens al bij de audiopreferences alles hetzelfde staan als toen hij nog wel goed draaide.

Mischien moet ik er even bij vermelden dat ik zo'n asus moederboard heb met VIA chipsets.

Ik was net aan het klooien in cubase en ik hoorde ineens allemaal tikken en kraken (niet al te hard)
Lijkt me sterk dat het aan mijn delta1010 ligt, die drivers zijn echt wel ok zijn het die VIA chipsets waar ik al het een en ander over gehoord heb???. (en ik heb nog wel een nieuwe computer gekocht vorige week :nonexistent wanhoop smiley


Ik hoop dat julie me kunnen helpen want ik ben echt verslaafd aan logic


bijvoorbaat dank
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen verstand van Logic maar kan je wel vertellen dat je die tweede foutmelding (program already running) moet negeren (of indien echt nodig: ctrl-alt-del en proces handmatig beeindigen). Maar goed, dat is geen oplossing voor je probleem. Zit er in logic ook zo'n soort setup dingetje waarbij je de geluidskaart kan testen op verschillende frequenties? Qua bufferrate enzo? Die dan nogmaals draaien. En anders het bekende rijtje:

- drivers geluidskaart opnieuw installeren
- logic opnieuw installeren
- nagaan of je recent nog wat geïnstalleerd hebt, en dat dan er uit/af halen
- windows op nieuw installeren
- nieuwe pc kopen
- andere hobby zoeken

Maar er is vast wel iemand die je beter kan helpen ;)
 
Nou daar word ik ook nie echt vrolijk van zo vlak voor het slapen gaan

;{
 
Ok daar gaan we:

Ok daar gaan we:

Versie Logic
Heb je externe aparaten digitaal aangesloten?
Heb je een plugins? zo ja welke?

Kennelijk draait er iets op een samplerate van 11.000 hertz en start logic op met 44.100 hertz, of misschien meer. Dat kan je geluidskaart niet realtime bijwerken. Wat zijn de bufferinstellingen van je geluidskaart (getik in cubase) maak die eens ietsje groter.

Installeer de drivers van je geluidskaart even opnieuw

Succes en post hier even meer info
 
Re: Logic ligt plat HELLUP

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb echt een heel naar probleem. ALs ik logic opstart en geeft hij het volgende icoontje

Error while trying to synchronize audio and mide. Sample rate 12936 recognized. Check conflict between Logic platinum 5 and external device.

Een typisch Logic probleem. Dat programma heeft een paar flinke bugs in de sample
rate detection. Ik had constant het probleem dat Logic alles ineens veel snel
te snel afspeelde en vervolgens crashte. Niets wat ik uithaalde hielp.

Op korte termijn zou je kunnen proberen wat VST plugins te disabelen. Op
langere termijn zou ik je aanraden over te stappen op Cubase SX.
 
bufferrate veranderen heeft geen invloed op het getik en gklik in cubase. Dus ik ben bang dat het die viachipsets zijn:(

Wat logic betrefd. Ik had laatst wel een plugin geinstalleerd voordat ie moeilijk begon te doen. Zal ik dan gewoon die dll file eruit halen of is dat niet genoeg????
 
die laatste plugin even deinstalleren inderdaad

die laatste plugin even deinstalleren inderdaad

dat helpt waarschijnlijk.

en dat samplerate probleem heb ik niet. alleen als ik logic open heb, en dan wavelab open, andere samplerate werk en weer terug ga (logic released je asio driver niet :[)
verder geen last van, overstappen op cubase sx.. sja... niet mijn eerste keus
 
Het probleem is dat wanneer ik die plugin map bij view--en dan op datum zet. Staat er helemaal geen plug in die ik als laatste heb geinstalleerd. Hoe weet ik nou welke ik moet weghalen???
 
Weet je dan niet meer ongeveer welke plugin je als laatste hebt geinstalleerd?

Misschien is het ook nog effe handig om te vermelden dat je Windows XP gebruikt?
Dat van die Via chips zal er wel niet mee ta maken hebben, aangezien het eerste wel werkte.
 
Je kan met de logic plugin enabler

Je kan met de logic plugin enabler

een voor een je plugins uitschakelen, begin met degene waarvan je denkt dat hem als laatste hebt geinstalleerd
 
Sander,,, ik heb w 2000 en geen xp.
Dat van die VIA chips weet ik nog niet, ik vertrouw het niet. Ik heb last van kliks en tiks in Cubase, en die kan ik niet verminderen door bijvoorbeeld de bufferrate te veranderen.

><i: Hoe zet je een plug in"uit"??? moet je dan die dll file uit je map halen?? of is er een andere manier voor?


bedankt jongens
 
LOGIC>Cubase??

LOGIC>Cubase??

Nou Jidaki, als ik goed kon lezen adviseer je Sander over te stappen van Logic naar Cubase ?

Ik moet daar eens goed mee lachen.

Een advies is om een guinine Intel P4 moederbord annex CPU te gebruiken, liefst met Rimm memories en liefst een officieel programma.

Logic is naar mijn mening de beste interface met tal van voordelen tav Cubase. Toch werk ik al vanaf Atari en Apple op beide platformen. Dat je met Cubase werkt hoeft niet te betekenen dat je geen resulaten haalt. Maar iemand bewegen om met CB te gaan werken? Kom nou.
 
Laatst gewijzigd:
Re: LOGIC>Cubase??

Re: LOGIC>Cubase??

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Nou Jidaki, als ik goed kon lezen adviseer je Sander over te stappen van Logic naar Cubase ?

Huh??? heb je de boel wel goed gelezen? Ik gebruik geen eens Cubase en Logic of wat dan ook.
Het gaat hier over een probleem op bobaphat z'n pc, die nu inmiddels is verholpen.
 
Back
Top