MV-8800 Vraagje

Nyquist

Lurker
Lid sinds
12 januari 2008
Berichten
392
Locatie
West-Vlaanderen
Ik gebruik al een hele tijd de MC-909 en voor de MC-909 had ik een MC-505 en daarvoor een MC-303.

Nu is het zo dat als je bij de MC-909 van pattern verandert de laatste noot in je sequence zijn sustain verliest(afgesneden wordt),
en dat is behoorlijk irritant als je langerokken strings/pads/cymbals/samples etc etc.. in de track hebt zitten, en is ook een grote "NO NO" voor live gebruik..

Nu is mijn vraag heeft de MV-8800 daar ook last van?
(Ik spreek hier niet over zijn multi tasking capabilities ik weet ook dat als je te veel dingen in een pattern gaat proppen dat een sequencer kan gaan stotteren, het gaat hier over het wel of niet afgesneden worden van geluiden op het einde van een pattern shift. maw loopt het stringpad van pattern A's einde door naar pattern B's begin en fade dan uit op normale sustain van het stringpad geluid?)

En:
Is het makkelijk om naadloos 'on the fly' van pattern (liedje) te veranderen om sequences aan elkaar te hangen in live gebruik?
(of moet je alles, hoe je het wil gaan afspelen voordien lineair opstellen.) (beetje song mode)

Ook:
is het makkelijk om geprogrameerde sequences te cut/copy/pasten voor bvb een vierde van je pattern te loopen als een drum fill na een break.. etc

bedankt voor het lezen,
en dank bij voorbaat.


[edit]: Och ja, hoe makkelijk is het om program change / cc data te programeren? Moet je diep gaan prutsen of is het straight forward.
Kan je program change data sturen in het midden van patterns songs etc of kan dat alleen aan het begin van een pattern/song? (keek effe naar de manual en toont alleen beginwaarden op eerste zicht)
 
Laatst gewijzigd:
Na een beetje rond te kijken/informeren kom ik tot de conclusie dat ik toch echt met een apple laptopje zal moeten gaan werken..
Maar verlies ik dan de vrijheid van het 'freestyle' do what i want when i want it, gevoel..? en ben ik gebonden aan een lineaire opstelling van men live set?
of zijn er sequencing programmas waarmee ik de vrijheid heb als met een groovebox? (waarmee ik naadloos van pattern naar pattern kan gaan)


Ik denk dat dit niet meer thuishoort in sampler sectie van het forum, daarvoor m'n excuses ) :
 
Als je niet wilt dat de pad doorloopt, dan plaats je op de volgende pattern toch een pad met velocity 0. Klinkt alsof je op zoek bent naar een MPC, daar is dat allemaal heel makkelijk bij.
 
Wat jij wilt doen kan met een MV,je hebt de interface van zeg maar b.v.b van cubase en het bedienen is op de MPC manier en je kunt hem ook nog programeren als een MC909.Dus dit is denk ik wel wat je zoekt!!Die problemen die jij boven beschrijft,heb jij dan op de MV geen last van.
Maar houd er wel rekening mee dat de MV even een moeilijke leer stof is,maar als je er even voor gaat zitten en de tijd voor neemt dat je hem dan goed leert bedienen.Ik ben van MPC2500 overgestapt naar de MV en heb hem nu ongeveer 5maanden en nu eindelijk onder de knie.
En ik moet zeggen dat ik nu nog dingen bij leer terwijl ik muziek maak,de sampler met het audio is een ingewikkelde brij maar als je het door hebt dan werkt het als een trein.Het werkt net even iets anders als een MPC maar wel goed hoor,ik hat eerst spijt van de overstap naar de MV maar wil nu niet meer terug.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.:):okdan:
 
Hmm.. nu ben ik wel weer aan het twijfelen.
Probleem is dat er geen winkels zijn die goed op de hoogte zijn van de MV-8800 en ook geen waar hij in de showroom staat, dan zou ik effe dingen kunnen uitproberen.
Ik kan de knoop nog niet doorhakken denk ik.. Laptop Sequencer.. geen idee wat programma, maar was wel effe aan het kijken naar Ableton live 7 ... Vs MV-8800 die ik blind zou moeten bestellen.
:confused:
 
Ik ken de mv8800 niet maar ik denk dat je daar ook het probleem krijgt van je 'langerokken strings/pads/cymbals/samples etc'.

Dat heb ik tot nu toe altijd gehad met grooveboxen/hardware sequencers.. Je moet dat creatief oplossen door bv release tijden lang te maken zodat je sound doorklinkt na een 'note off'. Dat heb je nou eenmaal als je pattern based wisselt.

Nu moet ik zeggen dat Ableton daar geloof ik geen last van had.. dat vond ik juist erg cool en viel me op..

Ik vraag me wel altijd waarom zo weing mensen die Roland MV's kopen... Ze zien er vet uit en kunnen een hoop... maar werken ze wel intuitief?

Aan de andere kant..als je met die MV's met muis en beeldscherm aan de slag gaat kan je misschien beter een laptop kopen.. Daar zit je ook mee te 'muizen' en je kan er meer mee..
 
De sustain van noten die afgebroken worden (zelfs als ze lange sustain hebben) is een bug in de nieuwe roland grooveboxen.
Maar roland kan het een worst wezen, zij noemen het natuurlijk een feature lol.
Als het een feature was dan zouden er opties moeten zijn waar je kan kiezen of het wel of niet gebeurt.
Ik zal het eens beter uitleggen:
Je hebt een pattern met een string die een heel lange decay/sustain heeft, als je aan het einde van de pattern loop komt druk je op stop : de string blijft door galmen tot hij uitfade.
Zelfde principe met een cymbal of eender welk geluid die je op noot 15(ofzo) zet van je 16 steps.
Nu als je van pattern verandert bevoorbeeld van pattern 1(intro) naar pattern 2 (song) dan wordt die decay/sustain volledig abrupt afgesneden.
Dit probleem is begonnen sinds de MC-909. De vorige mc's hebben daar geen last van.
Bij de MC-303, MC-505 en MC-307 heb je daar geen last van.
 
Ik heb nog effe rond geinformeerd en de MV-8800 heeft geen sustain bug zoals de MC-909 en MC-808.
Voor de rest ben ik nog altijd niet zeker wat ik zou gebruiken als sequencer, nog effe rondspeuren.
Had ook nog rond gekeken/gebeld en niemand heeft dat ding dus in de showroom staan, verbaast me dus ook niet dat weinig mensen dit kopen lol..
 
Ik zag dat je op de MV-8800 in 'projecten' werkt, kan ik dan wel naadloos naar een patern die in een ander project zit gaan? of werkt het anders?
En: Dus het is mogelijk om kleine stukjes van men pattern te kopie/dupliceren?
Bv. Ik heb een loopje van 16 steps (4 kicks) kan ik de eerste step dan selecteren en kopieren.

Ik had ook gezien/gehoord dat je in piano roll de nootwaarden niet langer kan maken met de muis, klopt dat? En zijn er nog andere tekortkomingen/gebreken in piano roll of edit modes die je/jullie ondervind(en)?

edit: Hoe luid is die cooling fan die in de MV zit / irritant in studio gebruik? of..
 
Ik zag dat je op de MV-8800 in 'projecten' werkt, kan ik dan wel naadloos naar een patern die in een ander project zit gaan? of werkt het anders?


Je kunt die paterns weg saven en dan voor een live set op roepen en programeren onder de pads.


En: Dus het is mogelijk om kleine stukjes van men pattern te kopie/dupliceren?Bv. Ik heb een loopje van 16 steps (4 kicks) kan ik de eerste step dan selecteren en kopieren.


Ja dat gaat, je kunt een patern net zo lang maken of net zo kort als je wilt en je kunt er stukjes uit halen om te copieren zo klein en zo veel als je wilt.

Ik had ook gezien/gehoord dat je in piano roll de nootwaarden niet langer kan maken met de muis, klopt dat?

Ja dat klopt,maar is geen probleem want je werkt niet met de muis maar met de step knoppen forward en backward en met de snel toetsen om te copie,en en te pasten.En dat werkt goed.Ik raak haast geen muis aan,ik vindt het ideaal werken en snel.
Elke sequencer heeft zijn voor en na delen.
Maar om hem daar voor te laten staan en met software te gaan werken mij niet gezien(Fuck software:D)En de MV zal in de toekoms nog wel verbeteringen krijgen met update,s Het aparaat staat niet stil kwa ontwikkelingen wat ik heb gelezen hier en daar.chek de MV-Nation daar kun je veel andwoorden krijgen op je andere vragen die je mischien nog krijgt


En zijn er nog andere tekortkomingen/gebreken in piano roll of edit modes die je/jullie ondervind(en)?

Tja toch weer het verhaal van boven,het ontwikkelen kwa update,s staat nog niet stil dus wie weet wat er nog bij zal komen.

edit: Hoe luid is die cooling fan die in de MV zit / irritant in studio gebruik? of..

Ik heb nergens last van en ik moet zeggen vergeleken met mijn MPC (mijn MPC is regelmatig gecracht)is de MV mega stabiel,geen haperingen of zo of problemen dat hij teveel moet verwerken hij is reete strak,omdat er veel verhalen rond gingen op het net over dat hij niet strak liep hij is stabieler als een MPC.Maar ja daar zijn de meningen over verdeeld,mmarj ik heb eers een MPC1000 gehad toen een 2500 en toen overgestapt op MV8800.
En nog steeds geen spijt van,.Mij zie jeniet meer met een MPC of Soft sequencer werken.Lang leven de MV:D:okdan:

nou ik hoop dat je hier wat mee kunt ,het is dus een echte aanrader als je hardware sequencers gewend bent:biertje:
 
Ik ken de mv8800 niet maar ik denk dat je daar ook het probleem krijgt van je 'langerokken strings/pads/cymbals/samples etc'.

Sorry hoor maar dat verhaal gaat niet op beste kerel/dame daar heb je bij de MV geen last van je kunt je noten zelfs langer maken dan je patern en hij blijft gewoon doorlopen bij die noot tot hij op het einde is van de noot ook al is de patern opnieuw begonnen en de MPC heeft daar ook geen last van

Dat heb ik tot nu toe altijd gehad met grooveboxen/hardware sequencers.. Je moet dat creatief oplossen door bv release tijden lang te maken zodat je sound doorklinkt na een 'note off'. Dat heb je nou eenmaal als je pattern based wisselt.

Nu moet ik zeggen dat Ableton daar geloof ik geen last van had.. dat vond ik juist erg cool en viel me op..

Ik vraag me wel altijd waarom zo weing mensen die Roland MV's kopen... Ze zien er vet uit en kunnen een hoop... maar werken ze wel intuitief?

Ze hebben even een leer tijd nodig want het is een moeilijk beestje.En de handleiding is niet je van het,maar ja als je spelende wijs er mee bezig bent dan leer je het van zelf maar het heeft even zijn tijd nodig.

Aan de andere kant..als je met die MV's met muis en beeldscherm aan de slag gaat kan je misschien beter een laptop kopen.. Daar zit je ook mee te 'muizen' en je kan er meer mee..

Nou jou feestje met een laptop of pc,tja je kunt er veel en veel meer mee eigenlijk te veel,maar luister en vergelijk.maar smaken verschillen:):biertje:
 
'K heb de knoop doorgehakt en besloten om voor de MV-8800 te gaan, hij ziet er echt wel goed uit en ik zie me ook echt niet met een computer werken maar de MV komt wel goed in die buurt.
Zal eens iets posten als ik hem uiteindelijk heb en wat ik er van vind :doei:
 
Als je naar www.myspace.com/bassweiler gaat dan luister eens naar het nummer MotherF**k van mij,
dat is het eerste nummer wat ik met de MV heb gemaakt en de rest is gemaakt met de MPC2500 gemaakt.natuurlijk in combinatie met hardware synth,s en drumcomputers met de externe distortionFX er bij.luister maar eens dan kun je een impressie krijgen van de MV.
 
Back
Top