XV-3080 en Roland xv editor (v1.57)

Hairman

Nieuwkomer
Lid sinds
8 april 2008
Berichten
5
Locatie
Den Haag
Hoi,

ik ben een volkomen beginner op het gebied van synth's, maar heb sinds eind maart een Roland XV-3080, welke ik aanstuur met de Roland PK5 basspedal (ik ben n.l. bassist).

Nu heb ik van de Roland site de editor geplukt (v1.57), maar die lijkt alleen maar naar de 5080 te zoeken, "lijkt" want soms ziet hij wel gewoon de 3080 (je kunt hier niets van instellen, behalve welke midi device je gebruikt, ik gebruik de Edirol UA-25 met de laatste firmware, en windows XP) ..... aan mijn softwareinstellingen of de hardware is dan niets veranderd.
Ditzelfde geldt trouwens voor de soundlibrary, maar die kun je wél vertellen dat hij naar de 3080 moet kijken.

Hebben meer mensen problemen met deze editor? ... en is er misschien iemand die evt. voor mij een wat oudere versie van de editor nog op zijn schijf heeft staan?

Groet,
Harry.
 
Oudere editors heb ik nog wel ergens in een stoffig hoekje op een HD ergens. Maar misschien dat je de firmware van je 3080 kan updaten? Misschien scheelt dat. Geeft anders maar een gil en ga ik ff zoeken.
 
Bedankt voor je reactie ... uiteraard had ik ook de laatste firmware (v111) erop gezet, en dit mocht ook niet uitmaken ...

Als je voor mij nog een oudere versie van de editor zou hebben zou ik erg blij zijn, want ik vermoed dat het gewoon een versie buck is.

Harry.
 
Laatst gewijzigd:
Hallo,Hairman,als ik het me goed herinner,dan moet je met de installatie van de editor kiezen voor welk model je deze gaat gebruiken,daar kan misschien iets foutgelopen zijn.
Nu je moet ook met die editor die nog via midi werkt
beide in-en uitgangen van midi XV vervolgens aansluiten aan midikaart,dus midi-uit(XV) naar midi-in(PC) en midi-in(XV) naar midi-uit(PC)
Succes
 
mmm....heb zelf maar eens gechecked hoe het weer was,blijkbaar is er geen optie om apart de XV3080 te selecteren,
dus als je de editor installeerd kies je best eerst voor custom en erna kies je XV5080,dan geld de editor zowel voor de XV5080 als de XV3080 en XV88.
Herinstalleer anders even die editor
Succes
 
Bedankt voor je tips, ik had de editor al opnieuw geïnstalleerd, en zelfs eerst opnieuw ge-dll'd ... echter gister deed het hele spul het weer goed, dus ik denk dat het een 'rottigheidje' in een kabeltje is geweest, ... eerst vanmiddag nog eens kijken of e.e.a. nu weer werkt, zoniet dan overweeg ik om die editor van "sound huppelepup" (XV-editor Pro) aan te schaffen, is $50 ... maar de trialversie werkt vooralsnog wel.
 
Thanks!!!:okdan:

heb zojuist v1.57 wederom geprobeerd, en deze werkt nog steeds goed .... ik verdenk toch steeds meer de bekabeling.
Dus ik blijf voorlopig nog wel met deze versie (1.57) werken, .... maar het is goed om een alternatief achter de hand te hebben!
 
Back
Top