Logic vraagje (hyper edit)

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hellodie :)

Heb wel eens iemand horen spreken over de mogelijkheid dat je controllers opgenomen met een functie naar voren haalt.

Ik bedoel : Stel ... je hebt een synthlijntje opgenomen met meerdere controllers .... als je dan naar de hyperedit gaat staan die controllers niet aan gegeven. Ik bedoel voordat ze zichtbaar zijn moet je ze eerst opzoeken/selecteren.
Nou schijnt er dus die mogelijkheid te zijn dat je al die opgenomen controllers met 1 druk op de knop naar voren kan halen ??

Iemand enig idee waar ik deze functie kan vinden ??

Alvast bedankt !!
GlennPlumber.
 
Origineel geplaatst door Beepr
Hoi Glenn,

Kijk maar eens naar dit artikel, ik denk dat dit is wat je bedoelt.
http://www.dancetech.com/aa_dt_new/articles/ITEM.CFM?THREADID=138&Lang=0

N-joy!

Thanks ... en bedankt voor je antwoord .... maar het is niet wat ik bedoel.

Het stukje van jou gaat over audio en mixer automation. Waar het mij om gaat zijn de midicontrollers in de hypereditor.

Stom van mij ... ik had er ook MIDIcontrollers bij moeten zetten !!

:)
 
zie bijgaand plaatje...

-ga naar hyperedit, klik daar op een track, of maak een nieuwe aan
-ga dan naar het kadertje links (zie plaatje)
-zorg dat er 'control' staat achter 'status'
-vul de gewenste controlnummer in bij '-1-' en zet er een vinkje neer als je alleen die wilt zien (anders zie ook andere control data)

dat was het belangrijkste wel... was dit wat je bedoelde?

mzlz

Timo
 

Attachments

  • hyper.jpg
    hyper.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door Timo
zie bijgaand plaatje...

-ga naar hyperedit, klik daar op een track, of maak een nieuwe aan
-ga dan naar het kadertje links (zie plaatje)
-zorg dat er 'control' staat achter 'status'
-vul de gewenste controlnummer in bij '-1-' en zet er een vinkje neer als je alleen die wilt zien (anders zie ook andere control data)

dat was het belangrijkste wel... was dit wat je bedoelde?

mzlz

Timo

Nope .... dit heeel duidelijk maar helaas niet wat ik bedoel. :)

Dit is nou het vervelende verhaal (vooral als je een stuk of tien controllers gebruikt) wat ik wil omzeilen.

Stel ... in mijn geval gaat het om de controllers van de machinedrum .... en dat zijn er ERG veel. Ik heb een snarelijntje waar ik vier controllers in wil gebruiken ....
Als ik in logic op rec druk .... en dan aan die vier controllers draai op m'n MD (en deze dus opneem in logic) dan zie ik deze controllers niet terug in de hyperedit ..... ik moet ze dan eerst zoals Timo beschrijft opzoeken.
Nou ben ik opzoek naar de functie waarmee ik de opgenomen controllers (zonder ze eerst op te moeten zoeken) in 1 keer naar vooren krijg (in de hyperedit heb staan.)

:D
 
tsja... das wat moeilijker...

je kan het namelijk niet relaxed splitten ofzo (wat wel met pitch kan)

dit kan je wel doen:

-heb je Logic 5? kneem aan van wel, dus druk dan op F3, dan zet ie het om in controllerdata en dan kan je alles zien en apart bewerken (links bij de track welke je wilt hebben)

- of je kan een uitgebreide template maken in hyperedit voor je Machinedrum en die opslaan in je Autoload song

verder weet ik het ff niet, misschien kan je in het environment gaan kloten en daardoor automatisch splitten, maar daar heb ik geen idee van hoe...

o ja, je weet dat je de controllers makkelijker kan opzoeken in de event list? (in ieder geval een stuk makkelijker dan in Hyperedit)

succes!
 
Je bedoelt zoiets als Latch maar dan in Hyperedit?

Je bedoelt zoiets als Latch maar dan in Hyperedit?

denk ik? Ik weet niet of dat bestaat, volgens mij niet. Maar in je eventlist kan je snel zien wat er aan controller data aanwezig is.
 
Origineel geplaatst door Timo
tsja... das wat moeilijker...

je kan het namelijk niet relaxed splitten ofzo (wat wel met pitch kan)

dit kan je wel doen:

-heb je Logic 5? kneem aan van wel, dus druk dan op F3, dan zet ie het om in controllerdata en dan kan je alles zien en apart bewerken (links bij de track welke je wilt hebben)

- of je kan een uitgebreide template maken in hyperedit voor je Machinedrum en die opslaan in je Autoload song

verder weet ik het ff niet, misschien kan je in het environment gaan kloten en daardoor automatisch splitten, maar daar heb ik geen idee van hoe...

o ja, je weet dat je de controllers makkelijker kan opzoeken in de event list? (in ieder geval een stuk makkelijker dan in Hyperedit)

succes!

Mmmm ik heb geen logic 5 .... maar 4.5 ..... shit .... volgens mij is dat F3 gedoe wat ik bedoel !

Misschien moet ik maar eens zo'n template gaan maken ... denk dat dat de beste oplossing is tot nog toe.

En van die events is een handige tip !! thanks

GlennPlumber
 
ik had trouwens een typfoutje gemaakt... want ik bedoelde 'automation data' en geen 'controller data'....

maar nu ik het even nazocht is het het geen automation, maar gewoon hyperdraw en ja, precies zoals jij het wilt
hier kan je een screenshotje vinden: http://www.timo.nl.nu/hyperdraw.jpg

(ik heb even snel wat in hyperedit getekend en dat zie je in het bovenste gedeelte )

ik wist ook niet dat het zo werkte, maar nu ga ik het wel vaker gebruiken denk ik :-)

Timo
 
Je kan in HyperEdit je eigen controller set definieren.
Ik zit nu nog op mijn werk, daar heb ik geen logic helaas dus als ik dadelijk thuis ben zal ik er ook even naar kijken, ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt.
 
Timo .. volgens mij bedoel je nou weer iets ander ?? :)

Maar oke :) heb de oplossing zelf ook al gevonden ... en hij is zoals ik al dacht/wist SIMPEL !!!!

Wat heb ik gedaan ... : ik heb een synthlijntje gepakt .... die heb ik geloopt en op recording gezet ....
toen ben ik als een gek aan m'n synth gaan draaien.

Oke ... logic heeft nu al die controller veranderingen opgenomen. Nu ga je naar de hyperedit ... daar zie je alleen de standaard controllers staan zoals modulatie, pan, enzovoort ...

klik je nu op hyper > maak multy event-definitie

Dan komen al die controllers die je eerder opgenomen hebt tevoorschijn en kan je ze eventueel verder bewerken.

Dat is dus waar ik naar opzoek was ... beter.

:okdan:
 
Eh...Glenn...

Niet om de wijsneus uit te hangen, maar m'n eerste bericht/link gaat over dat "F3" gedoe!!
Als je wat verder leest kom je erachter dat het weliswaar over audio gaat, maar dat werk uiteraard
net zo met controllerdata! En vanuit je Arrange is het handiger editen als vanuit hyperdraw...
Je kan hiermee dus precies doen wat jij wilt, verschillende controllers opnemen en zichtbaar maken +
editen, maar nu vanuit je arrange window...
Suk6!*D
 
Origineel geplaatst door Beepr
Eh...Glenn...

Niet om de wijsneus uit te hangen, maar m'n eerste bericht/link gaat over dat "F3" gedoe!!
Als je wat verder leest kom je erachter dat het weliswaar over audio gaat, maar dat werk uiteraard
net zo met controllerdata! En vanuit je Arrange is het handiger editen als vanuit hyperdraw...
Je kan hiermee dus precies doen wat jij wilt, verschillende controllers opnemen en zichtbaar maken +
editen, maar nu vanuit je arrange window...
Suk6!*D

Hoe graag ik ook zou willen .. als ik op F3 druk open ik automatisch mesa een heel ander programma.

Kort gezegd ik heb geen logic 5. Maar toch bedankt !!

GlennPlumber
 
Glenn,

Bij mijn versie van Logic Audio Platinum Mac 4,7 moest ik het aanzetten in: OPTIONS/SETTINGS/KEY COMMANDS

Het werkte bij mij namelijk ook eerst niet.

Uiteraard weet ik niet vanaf welke versie Emagic is overgegaan tot implementatie van "Auto Define" zoals de functie
eigenlijk heet, maar me dunkt dat 4,5 het ook wel heeft?

Dus in het key commands menu ff zoeken naar "Auto define" en dan moet het wel lukken, het is een errug handige
functie voor allerlei controller ellende!!

8)
 
Origineel geplaatst door Beepr
Glenn,

Bij mijn versie van Logic Audio Platinum Mac 4,7 moest ik het aanzetten in: OPTIONS/SETTINGS/KEY COMMANDS

Het werkte bij mij namelijk ook eerst niet.

Uiteraard weet ik niet vanaf welke versie Emagic is overgegaan tot implementatie van "Auto Define" zoals de functie
eigenlijk heet, maar me dunkt dat 4,5 het ook wel heeft?

Dus in het key commands menu ff zoeken naar "Auto define" en dan moet het wel lukken, het is een errug handige
functie voor allerlei controller ellende!!

8)

aaaa relax ... beter !!!

Thanks ... ik ga het proberen !!
 
Volgens mij heb ik je ook naar de goede richting gestuurd. Anders zat je nu nog steeds in menu mode. :kont:

:okdan: :walker:

:doei:
 
Back
Top