[Magix] goeie seqeuncer < €100?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.273
Locatie
Grou
Wat is er mis met Magix Music Studio?

Kijk stiekem al een tijdje met een half oog naar een low budget soft sequencer. Heb getest met de demo's in voorgaande Interface van Muzys en Acid 4.0 pro (is voor €450 natuurlijk geen lowbudget ik zou voor een lite gaan).

Nu lees ik in de huidige Interface een advertentie van Magix MS, kostte €70,-.

Voor dit geld krijg je:

-64 audio / 2000 midi tracks
- 10 VSTi's
- 23 effecten
- 1.500 samples

IMHO is dit qua prijs / prestatie beter t.o.v. Muzys en Acid 4.0 (waarbij ik overigens tot 4 keer een vastloper kreeg, hetgeen ik normaal zelden tot nooit heb). Nu is er in het verleden alhier op het Synthforum nogal gering schattend over dit pakket gedaan. Nu is mijn vraag hebben jullie qua functioneren problemen gehad met dit pakket, of is deze minachtende toon puur gebaseerd op sentiment, bijvoorbeeld de kiddo interface van het pakket en de specfieke doelgroep commercials die Magix altijd presenteerde?

Graag onderbouwde meningen, en geen geschreeuw van het is klote en het zuigt zonder dit met argumenten te onderbouwen

Greetz,

Yawgmoth
 
Hoi,

Ik doe de tech-support voor MAGIX, en ik kan je vertellen dat er op zich niets mis is met MAGIX music studio. Je krijgt gewoon een light versie van Logic en een light versie van Samplitude. Als je de pakketten kent zul je de interface meteen herkennen. De meeste mensen denken bij 'MAGIX' meteen aan 'music maker' wat dus een compleet ander programma is (werkt voornamelijk met WAV/audio en is daardoor voor mensen die echt componeren wat beperkt). Maar dit is bij Music Studio dus typisch niet het geval.

Voor het geld is het echt ongelovelijk wat je in huis haalt. Daar kan gewoon echt niets tegenop. Je krijgt EN een complete MIDI-sequencer (met audiosporen en mogelijkheden uiteraard) EN een DAW-pakket a la Wavelab. Als je PC in orde is (geen 100.000 opstartprogramma's, een zooi spy-ware, Norton's zogenaamde 'crashguard' die juist het tegenovergestelde bewerkstelligt etc. etc.) dan draait de software prima.

Verwacht geen Absynth/FM7 etc. etc. kwaliteit van de inbegrepen VSTi's, verwacht geen Lexicon kwaliteit van de inbegrepen reverb (als ik de specs van een nieuwe versie doorspreek met de productmanagers vraag ik altijd of ze die 'badkamergalm' er weer in hebben gepropt ;D) en verwacht geen Spectrasonics kwaliteit van de bijgeleverde samples. Wat je wel kunt verwachten is een verdomd veelzijdige en flexibele sequencer/DAW-pakket voor een ongelofelijk lage prijs. Als je hier geen muziek mee kunt maken, dan kun je dat met Cubase en Wavelab ook niet.

En zorg er a.u.b. voor dat je GEEN SOUNDBLASTER LIVE of AUDIGY GEBRUIKT! De ASIO drivers (al dan niet van KxProject) voor deze kaart werken niet goed in combinatie met Music Studio omdat Creative's #&*(#$ hardware ge'locked' is op 48Khz terwijl de driver-communicatie van Music Studio maar tot 44,1 Khz gaat. Resultaat : problemen. Niet dat deze kaarten echt aanraders zijn als je andere software gebruikt, maar bij Music Studio (en de budget versies van Logic ook trouwens) dus ZEKER geen SB's!
 
Laatst gewijzigd:
Hmmm... Nu ik Muzys en Acid lees nog maar even voor alle duidelijkheid :

MAGIX Music Studio = MIDI sequencer (afgeleid van Logic) + digitale multitrackrecorder (afgeleid van Samplitude). Vergelijkbaar met Cubase+Wavelab.

MAGIX Music Maker = 'AUDIO'sequencer. Vergelijkbaar met pakketten als Acid

Echt een wereld van verschil dus, erg afhankelijk van je stijl van muziek maken en van je setup. Twijfel je nog steeds, download zowel de demo van Music Maker en Music Studio en kijk zelf...
 
Ik zal beslist eens een demo downloaden, maar gok eens welke geluidskaart ik heb........SB Live Platinum.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik zal beslist eens een demo downloaden, maar gok eens welke geluidskaart ik heb........SB Live Platinum.

Poor you :). Als het enige troost is, ik had er ook een. De duurste, met die breakoutbox en zo. Heeft me destijds 500 gulden gekocht en een hoop ellende bezorgd (en LANG niet alleen met MAGIX software kan ik je vertellen!). Het beste wat ik ooit voor m'n studio PC heb gedaan is dat onding eruit gooien en een Egosys WT2496 erin te zetten. Echt, Soundblasters zijn voor games, niet om muziek te maken (hoe graag Creative je dit ook wil laten geloven).
 
Back
Top