Stepwrite in Cubase

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Is er in cubase een manier om met stepwrite te sequencen op dezelfde manier zoals dat in logic gaat met de hyperedit???Zijn er mischien softsamplers die dat kunnen ???
Ik ben echt op zoek naar een manier om digitaal dmv stepwrite drumsamples te sequencen. In cubase gaat dat allemaal veeeel te traag.
 
joh dat wist ik niet eens, ik werk pas 5 jaar met cubase (zucht). Ga t gelijk proberen.


OHja hoe zit dat met instruments,,, zijn er dan geen softsamplers die een stepwrite interface hebben die je kan sequencen in cubase arangements??? Zou echt ideaal zijn.
 
Ik heb het trouwens geprobeerd maar ik kan het niet vinden.

Trouwens weet je wel hoe die hyperedit in Logic werkt???
Daar staan de notes op de x-as, net als de bijbehorende velocity volume etc. Bij de key edit in cubase staan de notes op de ij-as en dat sukt.
 
Ctrl+E voor key edit
Ctrl+L voor noten
Ctrl+G voor event edit
en drums weet ik niet maar je kunt ook drummaps gebruiken, een soort pattern edit zeg maar

Dit is al standaard vanaf de atari tijd volgens mij hoor.
 
Begrijp ik het goed dat je zoiets als Fruity Loops wil? Ik heb het nooit geprobeerd, maar je schijnt dat programma als plugin voor cubase te kunnen gebruiken.
 
Je kunt inderdaad de Fruityloops 3.5x Full als VSTi gebruiken en dat is ideaal als je van step programmeren van bijvoorbeeld drum patterns houdt.

www.fruityloops.com
 
Ik zit nog steeds te hopen dat NI binnenkort eindelijk eens een keer met een Battery update komt (volgens mij hebben ze inmiddels al hun software ge-update behalve Battery:( ) waar een stepsequencer in zit. Ik vind het maar vreemd dat er niet een goed uitgewerkte stepsequencer in Cubase zit.
Fruity is inderdaad een idee, maar dan is Battery meteen weer zo overbodig.
 
Tsja, ik gebruik Reason als stepseq. Jammer dat je daar de output ook niet kan doorrouten naar Cubase.
Maar saven als midi file en dan weer importeren in Cubase kan ook. Werkt goed hoor.
Want je kunt Reason wel vanuit Cubase via midi aansturen.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
(volgens mij hebben ze inmiddels al hun software ge-update behalve Battery:( )

Ehm... Ik zit nog met Dynamo en ik vraag me af of daar ooit nog wat mee gaat gebeuren. Ik zou graag willen upgraden naar Reaktor Session, maar daar is ook nog steeds geen definitieve releasedatum van bekend. :frons:

Hebben jullie trouwens al de StepDesigner in Cubase SL/SX geprobeerd? Vreemd, ik krijg ineens zo'n deja vu gevoel. ;)
 
ik zit voorlopig nog op versie 5.1 dus hoe dat er in SX aan toe gaat weet ik niet.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
ik zit voorlopig nog op versie 5.1 dus hoe dat er in SX aan toe gaat weet ik niet.

Dat bedoel ik met dat deja vu gevoel. Dit hebben we al eens eerder besproken. 8)
 
hehehe, ik kan mij nu je het zegt nog zoiets herinneren :) Laten we maar zeggen dat ik het zo'n belangrijk punt vindt dat we het er best nóg een keer over kunnen hebben. 8)

Het is dat ik lijdt aan een chronische vorm van geldtekort, anders was ik allang naar SX (of SL) overgestapt hoor...
 
Kan iemand een screenshot van de HyperEdit laten zien? Wat ik erover gelezen heb, is dat het veel weg heeft van de Drum Editor in Cubase, maar net even anders is. Ik ben wel benieuwd naar de verschillen. Ik zal ook nog eens m'n stapel magazines doorkijken of ik er iets over kan vinden.
 
Ja maar dat bedoel ik toch,,,ik denk dat je echt maar eens moet kijken in die hyperedit, ik weet zeker dat je dan snapt wat ik bedoel. Want die key-edit zoals in cubase heb je ook al in Logic, maar in logic kan je bij de hyperedit drummappen maken. en dan dmv stepwrite drums sequencen.

Lotuz ik ga even zoeken voor die screenshot.


Origineel geplaatst door 6 trak
op de ij-as... hoe kom je daar nou bij? gewoon van links naar rechts (alleen het keyboard staat rechtop)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Lotuz ik ga even zoeken voor die screenshot.

Ik heb je threads over logic niet zo gevolgd, maar lukt het je nog wel om een screenshot van die HyperEdit te maken?
 
Back
Top