korg 01/w sticky keys

Jiggy1965

Ingeburgerd
Lid sinds
23 Maart 2008
Berichten
27
Heb boven een korg 01/w staan die ik al een tijdje niet gebruik omdat sommige toetsen blijven plakken. Bekend probleem van de 01/w geloof ik? Lees er tenminste wel vaak wat over: sticky keys...

Wil 'm laten schoonmaken. Welke music stores raden jullie mij aan waar ik dit gerust aan kan over laten? Wat zijn ongeveer de kosten die ik hiervoor kan verwachten?
 
idd het probleem is bekend , het Vet wat ze gebruikt hebben vanuit
de fabriek is te droog geworden.

Ben je handig dan kun je het ook zelf doen ,
het oude vet verwijderen en nieuw vet erop
ik gebruik zelf meestal schoenvet.

maar uitbesteden kan ook .
 
Ben nogal zuinig op m'n apparatuur dus zelfdoen durf ik niet zo aan 8)
Ook al gelezen hoe dat dan zo ongeveer gaat en je moet zowat alles losschroeven tot je al de toetsen eruit kan halen :)

Dus liever uitbesteden... waar kan je dat het beste doen? In ieder geval bij een officiele korg dealer denk ik? Feedback b.v. Iemand het al eens laten doen en die mij kan vertellen wat dat zo ongeveer kost?
 
aan welk bedrag moet ik dan denken =)
en weet je een goeie synth reparateur regio utrecht?
 
geen idee, hangt van de prijzen af die de reparateur vraagt.
het zijn nogal tijdverslindende bezigheden.
ik heb nog geen 01/w onderhanden gehad, maar wel veel andere toetsenborden, ook de wavestation(ik denk dat dat hetzelfde keyboard is)
even een indicatie,..
het duurste was een juno106 van zeer veel bier resten ontdoen, contacten reinigen en de keyboardprinten repareren, iets van 6 uur werk.
was dus meer dan 150,-
de wavestation was meen ik iets van 70,- (toetscontacten reinigen)
ik zou zo in de buurt van utrecht geen reparateur kunnen noemen, maar er zijn er zat, even zoeken dus.
groeten en sucses,
jeroen
 
Back
Top