Midi poorten instellen in Logic

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,

Ik gebruik Logic Studio voor opname.
Hier is het probleem:

Ik heb 2 external midi-sporen aangemaakt.
GM Device 1 voor de Virus aan te sturen (via Midi, niet usb)
GM Device 2 voor de V-synth XT aan te sturen.

Alles gaat via de Motu midi express 128 patcher.
Virus is aangesloten op midi poort 1 en V-synth op midi poort 4.

In Logic kies ik voor GM Device 1 (Virus) -> Port 1 (linkerkolom)
Dan selecteer ik GM Device 2 (V-synth) en kies daarvoor Port 4.

Maar eigenaardig is GM Device 1 nu ook mee verandert naar Port 4,
terwijl deze op Port 1 moest blijven staan.

Hoe voorkom ik dat GM Device 1 samen met 2 verandert.
Ik wil 2 aparte poorten instellen.
 
Je moet geen GM device pakken maar een MULTI-INSTRUMENT object in je enviroment, volgens mij kan je maar 1 GM Object/Mixer gebruiken, of spreek je nu echt over fysieke midipoorten die GM device heten?
 
je moet naar het envirment gaan, dan de keuze instruments kiezen (ipv audiomixer of click&ports) en dan een multiinstrument toevoegen met new: en dan via het inspector menu links de juiste midipoort kiezen en dan die in je arrangement toevoegen. Klinkt heel omslachtig en dat is het ook :D
 
Het is maar wat je 'omslachtig' vind. Het environment is super handig, en in veel gevallen een life-saver, als je wat grotere midi setups hebt. Als ik jou was zou ik een template song maken waarin al je midi instrumenten een eigen object krijgen. 1 keer goed ingesteld hoef je er later niet meer naar om te kijken.

Héé jaa nu werkt het !

Multi-instrument... :eureka: super-bedankt.

En inderdaad ... nogal omslachtig
 
ja het enviroment is de troef van Logic vind ik zeker als je veel midi spul heb, lekker alles aan mekaar knopen, arpegiators, chord mems enzo ertussen plakken en dat weer in je arrangement gooien enzo, erg leuk.

Heeft wel wat weg van Creamware/SonicCore Scope ook, kwa routing net zo flexibel onderhand
 
Back
Top