Hallo

Chinetti

Fortune favors the bold
Lid sinds
31 december 2002
Berichten
3.235
Hallo.

Dit forum was mij meerdere malen aangeraden door verschillende mensen. Vandaag bedacht ik me iets (nl. wat als ik een MFB synth koop?) en heb me maar ingeschreven.

Ik ben Brian, 28 jaar reeds. Ik woon in Den Bosch. Ik ben dit jaar afgestudeerd als Audio Visueel vormgever in Hilversum. Al vier jaar werk ik twee dagen in de week als editor en producent bij een film bedrijf in Amsterdam.

Daarnaast ben ik veel bezig met het maken van muziekjes. De meeste muziek maak ik als Orgue Electronique en samen met een vriend als Macho Cat Garage, soms ook onder weer andere namen maar dat is sporadisch. Ik heb wat dingetjes uitgebracht op Bunker, Viewlexx en Stilleben.
Ik denk dat mijn muzikale voorkeur ligt bij Electro, Garage, electronische Disco, Chicago Acid, dat soort dingen. Ook wat experimentelere zaken liggen mij wel, met name soundtracks. Als het mij maar enigzins aanspreekt en synthetisch is, ik ben gek op 'synthesizer geluidjes'.
Mijn studio is niet zo indrukwekkend. Ik gebruik bijna alleen maar hardware, behalve de sequencer, dat is een Amiga 1200 met Octamed. Mijn apparatuur lijstje is al een tijdje ongewijzigd:

Synths:
Korg DW8000,
Akai AX 60,
Roland Juno 106,
Clavia Nord Rack 1
Siel DK80
Casio CZ 101
Yamaha DX 100

Samplers:
Amiga 1200
Ensoniq EPS (8 out)
Akai S2000 (8 out)

Drums:
Roland TR 808
Roland TR 505
Simmons SDS nog wat

Sequencer is dus de Amiga 1200. Heb ook een Alesis dingetje maar vindt 'm vervelend.

Soundcraft mixer, wil snel een andere.
Monitor speakers: Yamaha NS 10
Speakers: Bose

en wat rand apparatuur, effecten en dat soort dingen.

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een laptop met midi. Ik heb geprobeerd om met dat ding wat te doen, softsynths enzo (absynth, pro 52, Vaz Modular, FM 7, etc) maar ben er niet over te spreken. Niet zozeer vanwege het geluid (met name absynth en Vaz klonken verdomd goed, pro 52 ook maar deed me veel denken aan m'n nord) maar vanwege het gebruiks ongemak, ik kan er niet aan wennen. Dus ik heb één nummer echt afgemaakt en gebruik dat ding nu als een draagbare DVD speler. Ook leuk.

Tja eh... dat is het wel, denk ik?
 
Hoi
Nice gear btw, maar waarom wil je je soundcraft wegdoen?:walker:
 
Welkom.

Ik was altijd van mening dat een Amiga niet al te strakke timing had (of had me laten vertellen dat...), en je bent voor mij ook de eerste die ik een Amiga als sequencer zie gebruiken. Ik neem aan dat jij er dus geen problemen mee hebt?

Ik ken OctaMed wel, een oertracker.
 
aloha!

Olaf
 
ook welkom!

amiga rox! zelf ook jaren met een 1200 en een 500 met 0-modemkabel gesynct gewerkt...nu aan de ASQ-10.
Orgue Electronique ken ik wel van naam..heb je ergens iets dat we kunnen horen?
 
Welkom!

Een SDS nog wat? Toch niet toevallig een 3, 5, 6 of 7... Anders inleveren! :D
 
Dank U :)

De soundcraft doe ik niet weg hoor, ik wil alleen een andere erbij. Zat aan een D&R te denken. Moet alleen wel plaats hebben....

Wat betreft de Amiga, die loopt echt super strak, niks mee mis. Ik heb andere sequencers geprobeerd, hardware en software, maar bleef toch steeds terug keren naar de Amiga. Waarschijnlijk omdat ik gewoon lui ben, maar ook omdat het zo'n fijne sampler is (12 bit, helemaal top en eenvoudig te editen). Ook live is 'ie prettig: tracks aan en uit zetten met het nummeriek toetsenbord, en crashed werkelijk nooit (knock on wood). En als 'ie kapot gaat... dan heb je binnen 24 uur een andere voor weinig geld, hetzij nieuw, hetzij tweede hands. Het enige wat me van de Amiga af kan krijgen is de MPC denk ik. Daar kom ik binnenkort achter, mijn muzikale partner heeft er net een gekocht, vrijdag gaan we er een live set op voorbereiden.

oozi, Hier zijn de links naar mijn muziek:

Orgue Electronique: http://www.bunker-records.com/orgue-electronique

Macho Cat Garage: http://home.planet.nl/~schij469/index.htm
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Welkom!

Een SDS nog wat? Toch niet toevallig een 3, 5, 6 of 7... Anders inleveren! :D

Effe gekeken, het is een SDS 9. Nogal obscuur naar het schijnt (heeft midi en geheugen). Toevallig laatst weer 'ns aangesloten. Ik ben bang dat ik daar binnenkort eerst nog wat vraagjes over wil stellen hier, als het dan nog niks is dan gaat 'ie de deur uit. Er zullen vast mensen meer plezier aan beleven dan ik.
 
Welkom, ik zal meteen mijn orgue mp3's verwijderen.. :smeris:
 
Back
Top