welke sequencer?

spoof

Stamgast
Lid sinds
11 augustus 2006
Berichten
145
Locatie
Amsterdam
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw op het gebied van synth hardware maar ik ben op zoek naar het volgende: een (multitrack-)hardware sequencer, vooral om live drumgeluiden uit mijn akai s2000 sampler aan te sturen. Daarnaast zou ik er ook graag de arpeggiator clock van mijn juno 60 mee triggeren. Kan dit met elk geluid of alleen met de trigger out van een roland drumcomputer? Ik ken de mpc's maar deze zijn nogal duur en ik heb de sampling functie niet nodig. Wat zijn de mogelijkheden van bv roland mc303 of de yamaha rm1x (beide goedkoop) op dit gebied?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf ooit een Rm1x gehad. De interne geluiden zijn bagger, maar de timing is zeer solide en er is ook prima mee te werken, als je aziatische handleidingen gewend bent..
 
de rm1x is een betere en interessantere sequencer dan de mc-303. beter display, leukere sequencer-functies en meer en handigere knoppen.
zeker weten rm1x











als je tenminste persee ECHT geen MPC wil hebben...
 
RM1x is leuk ja.. nadeel is wel dat je hem steeds moet stoppen tussen afspelen en opnemen..

De Commandstations van Emu vind ik persoonlijk net effe fijner.. zijn alleen een stuk duurder als de RM1x
 
Oh, en over de juno-60: heb je daar geen MIDI->CV converter voor nodig?

Overigens, ik zou toch ook overwegen om door te sparen en een tweedehands MPC op de kop te tikken. Heb je ook gelijk 16 pads om losse sounds te triggeren. Met de lage dollarkoers is het ook heel zinvol om op de amerikaanse Ebay te kijken.
 
De juno 60 heeft een DCB poort, wat weer anders is dan cv/gate. Forumlid Django had converters hiervoor te koop, maar volgens mij heeft hij ze niet meer.

Er staat nu een mpc1000 voor 600 en een mpc500 voor 450 op marktplaats. Op zich nette prijzen, met wat extra's erbij.

En ik weet niet of je meerdere outputs op je S2000 hebt, maar dan kan je eventueel 1 uitgang dedicated gebruiken om een trigger pulse naar je ju60 te routen!
 
De juno 60 heeft een DCB poort, wat weer anders is dan cv/gate. Forumlid Django had converters hiervoor te koop, maar volgens mij heeft hij ze niet meer.

Sowieso heb je voor een polyfone synth natuurlijk een hele berg cv/gate's nodig (zes paar in het geval van de Juno).

De midi-dcb converter is nog steeds te koop in hier: http://www.engineersatwork.nl/
 
Rm1x is inderdaad wel interessant. De Alesis MMT8 (ik zag er ook een topic over) lijkt ook geschikt. Blijft de vraag of je er de clock van de juno 60 mee kunt triggeren. De juno 60 heeft naast de DCB een clock in input, maar het is me niet duidelijk of deze met elk geluid getriggerd kan worden of alleen met een speciaal triggersignaal en of de rm1x of de mmt8 deze kunnen versturen..
 
je kunt de clock van de juno 60volgens mij triggeren met een MPC-1000. Bij een SH-101 is het me in ieder geval gelukt. Volgens mij moet het ook met een s-2000 kunnen. Zit er een output board in?
 
Back
Top