DJ Mix-CD maken in Cubase: hoe pitchen?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
Normaal maak ik m'n mixtape-cd's gewoon live met 2 draaitafels naar MD, maar het lijkt me leuk om 'n keer de hele bende in m'n Mac te gooien en het uitgebreid in Cubase te doen. Vooral om ook 'n keer MP3's te kunnen gebruiken, FX toe te voegen en onmogelijke overgangen in elkaar te editten.

Ik gebruik normaal het audio-gedeelte van Cubase nauwelijks, eigenlijk alleen om te resamplen en als master recorder. Vandaar mijn ietwat suffe vraag: hoe pitch je in godsnaam 'n stuk audio in Cubase? Ik kan wel allerlei timestretch functies vinden, maar niet 'n simpele pitch. Ik heb TFM gelezen maar zoals iedereen weet is de Cubase PDF manual 'n chaotisch onding.

Voor de duidelijkheid: ik wil eigenlijk gewoon 2 of meer stereo audiosporen gebruiken als draaitafels, om zo 'n mix van 'n uur ofzo in elkaar te draaien. Crossfaden en FX etc dat lukt wel, maar als je niet kan pitchen wordt het toch lastig.
 
Hm. Onhandig zeg. Bedoel je dat het dus gewoon niet kan in Cubase? Wat a-relaxed.

Zou het in Protools kunnen? Ik kan natuurlijk altijd ff ProTools Free downen.
 
het proggie "Peak" is daar erg goed voor.
In de SOS stond een nieuwe versie, erg uitgebreid en oneindig UNDO functie en veel filters etc....
niet te onderschatten.
Ook voor OSX!

mix it!
Cheers,
SociaL
 
Het is van BIAS

BIAS Peak v3.1
het heeft goede recencies in de Sound on Sound van januari 2003.
het lijkt conceptueel een beetje op spark van TC Works maar is een stuk uitgebreider en krachtiger.
het kost 349 pond.

cheers,
S
 
Yup, ik gebruik 'n oude (OS9) versie van Peak. Peak bestaat wat langer dan Spark en is eigenlijk min of meer de standaard stereo editor op Mac. Heerlijk programma om mee te werken. Ik zou zelfs kunnen proberen die mix CD in Peak te maken. Je kan selecties heel simpel pitchen, en heel flexibel crossfaden, alles met multiple undo's en 'n history lijst. Hmm...
 
eh tractor II ???

eh tractor II ???

het kost een tijdje om het onder de knie te krijgen maar is toch wel het beste wat ik tegen ben gekomen tot nu toe
met de demo verise kan je ook mixen maken (alleen niet saven)
maar daar is via een sp-dif uitgang wat aan te doen :duivels:

er is zelfs een topic over ergens op het forum
 
Draait dat op 'n Mac? Ik ga denk ik eerst even pielen met de software die ik heb (Cubase en Peak), voordat ik aan iets anders begin. En dan zou het denk ik ProTools Free worden. Daar wil ik toch nog wel mee leren werken, en je kan gratizz beginnen, wat wil je nog meer?
 
Back
Top