Effect FX routing bij Roland Fantom FA-76 FA76

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Ik heb sinds kort een Roland Fantom FA-76. Nu wil ik 'm in Multitimbre mode gebruiken zodat ik 'm multitimbraal kan gebruiken, maar dan moeten de effecten gedeeld worden.

Ik vind de manual nogal onduidelijk over de effecten en kan dus wel wat hulp gebruiken. Misschien dat de effecten hetzelfde werken bij de XV serie en de nieuwere Fantoms.

Ik zit dus in deze modus:

fantommultitimbreol3.jpg


Als je met je cursor naar rechts gaat zie je 3 kolommen; OUT, Chorus en Reverb.
In de manual staat geen plaatje van deze pagina vandaar de bovenstaande.

De keuzes die je bij OUT hebt zijn MFX, diverse fysieke outputs en PATCH.

Hieronder een plaatje van de FX routing pagina:

fantomfxnd4.jpg


Vragen:
1. Hoe zorg ik er voor dat ik per kanaal de Chorus en Reverb 'kolommen' kan gebruiken? Ik heb gemerkt dat als ik de OUT op MFX zet, dat ik de 'kolommen' niet kan gebruiken. Zet ik OUT op A of B (fysieke outputs) dan kan ik ze wel gebruiken, echter kan ik dan geen MFX meer gebruiken.
2. Is het mogelijk meerdere kanalen zo in te stellen dat ze automatisch de MFX overnemen van de betreffende patch? Voor 1 kanaal lukt me dat wel, bij Src MFX A de waarde van het kanaal (P1-P16) invullen. Maar wat als ik nou op een ander kanaal een ander MFX wil? Ik kan alleen MFX-A de effecten van de betreffende patch over laten nemen, het lijkt er op dat ik MFX-B en MFX-C niet in kan stellen.

Als ik onduidelijk ben of meer info moet geven dan hoor ik het wel :)
 
Back
Top