Een paar Qubase vraagies

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
4.004
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Nou heb ik een paar vraagies waar ik toch echt niet uitkom. Heb in de gebruksaanweizing gezocht maar kwam er nou niet echt uit, ook nog met dve geprobeert maar die snapt er ook de ballen van, maar goed hier bennen de vragen.

Ik ben nou wel zover (dank u endonyx) dat ik een piano roll kan opvragen voor m`n synth maar volgens mij kun je daar geen melodie mee maken want als je dan zo`n streepie neer zet en je laat hem dan spelen begint ie halverwegen, iniedergeval niet aan het begin (kun je dit trouwens ook in een loop laten afspelen).En kun je ook het geluid kleiner maken of meerdere streepjes in een hokie neer zetten?

Is het mogelijk om met een geluid te kloten als je een plugin hebt gepakt zonder steeds weer je speelbalk weer op dat punt te zetten zo iets als preview?

Als je dan zo`n wave/samplegolfvorm neer zet moet je echt met zo`n vergroot glas hem helemaal nauwkeurig neer zetten en ook als je zo`n sample verkleint tot bv.de helft dan loop je echt zo 5 min. te kloten voordat het een halfe sample is. Is er niet een fuctie dat ie zich zelf aanpast?

Bij fruity loops kun je met Edit Event de knoppen laten meedraaien van een plug-in is dat in SX ook mogelijk ?

Waar kan je je bufferate instellen en hoe kan je dingen naar diversen uitgangen sturen. Kep wel in het start menu gekekenen daar stonden ze alle 8 uit, iniedergeval staat er NO behalfe bij intel intergrade nogwat (gaat trouwens over de RME Multiface) maar ik kan maar nergens een manier vinden om ze aan te krijgen.

Nou staat er achter op die doos zo`n transport regelaar met bpm en sync en master en dat soort dingen, hoe krijg je die want die van mij is alleen maar met tijd start iets met L en R en nog iets

Alvast bedankt voor het beantwoorden van diezen vragen. ;)
 
Re: Een paar Qubase vraagies

Origineel geplaatst door metatron


Als je dan zo`n wave/samplegolfvorm neer zet moet je echt met zo`n vergroot glas hem helemaal nauwkeurig neer zetten en ook als je zo`n sample verkleint tot bv.de helft dan loop je echt zo 5 min. te kloten voordat het een halfe sample is. Is er niet een fuctie dat ie zich zelf aanpast?
[/B]

dat is gewoon de snap functie, dat staat heel duidelijk in de handleiding
je kan snappen op beat, bar en quatize. dus de quantize settings die je instelt is de kleinste eenheid die het programma snapt.
alles snapt dan automatisch, ook het in tijd veranderen van je samples.

ik zou de vragen eens duidelijk op een rijtje zetten, dan wordt het wat duidelijker.. want ik kreeg hoofdpijn bij het lezen! LOL.

*********************************************************************************************

kan iemand mij trouwens helpen, zonder dat ik een nieuwe thread hoef te maken?

ik heb een raar probleem in Cubase SL:

ik speel gewoon een stuk muziek af door op de play knop te drukken. geen fratsen, gewoon PLAY.

als ik de DirectX multimedia driver kies [standaard driver, 48 KHz] dan begint hij precies met afspelen, waar de 'markerstreep' staat, zoals het hoort.

echter, als ik de Creative Audigy ASIO driver kies [ook op 48 KHz] dan begint het programma precies een maat [4 beats] later !!! met spelen.
tempo e.d. heeft geen invloed.

het heeft ook weinig te maken met Latency, want wat voor latency ik ook kies bij de Creative driver, het probleem doet zich steeds voor. zeer irritant.
 
Back
Top