VST32 5.0 en Midisport 4x4 probleem

akoster

Nieuwkomer
Lid sinds
10 december 2002
Berichten
17
Ik ben al 2 dagen bezig hiermee...zal wel aan mij liggen, maar het probleem is het volgende:

ik draai VST 32 5.0 op een Imac, op zich draait de software prima. Ik heb een midisport 4x4 USB-midi
interface incl. OMS software en daaraan diverse externe synths. In de OMS midi setup en/of OMS studio setup heb ik netjes alle externe apparaten gedefinieerd en toegewezen aan de bijborende poort van de midisport.
In de OMS midi setup en de studio setup zit een 'studio test'. Dan blijkt alles prima te werken, iedere poort met bijbehorende externe synth doet het. Maar in cubase krijg ik maar 1 poort tegelijk aan het werk. Verschillende midikanalen op 1 poort lukt wel. Maar ik wil natuurlijk alle poorten tegelijk gebruiken (anders koop je geen dure midisport 4x4). Hoe kan ik er voor zorgen dat cubase alle poorten (en de externe app.) herkent en tegelijk laat afspelen?

alvast zeer bedankt@!!
 
Ik doe het door verschillende instrumenten setups te maken met verschillende poorten... Maar das met PC & VST 5.1. Dan is het nog steeds 1 poort per instrument afspelen. Ik heb het nooit geprobeerd maar misschien dat de poort-mapper in het midi setup - system menu uitkomst biedt? Dus poort B, C en D mappen naar A? En dan op A afspelen?
 
Beste Johan, dank je voor de tip.
bedoel je dat je ook in cubase maar 1 poort tegelijk gebruikt? Hangt bij jou aan 1 poort 1 instument?

Ik weet niet of ik de poorten B,C,D naar A kan mappen...maar het zou een goede truuk zijn, ik ga het eens proberen.

zijn er nog anderen met advies?
 
nieuwste drivers downloaden op midiman.com, deed wonderen met mijn midisport 2x2
 
hoi , dank je voor de tip, maar mijn i-macje staat niet in de buurt van een telefoonlijn..
 
nog niet opgelost

nog niet opgelost

in de midi-poort mapper kan je helaas niet poort B,C,D aan A hangen. Ook de nieuwe drivers van midiman
hebben niet geholpen....

Wie weet hoe je binnen cubase de 4 poorten van de Midiman tegelijk kan aansturen ? Er moeten er toch meer zijn met dit probleem? Of gebruikt iedereen maar 1 poort door alle externe synths door te lussen????

help!
 
Als je nou track 1 in cubase op poort 1 zet en daarna track 2 op poort 2, veranderd dan track 1 ook naar poort2?

(ik heb trouwens geen midisport)
 
ja, zo zal het moeten. Maar hoe geef ik in cubase per track aan welke poort hij moet kiezen?
Ik zie alleen een optie om het midikanaal te kiezen en dus kiest hij voor iedere track dezelfde poort.
 
Back
Top