geluid pc en keybord afwijkend??

linda

Stamgast
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
170
Locatie
tilburg
Hallo

Ik zit constant te klungelen met m'n geluid.
Als ik op cakewalk een midi bewerk en klinkt goed save ik hem voor keybord Yamaha Tyros.
Als ik hem daar dan afspeel klinken de geluiden anders.

Gitaren klinken te zacht basdrum bijna niet meer hoorbaar.

De instrumenten veranderen niet maar m'n eindsound.

Weet iemand waar dat aan kan liggen een instelling of zo.

groeten Linda
 
ik niet zien hoe of waar zonder komma's lezen moeilijk liever leestekens of nalezen als klaar anders onduidelijk stop error.


ik snap niet waar je het over hebt. een General Midi file? in cakewalk naar de Tyros overzetten? dat zou dan toch hetzelfde moeten klinken [mits de Yamaha GM ondersteunt], met enkele wijzigingen wat betreft de kwaliteit van de geluiden wellicht... maar een honky-tonk piano blijft een honky-tonk piano in GM.

misschien kun je de vraag nog een keer stellen op een duidelijkere manier?
 
Dacht dat het toch duidelijk genoeg was ik heb het helemaal niet over GM en XG.

Dat weet ik zelf ook.

Ik heb het erover dat m'n sound op de pc anders klinkt als op het keybord (PUNT)

Dus: als ik een song gemixt heb ook mijn PC in Cakewalk.
Save ik hem met XG Sysex op midiformat 0.

Daarna laad ik hem in op mijn keybord Floppy of harde schijf.

Dan klinkt hij anders als mijn PC versie.

Niet qua instrumenten die zijn hetzelfde is allemaal oke.
Maar de eindsound klinkt anders.

Dus misschien moet ik iets instellen zodat mijn keybord en pc gelijk klinken.

Ook heb ik een probleem dat m'n song blijft hangen, na ongeveer een minuut ratelen alle geluiden en draait ie verder.

Dit heb ik af en toe in Cakewalk maar het meeste in de protools als ik de midigeluiden ga opnemen.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
ik niet zien hoe of waar zonder komma's lezen moeilijk liever leestekens of nalezen als klaar anders onduidelijk stop error.

:Z
 
Origineel geplaatst door linda

Ook heb ik een probleem dat m'n song blijft hangen, na ongeveer een minuut ratelen alle geluiden en draait ie verder.

Dit heb ik af en toe in Cakewalk maar het meeste in de protools als ik de midigeluiden ga opnemen.

ik ben geen hard ware freak, maar kan dat niet aan de latency liggen? of je comp is te traag, of geluidskaart niet goed genoeg. of te weinig geheugen, bij dat alles kan het geluid gaan 'stotteren'.
 
Hallo

De latency in protools staat aan.
ik heb het sinds ik het nieuwe keybord de yamaha tyros erop heb aangesloten.

Maar ik zat vroeger met een oude 468 te werken en heb dit probleem nooit gehad in cakewalk.

Ik heb nu een 600 pentium 3 ook niet alles natuurlijk, met 256 mb geheugen .
Maar in principe moet hij dat toch makkelijk aan kunnen.

Ik heb in het verleden met dezelfde comp geen problemen gehad.

En heb er 2 schijven in zitten.

op C draait alleeen protools en cakewalk
D staat alleen de muziek
 
gebruik je de interne midi sounds van je pc?

in dat geval zou je beter de tyros als geluidenbron gebruiken bij t editen op de pc, als je dit nu al doet, wordt t moeilijker, kan ik niet zo snel bedenken wat mis is...
 
nee ik gebruik de tyros, heb geen geluidskaart of interne geluiden in PC
En nog een roland module maar ik ben op het moment alleen met de tyros bezig.

Ik weet ook niet of het aan de midiinterface zou kunnen liggen??? is een steinberg.

Of moet ik iets instellen in het keybord, ik moet m'n song bij opname in protools 20 keer opnieuw starten eer dat ie het eindelijk zonder te hangen opneemt.

Ook zonder de protools dus alleen in cakewalk doet ie dat ook maar minder.
 
De PSR serie van Yamaha (ja vies = keyboard) kiest zelf bij een GM klank meer klanken om het voller te maken - indien via de floppy gepeeld.

Een MIDI file uit Cubase is lang niet zo mooi als via de flop in het keyboard zellef speulen. Dan analyseert hij de MIDI file en dikt het allemaal wat aan door andere klanken te kiezen. Via Cubase weet hij niet wat er gaat komen en zal hij braaf de suffe geluidjes afspelen.

Is dat een hint? Verders nooit van jouw bak gehoord, dus ik kan helemaal mis zitten.
 
Origineel geplaatst door linda
Of moet ik iets instellen in het keybord, ik moet m'n song bij opname in protools 20 keer opnieuw starten eer dat ie het eindelijk zonder te hangen opneemt.

Midi local off op de Tyros bij het afspelen...? Mogelijk heb je last van een Midi-lus!
 
Origineel geplaatst door Cozko
Midi local off op de Tyros bij het afspelen...? Mogelijk heb je last van een Midi-lus!

Local off geeft toch geen lus? Da's toch alleen als je op de Tyros speelt? Maar ik begrijp het, soms krijg je enge fase-effecten als de synth twee keer getriggerd wordt door MIDI. Maar dat lijkt hier wat vreemd. De vraag is dus: WAT hoor je PRECIES?
 
Origineel geplaatst door Cozko
Nee, dat voorkom je op die manier. Dat bedoelde ik dus ook :z

Ik bedoelde local on/off; meer de "knop" dan de waarde. Maar goed, dat is het waarschijnlijk ook niet... ;{
 
als ik mijn midifile afspeel op mijn computer heb ik even geen geluid en na enkele seconden komt ie binnen ratelen.

Of hij blijft midden in de song gewoon even een minuut hangen en ratelt weer verder.

Ik gebruik de yamaha tyros als module

Dit probleem heb ik in cakewalk met afspelen van midifile, en bij opname in protools.

De local van mijn keybord moet die op on of off ??


Dit probleem heb ik niet met de psr 8000 of de roland
 
verschil in geluid:
Als je in cakewalk afspeelt kun je nog een heleboel parameters per spoor veranderen (denk maar eens aan je mixer). En dat slaat-ie niet allemaal standaard op in een midifile. Dus als je je song saved naar midifile, en dit dan op je Tyros gaat afspelen, mis je sommige instellingen. En dan klinkt het anders.

Een optie is om aan zg. snapshot aan het begin van elk spoor te zetten; een soort dump van je instellingen per spoor. Ik weet niet of Cakewalk (vast wel) dat kan.

vertraging:
Klinkt als een midi-sync fout. Komt vooral voor als de Tyros teveel midi tegelijk ontvangt. Probeer eens de laatste drivers van je midi-interface te downloaden. Zet je sync out in Cakewalk uit; midi thru aan; zet de sync source op intern (25fps en niet hoger).



Ik begrijp dat je protools alleen maar gebruikt om midi te sequencen? Gebruik je een ASIO-driver?
 
Om het wat makkelijker te maken; post of mail me 1 van je midi-files; dan kan ik zien welke instellingen er wel en niet instaan.
 
zal dat haperen niet kunnen liggen aan te hoge polyfonie of midi echo's in de kabel zelf. Dat signalen blijven hangen in de kabel en dat je daar door de rest niet goed doorgestuurd krijgt.

Als je je midi file hebt. Open deze dan eens in winamp of iets dergelijks en kies de poort midi out (naar je synth dus) en kijk eens of deze dan aankomt zonder haperen etc. Heb zelf ook wat problemen met cubase en mijn keyboards. Loopt ook niet helemaal goed meer.

Dat drums etc. harder klinken: herkent je synth geen velocity??? Dat zou het probleem kunnen zijn. Hier is echter niks aan te doen dan. Wat je synth niet ondersteund kan die ook neit lezen maar ik verwacht wel dat de yamaha wel velocity kent. (Mag toch hopen van wel voor een XG keyboard.)
 
ik gebruik alle goede parameters, de goede XG sysex.

de juiste effecten, ik werk er al 12 jaar mee met de cakewalk.

Maar dit probleem heb ik met de tyros.

En de vertraging ik gebruik een externe midiinterface steinberg.

En de PC is helemaal aangepast aan de protools.

Vraag me niet precies wat er in zit maar er zit een speciaal moederbord in en processor.

Dit heeft het bedrijf gedaan waar ik de protools heb gekocht en die werken er zelf ook mee.

Maar ik ga eens even kijken naar de instellingen die je zojuist noemde.

Aan de midi kan het denk ik niet liggen, want met dezelfde midi heb ik het probleem niet met andere modules , bv psr 8000.
 
ja ik denk wel dat ie dat herkend is de nieuwste van Yamaha net uit.

In winamp speelt ie gewoon normaal.

Maar ik weet het ook niet meer heb alles al geprobeerd maar blijft haperen.

Zal misschien aan m'n computer zelf liggen.

bedankt allemaal
 
Back
Top