Cubase SX3 Asio probleem

BUTABI

Nieuwkomer
Lid sinds
6 oktober 2007
Berichten
4
Locatie
Antwerpen - Vlaanderen
Hey,

Ik heb onlangs een soundblaster live5.1 geïnstallerd op m'n pc.

Nu heb ik het probleem dat ik geen asio-driver vind voor deze soundkaart.

Ik krijg bij Cubase sx3 steeds de melding : Invalid asio driver (could not be loaded).

Wie kan me verder helpen ?

Alvast Bedankt

BUTABI
 
Vermits Cubase achter een asio driver vroeg ben ik op zoek gegaan.

Het is allemaal nog wat nieuw voor mij.

Is een asio driver niet nodig dan?

Grtz

B
 
zit er bij een soundblaster dan een asio driver?

Anders is naar een nieuwe driver opzoek gaan op de creative site.

Voor m'n Audigy Notebook heb ik er gevonden - op't net - op de installatie cd
stond ie niet als ik me niet vergis.
 
Een audigy en asio kun je vergeten.

Het beginsel van ASIO is dat het een manier is om geluidshardware te benaderen buiten de manier dat windows dat doet. windows heeft een eigen manier van audiohardware benaderen, wat voor praktisch alles wordt gebruikt (muziek luisteren, dvdtje kijken, noem maar op). Voor pro-audio echter onbruikbaar om verschillende redenen. de audigy is ook ontworpen daarvoor.
 
Een SB is nog een oudere k*tkaart dan een Audigy.

De installatie manuals van de installatie CD's zijn iig een goed startpunt.
 
Origineel geplaatst door Flake
Een audigy en asio kun je vergeten.

Het beginsel van ASIO is dat het een manier is om geluidshardware te benaderen buiten de manier dat windows dat doet. windows heeft een eigen manier van audiohardware benaderen, wat voor praktisch alles wordt gebruikt (muziek luisteren, dvdtje kijken, noem maar op). Voor pro-audio echter onbruikbaar om verschillende redenen. de audigy is ook ontworpen daarvoor.

Dit ben ik niet met je eens. Ik een tijd lang met een eerste generatie Audigy-kaart (Audigy Platinum als ik het me goed herinner), en daar zat gewoon een ASIO-driver bij. Latency had ik meestal zo tussen de 9 en 12ms. Voornaamste probleem vond ik echter dat er veel ruis op de audio-inputs zat.

Of Creative voor de SB Live! reeks ook al ASIO-drivers had, zou ik niet weten. Als ze ze hebben moeten ze via de website te downloaden zijn. Anders zou je idd eens naar ASIO4ALL kunnen kijken.
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Dit ben ik niet met je eens. Ik een tijd lang met een eerste generatie Audigy-kaart (Audigy Platinum als ik het me goed herinner), en daar zat gewoon een ASIO-driver bij. Latency had ik meestal zo tussen de 9 en 12ms. Voornaamste probleem vond ik echter dat er veel ruis op de audio-inputs zat.

Of Creative voor de SB Live! reeks ook al ASIO-drivers had, zou ik niet weten. Als ze ze hebben moeten ze via de website te downloaden zijn. Anders zou je idd eens naar ASIO4ALL kunnen kijken.
waarom zou creative dat doen? ik denk neit dat ze er zijn

wel kan ik me iets van kx herinneren
maar hoe dat precies heet of zit ..
 
Het is inderdaad onlogisch als ze nu nog ASIO drivers gaan ontwikkelen voor de SB Live!, maar het kon natuurlijk zijn dat ze die toen de net als bij mijn Audigy-kaart op een cd'tje meegeleverd hadden..
 
Back
Top