syntecno mark1 oh ooh

marc smit

Nieuwkomer
Lid sinds
1 september 2007
Berichten
24
Ik wou vandaag de potmeters vervangen van de syntecno tb mark1 omdat deze kraakten, ik heb hem opengemaakt en gekeken welke ik nodig had dat is voor cutoff en resonance lin 4k7 a en voor filter en decay log 4k7 b ik heb de oude potmeters gedesoldeert en de nieuwe erop gesoldeert, het volgende is het geval de tuning, cutoff, resonance, en decay doen het niet meer, de filter is goed. Heb daarna gemeten en gekeken of het goed gesoldeert was en hier zie ikook geen problemen, iemand suggesties ?
 
Niet per ongeluk 47k genomen?

Met goed gesoldeerd bedoel je de verbinding zelf of de bedrading aan de juiste pennen?
 
de potmeters die ik gehaald heb zijn goed, en heb ze stuk voor stuk eraf gehaald en op dezelfde manier terug gezet, wat ik vreemd vind is dat de tune ook weggevallen is terwijl ik hier niets mee gedaan heb, alleen de filter is goed heb ook de dichtbijzijnde banen rondom de potmeters doorgemetenen de multimeter geeft ook signaal,
 
'k dacht dat de decay omgekeerd reageerde
maw. helemaal uurwijzerszin = 0

da's omdat ik de synctecno al eens heb gebruikt als controller...
 
't is wel zo dat die potmeters de teebee digitaal kunnen instellen...

bv. Midi in channel...

Mss moeten die potmeters dus gecalibeerd worden???
 
Daar zal ik je helaas ook het antwoord op schuldig moeten blijven.
Veel meer verstand ervan ,dan wat ik eerder genoemd heb heb ik er ook niet van.

Ik weet niet of je inmiddels al aan de pots gedraaid hebt, maar sommige hebben geen kontakt meer als ze helemaal in of uitgedraaid zijn.Dan is de weerstandbaan iets te kort.
 
de potmeters zitten direct op de printplaat,
heb ze er hetzelfde ingezet als dat ik eruit gehaald heb,
toen ik klaar was met solderen heb ik de syntecno in elkaar gezet en kwam toen tot de constatering. Heb toen geken en gemeten of de potmeters goed waren (zowieso al dom doen voordat ik begin) en of ze contact maakten dat is ook het geval, Heb toen de syntecno weer aangezet met de printplaat in mijn handen doordat ik op een stukje soldeer drkukte hoorde ik wel verandering in het geluid,(messchien heb ik sluiting gemaakt?) Het verschil tussen de potmeters is dat de een platic is en de ander van metaal maar heb wel alle potmeters geaard gehad,
 
'k kan mss allen nog zeggen dat ik de potmeter van m'n K2000 MWheel eens heb willen vervangen door een ander exemplaar, en dat ging ook niet...

uiteindel'k de org. er terug gestoken, maar de calibratie was ik kwijt...
(doordat ik er aan had gedraaid met de nieuw pot)

'k Ben er zeker van dat er véééél verschil zit tussen electronica onderdelen....
 
dank voor de reacties, ik ga eerst alles terugbouwen zoals het was, en kijken wat de syntecno doet,
 
't Is te hopen dat ie 't dan weer terug doet...

Anders moet je'm maar is resetten,
maar van buiten weet ik niet hoe dat weer moet
 
Re: syntecno mark1 oh ooh

Origineel geplaatst door marc smit
Ik wou vandaag de potmeters vervangen van de syntecno tb mark1 omdat deze kraakten, ik heb hem opengemaakt en gekeken welke ik nodig had dat is voor cutoff en resonance lin 4k7 a en voor filter en decay log 4k7 b ik heb de oude potmeters gedesoldeert en de nieuwe erop gesoldeert, het volgende is het geval de tuning, cutoff, resonance, en decay doen het niet meer, de filter is goed. Heb daarna gemeten en gekeken of het goed gesoldeert was en hier zie ikook geen problemen, iemand suggesties ?

ff robert mailen ...syntecnpo wizzard [ adres / tel nr moet er op staan ...op de gele wel
evt heeft ie nog bergen onderdelen
 
Heb de oude potmeters weer teruggesoldeert heeft niets geholpen heb best veel nagemeten maar hier klopt het allemaal. Heb contact gemaakt met robert , en kreeg vrij snel antwoord terug
hoop dat deze snel gerepareert kan worden ga hem wel missen as vrijdag met een optrden (balen)
 
Origineel geplaatst door marc smit
Heb de oude potmeters weer teruggesoldeert heeft niets geholpen heb best veel nagemeten maar hier klopt het allemaal. Heb contact gemaakt met robert , en kreeg vrij snel antwoord terug
hoop dat deze snel gerepareert kan worden ga hem wel missen as vrijdag met een optrden (balen)

seee roberrrrrr fyne knul
product alang gecanceld qa ....alles
maarje kangerust langs komenb met een oude voor evt rep/vervanging

[ojatip hij houdt van zoet hout .....:halleluja :D ]
 
Heb misscien nog ouwe dooie TeeBee... als jij wil ikke kan na denken of ikke weg doe. Doet toch nie nu. Misschien jij pots hebbuh.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Shit zeg wat een taal weer!

PS dan bedoel ik niet R-ond.

ja bar he hey ,...
imitateroristas
 
...

...

tis nogal eens wat met die teebees geloof ik heb er ook een tijdje eentje teleen gehad en daarvan deden de pots van het filter ook al raar :S best jammer zijn vette bakjes klinken erg dik...

et taal gebruik hier op et forum kan idd niet door debeugel ze zouden iedereen moeten bannen die niet fatsoenlyk nl praat :r
 
Back
Top