Cubase audio tracks

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Ik moet dit effe vragen voor een vriend van me (ook een forum lid, maar nu effe zonder internet).

Hoe kan je in Cubase van een bepaald nummer alle audio samples die je gebruikt hebt allemaal
tegelijk op eenzelfde plaats wegschrijven. Dus dat je alles bij elkaar hebt en het bijv op een cd kan bakken.
Hij had het geloof ik over een audiopool ofzo??

Sander
 
Bij [files>>audio files folder ] geef je aan in welke map cubase z'n "tering-zooi" kwijt kan.
Vind het een rare vraag eigenlijk; als je voor het eerst in een nieuwe song een audiospoor selecteerd en record aanzet, vraagt cubase gelijk in welke map je audio wil wegschrijven. :confused:
 
Ja maar als je samples zich in diverse verschillende mappen op je harddisk begeven,
kan je die dan naderhand door cubase nog gemakkelijk in 1 map wegschrijven.

Dus je laad het betreffende nummer en Cubase laad de samples vanuit diverse verschillende mappen.
En dan dus opnieuw saven en alle audio files komen in dezelfde folder terecht??? Zoiets dus, kan dat???
 
Volgens mij als je de song saved, waar zich de samples in bevinden uit verschillende mappen, dan zal hij ze ook daar weer opslaan. Het is alleen als je gaat opnemen in cubase dat hij een locatie wil weten.
 
heel simpel , ga in cubase naar je audio pool (in VST 5.0 zit dit in panels--> audio pool)
en daar is een functie bij dropdown menuutje FILE --> en dan neem je prepARE archive, selecteer je een map of maak je er 1 en knalt ie alle samples die je in dat nummer hebt gebruikt in 1 map !!!! ookal staan ze overal en nergens op je computer !

Ht is slim omdaarna nog ff in diezelfde menuutjes te blijven om de boel kort en klein te maken (alle stukken weghalen die je niet gebruikte in het nummer en ook hele files die niet gebruikt worden kun je dan weg laten halen (automatisch!!!!) erg handig maar zorg dat je een backup hebt voor je dat doet!!!

gr. Ronald
 
Kan iedereen van harte adviseren om voor 1 nummer alle bestanden in een folder (structuur) te mikken. Dus ook je Reason/Ableton/Softsynth banken etc. Dan hoef je ook minder na te denken over waar het staat enzo.

Als je bij cubase SX een sample erbij pleurt vraagt hij zelf of hij hem moet kopieeren in je audio directory.

Beter dubbel dan kwijt.

Als je te weinig ruimte hebt moet je vanzelf wel backuppen, wat op zich ook niet verkeerd is.
 
Back
Top