GEM S2 met wat gebreken

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
630
Locatie
de buurt van Rotterdam
Ladies en gentlepeople,

van de gitarist van onze band kreeg ik een GEM S2 toegeschoven, met de woorden 'kan jij er wat mee ?'.
Vast wel, dacht ik. Na wat uitproberen bleek al snel dat een aantal toetsen niet helemaal jofel werkten. Kortom, open maken en de handel maar eens opknappen.
Heeft een van jullie misschien tips, truc's dan wel waarschuwingen voordat ik de S2 ga opleuken.
Alvast bedankt.
 
Re: GEM S2 met wat gebreken

Origineel geplaatst door Heine
Ladies en gentlepeople,

van de gitarist van onze band kreeg ik een GEM S2 toegeschoven, met de woorden 'kan jij er wat mee ?'.
Vast wel, dacht ik. Na wat uitproberen bleek al snel dat een aantal toetsen niet helemaal jofel werkten. Kortom, open maken en de handel maar eens opknappen.
Heeft een van jullie misschien tips, truc's dan wel waarschuwingen voordat ik de S2 ga opleuken.
Alvast bedankt.

maak maar een foto van die toetsen dan kunnen we even kijken :)
 
De S2 ziet er zéér gebruikt uit, inclusief witte verfresten aan de onderkant.
Het lijkt hier en daar wel of de ratten er aan hebben liggen knagen.
Een flinke ram erop zal weinig verbeteren, René.
Een foto van de toetsen zal ook weinig opleveren.
Het ging me meer om tips bij het openschroeven in de categorie 'kijk uit voor ....' of 'doe in vredesnaam niet ....'.
Ik heb al diverse apparaten succesvol van een flinke opknapbeurt voorzien, en ben zeker niet bang voor de S2.
Maar met zoveel deskundigheid op dit forum leek het me een goed idee om van te voren eens raad te vragen.
Het is me al eerder gebeurd dat er een veertje door de kamer schoot waarvan ik het bestaan niet wist, en pas na flink zoeken kon ontdekken waar dat kreng weer terug moest.
 
Back
Top