Nicotine op m'n 101

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.664
Locatie
...
Ben net begonnen met het schoon maken van m'n 101. (weet 't.. vreend tijdstip)
Twee toetsen werkte niet en dus vandaar da ik de rest van de 101 ook maar los heb getrokken.
Totdat ik het batterijen klepje los trok! Oh joh... hij is niet bruin maar grijs!!! lol

Weet iemand hoe ik die zooi eraf krijg?
 
Ik heb het volgens mij wel eens met van die monitor-doekjes gedaan op computerboxen die ook onder de bruine aanslag zaten. Of glassex werkt ook wel :D. Zolang je maar geen aggresieve middelen gaat gebruiken die meteen het plastic aantasten
 
Weet je wel zeker dat het alleen nicotine op de sh101 is ?
Wat ik van mijn 101 weet dat er ook veel verkleuring is van zonlicht.
En zonlicht inwerking op kunstof is bijna niet weg te krijgen door poetsen.

Ik maak gear meestal schoon met wasbenzine als het er hardnekkig op zit.
Pas op met poetsen op gedrukte text, zal jammer wezen dat je dit ook weg haalt.
Gebruik zeker geen aggresieve middelen zoals thinner of aceton, het kunstof smelt dan weg.

Ik heb dit goedje ook al eens geprobeerd.
Maar het is net zo effectief als wasbenzine , maar veel duurder.

overigens , naar rook stinkende synths zuigen behoorlijk.
Ga er na reiniging eens over met een geparfumeerde baby doekje, of speciale reinigings doekje.
Je synth ruikt dan weer lente fris :)
 
Heet water en allesreiniger.
Daarna wel goed drogen.
Klinkt raar maar doet wonderen.
Pas er voor op dat er geen vloeistoffen in de potmeters en schakelaars komen.
Dit gebruik ik heel veel bij verzekeringsklussen.
Verzekeringsmaatschappijen kloppen namelijk nogal eens aan de deur bij me om eea te laten herstellen.
 
Heb een keer met (huishoud) ammoniak een casio Cz ontdaan van bruinigge nicotine aanslag.
Dat ging heel goed maar had natuurlijk wel een metalige achtergrond. Weet niet of dit ook veilig is op kunstof :confused:
 
Nou... heb net met afwas middel geprobeerd... lukt aardig. Maar hij is nog niet zo nieuw als dat ik wil dat ie is. De toetsen zijn wel al weer WIT. En sommige zwart dan ey. Maar die hebben hele nacht in 'n badje sop gestaan. Ga dat ook eens met het kunststof huisje doen...
 
Back
Top