606 werkt enkel op batterijen

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.284
Locatie
Amsterdam
Eindelijk heb ik zon fijne 606 op de kop getikt, maar nou werkt ie enkel op batterijen. Heb meerdere adapters geprobeerd(9V, een roland, een philips en nog zo iets..) maar elke keer als ik de adapter aansluit gaat de 606 uit...

Is er iets wat ik mis? Vooral de 9v Roland adapter van mn 101 had ik wel van verwacht dat ie zou werken..

ligt het wellicht aan dat de Roland 500mA, de philips 100mA is maar de 606 200 wil hebben?

Ajuto! (het is een italiaanse 606 ;) )
 
Zat ik ook aan te denken, het zou fijn zijn als het zo simpel is. Dacht in eerste instantie dat Boss en Roland een beetje een standaard hanteren qua polariteit. Een aanname, hopelijk een foute ook. Zit er niet op te wachten constant batterijen te moeten halen voor mn drumfix :)

Haal na werk wel even een instelbare adapter met de juiste polariteit voor de zekerheid(moet er toch nog 1 hebben voor mn dr55)

Meen me overigens wel te herinneren dat er een bekend probleem is met de 606 met deze symptomen. Maar ik zoek me een ongeluk, vind nichts..
 
zou het de zekering kunnen zijn? batterijen gaan niet over de zekering toch? ben nou niet bepaald sterk in elektronica..

ook leuk is dat ik de Kenton individual out mod erbij heb gekregen in plastic zakjes.. toch maar een soldeerbout kopen?

aargh
 
Als er al een zekering in zit, zit die in de adapter en niet in de 606.

Het kan wel zijn dat de adapter-aansluiting niet helemaal lekker is; dat hij wel de batterij eraf schakelt (da's waarschijnlijk een mechanisch contact), maar dat de stekker verder geen goed contact maakt.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
(in dat geval is het nog altijd Aiuto ;) )

De 606 is Italiaans, ik niet :D

Ga hem iig wel even openschroeven ook, tips waar ik naar moet kijken hiervoor?
 
ik had laatst precies het zelfde probleem..
het was een connectie op de printplaat van de 606 daar waar de adapter er in gaat.
 
kijk

kan ik dat makkelijk zien of dat het probleem is? en belangrijker, hoe fix je het?
 
als je hem openschroeft en hij ligt 'knopjes onder'
dan zie je linksboven de 3soldeerpunten van de adapter aansluiting.
1boven ,1onder en 1 rechts.
Bij mij was het probleem dat de connectie tussen de '1onder' en het kleine soldeerpuntje daar 'recht' onder,
niet goed was.
dat 'kleine' soldeerpuntje is de meest linkse van 3 soldeerpuntjes naast elkaar.

(dit is wel gedaan door een prof.) dus niet ik..
succes.

:erm:
 
het klinkt als iets wat te doen is voor een leek. lastiger is echter vinden wat het probleem is(en of dit het is...)

en welke van de puntjes het probleem geeft..
 
surprise surprise, de Boss-adapter die ergens onder uit een kist kwam net doet het prima met mn drumatix...

aannames zijn vaak de oorzaak blijkt maar weer, en boss is geen roland, roland geen boss, en ik heb een 606 die nog ruikt naar de pizza

8>

bedankt, allen!

:slotje:
 
Back
Top