TR-808 batterijhouder vervangen

Dr. Blowfin

Ingeburgerd
Lid sinds
11 mei 2007
Berichten
61
vorige week kwam ik erachter dat mijn onlangs aangeschafte 808 het slachtoffer is geworden van lekkende batterijen.
gelukkig is de behuizing waar de batterijen inzitten van plastic, dus daar is niets mis mee.
helaas zijn er wel 2 contacten van gebroken en is de lak van het klepje dusdanig aangetast dat de verf er zo af valt, maar dat is geen probleem. even opnieuw spuiten en hij is weer als nieuw.

het probleem is dus de afgebroken contacten. even een foto ter illustratie (dit is hoe het er hoort uit te zien)

808battery.jpg


bij mij zijn dus 2 van die spiraaltjes afgebroken en ook die ronde contactpuntjes waaraan ze doorgelust zijn.
nu zat ik eerst te denken om een batterijhouder te halen en daar de contacten uit te halen en in de 808 te zetten,
maar het lijkt me makkelijker en beter om de hele batterijhouder te vervangen.

weet iemand of deze nog te krijgen zijn, en zo ja, waar?
of gaat een ander model/type eventueel ook passen?
 
misschien uit een bestuurbaar auto-tje slopen of iets anders van speelgoed wat op 3
1,5 volt batterijen werkt.
maar je kan toch ook gewoon die spiraaltjes er weer aan solderen, dat is sneller en makkelijker.
succes ermee.
 
die 2e link is de goede. bedankt !!
de afmetingen komen ook overeen, dus die ga ik even bestellen.

en zwart kleurt wat beter bij de 808 ;)

bbb, die spiraaltjes solderen is een optie, maar dan zit ik nog met die ronde contacten waaraan ze doorgelust zijn.
dat is niet goed te krijgen.
en voor €1,25 (dankzij Rock the steady beat) ga ik niet zitten prutsen.

waarom repareren als je het kan vervangen 8o)
 
laat ff weten of het lukt aub.
mijn batterijhoudertje is ook gaar.
ik heb hem mbv. paperclips nog werkende weten te houden
maar ik wil er ook wel een nieuwe in.
 
Mikemix, bedankt voor je aanbod! echter heb ik nog wat andere dingen nodig die ik meteen mee kan bestellen, dus dat lijkt me makkelijker. en voor de prijs hoef ik het niet te laten :D

denk dat je hem wel aan Machine kan slijten
 
Back
Top