Apparatuur naar buitenland voor reparatie, hoe gaat dat?

Daredevil

Stamgast
Lid sinds
17 mei 2005
Berichten
376
Locatie
Purmerend
Ik vroeg me af. Als ik mij SP12 naar Forat in Amerika stuur, ja zowiezo is dat een dure grap met verzndkosten enzo.
Maar hoe staat de douane tegenover dit soort dingen? Zullen ze bij terrugsturen zeggen,
"hey! een heuze SP12! Die heeft vast bakken met geld gekost waar wij belasting op gaan heffen Ka-tjing!!$ ?"

Wat moet ik doen/waar moet ik rekening mee hoduen als ik apparatuur verstuur naar het buitenland om het aldaar te laten repareren?
 
Heb je al rondgevraagd of iemand in Nederland 'm wellicht kan fixen?

Als je 'm naar Forat stuurt gaat het alles bij elkaar aardig wat kosten. Verzendkosten en reparatie.
 
reparatie goederen zijn vrij van in en uitvoer heffingen...(met name invoer heffngen zijn hier het punt !!, als men twijfelt dat je gewoon de heffingen wil ontlopen door een apparaat zogenaamd als reparatie item in te voeren betaal je gewooon 20% + kosten aan de postbode die dat int voor de douane...!!!!
dus jij betaald; alleen transportkosten naar en van de VS is dat ongeveer 25 Euro en 40 dollar.....beter dus hier wat zoeken...

Murc
 
Die verzending zal zeker wel prijzig zijn, want je wilt het ook verzekerd en aangetekend verzenden lijkt mij. Laat anders 1 van de bekende reparatie synthformers er naar kijken zou ik toen, tenzij je iets onder garantie laat repareren, maar ja sp12 zal wel niet :).
 
Ik heb een keer een dure bak naar de VS moeten sturen ter reparatie. Je kunt er opzetten dat het ter reparatie wordt aangeboden maar daar moet dan minimaal een referentie van de reparateur op staan. Bel dus van tevoren met de reparateur en de douane waar je allemaal aan moet voldoen om dit administratief rond te krijgen.

Het kan wel......
 
Back
Top