Gitaar effect

Jolene

Ingeburgerd
Lid sinds
24 augustus 2005
Berichten
36
Locatie
Harelbeke
Vrienden,

ik heb hier enkel gitaar effecten liggen die ik wil gebruiken om zang/een wilkeurige output te vervormen, nu werken die dingen alleen maar als er een gitaar ip op aangesloten of een micro...

Als ik er gewoon een diskman, laptop, synth,... op aansluit gebeurt er dus niets.
Kan ik deze "beveiliging" op een of andere manier omzeilen?

Ik geloof dat dit iets te maken heeft met passief, actief :confused: :confused: :confused:

Alvast bedankt!
 
Discman en andere HiFi apparatuur leveren niet genoeg ingangssignaal. Probeer je signaal voor te versterken.
 
Ik heb een soortgelijk probleempje. Ik heb een oud Groove Tubes preampje. Zo'n baksteentje. Hij is gebouwd voor zang, specifiek voor Groove Tubes mics maar ook voor andere. In de oefenruimte hebben we er een doodgewone Beta58 overgegooid en het verschil was echt hoorbaar. Mooi warm en open. Daarbij levert hij waanzinnig veel gain. Echt mm-werk bij het afstellen.

Nu wilde ik dat ding gebruiken om mijn Rhodes MKII voor te versterken. En wat schetst mijn verbazing: Ik moet dat kreng echt helemaal open draaien om voldoende gain te krijgen.

Hoe kan dat?? En hoe verhelp ik het? :confused:
 
Origineel geplaatst door Rollie
Discman en andere HiFi apparatuur leveren niet genoeg ingangssignaal. Probeer je signaal voor te versterken.

Die apparaten leveren wel genoeg ingangssignaal.
Sterker nog: ze leveren tig maal meer output dan een gitaar.

Origineel geplaatst door OJS
Nu wilde ik dat ding gebruiken om mijn Rhodes MKII voor te versterken. En wat schetst mijn verbazing: Ik moet dat kreng echt helemaal open draaien om voldoende gain te krijgen.

Hoe kan dat?? En hoe verhelp ik het?


Dat los je niet op. Een Rhodes heeft een hele lage output. Je kan er een extra preamp voor zetten voordat je de groovetubes in gaat, maar dat lijkt me niet de oplossing waar je naar op zoek bent.
Een Rhodes gaat veel zachter dan bijvoorbeeld een gitaar. Ik moet mijn gitaaramps ook altijd bijna helemaal open gooien als ik er Rhodes op aansluit.
 
Back
Top