Cubasis en The Grand VST

Raymond

Stamgast
Lid sinds
2 september 2002
Berichten
132
Locatie
Den Haag
Ja, die heb ik dus. De Grand VST om dat grote bakbeest dat ooit bij mij thuis stond te imiteren.
En Cubasis 4.0 omdat ik het ook wil kunnen gebruiken. Cubase SX of SL was mij iets te zwaar. Komt mogelijk later wel eens, eerst dit onder de knie krijgen.

Het lukt allemaal redelijk. Midi-import, enige chorus en reverb toewijzen, VST instrument kiezen met de natural ambiance en op hoogste performance. Met een editknopje krijg je een leuk plaatje van de voorzijde van een vleugel. De toetsjes worden zelfs nog ingedrukt ook. En het heeft drie avonden gekost om te ontdekken dat de pedalen ook nog werken. Ik dacht eerst dat ze voor de versiering waren meegetekend.

Dus, die pedalen doen het. Alleen hoe krijg ik dat blijvend! Ik doe een export naar audio (rendering heet dat geloof ik) en in het resultaat(Wav.file) hoor ik niets terug van mijn pedaal.

Tig keren de helpfile doorgespit, vond er wel wat over, maar is niet duidelijk. Hoe dus wel?

Raymond
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik wet 99.9% zeker dat dit in de handleiding van The Grand VST staat.

Tja, maar dat staat er dus niet. In de handleiding staan alleen de installatie instructies.
Overigens ben ik het type dat altijd eerst de stelling RTFM hanteert alvorens een vraag te stellen.
Ik neem je niets kwalijk, maar de handleidingen zijn tegenwoordig bijzonder karig en soms alleen
in grote lijnen via een of andere online pdf file te lezen. En die is er niet bij, althans niet voor wat betreft mijn vraag.

Raymond, die inmiddels probeert via CoolEdit het geheel op te nemen inclusief de pedalen!
Als Sint mij meeneemt naar Spanje, dan ga ik een camping beginnen!
 
Volgens mij stond er in de laatste Interface er iets over in. Ik zal eens kijken vanavond..
 
Origineel geplaatst door krz
Volgens mij stond er in de laatste Interface er iets over in. Ik zal eens kijken vanavond..

Kijk zelf ook even, heb die dus ook. zou mij dat ontgaan zijn?
In de hardware sectie van dit forum heb ik ook een vraag gesteld over wat beter zou kunnen zijn, W2k of Xp.
Daar staan ook wat perikelen genoemd. Misschien helpt dit je op weg te zetten.

Raymond
 
Heb je ACPI uitgeschakeld in het BIOS?

Edit: dit was eigenlijk voor je pc problemen topic :stupid
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top